Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Nestekytkimestä kysymys

Aloittaja Jussi, 09 helmikuu 14, 18:16:54

« edellinen - seuraava »

Jussi

Saattaa olla turha kysymys, mutta katsotaan mitä viisaammat on mieltä.

Jos nestekytkimen työsylinteri tulee noin puolen sentin päähän pakoputkesta, niin onko edes teoriassa mahdollista, että putken kuumuus kiehauttaisi nesteet siellä sylinterissä. Tai aiheuttaisi muita robleemia.

ma^ko

Kyllä puoli senttimetriä ainakin käytännössä riittää turvaväliksi, teorista en tiedä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Pääasia että siellä on ilmarako. Ja jos oikein rupeaa hirvittämään niin pistä millin pellistä lämpösuoja vielä siihen väliin niin että molemmin puolin jää ilmaa. Kyllähän se sylinteri tulee lämmin olemaan mutta tuskin niin kuumaksi menee että tekisi hallaa nesteille tai tiivisteille. Mietipä esimerkiksi pakoputken lämpösuojia - nekään ei ole edes sitä viittä milliä irti putkesta, silti ne ovat selkeästi viileämmät kuin itse pakoputki.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jussi

Selvä ilmarako siihen jää, vaikkakin melko pieni. Ajossa lämpö ei luultavasti liian korkeaksi pääse nousemaan, lähinnä hirvitti mitä kuumana päivänä paikallaa seisominen aiheuttaa. Pitää tutkia josko siihen mahtuisi lämpösuoja väliin, muuten mennään noilla. DOT vitosen kiehumispiste tosin on melko korkea, eikä sillä ole taipumus imeä itseensä vettä alentamaan kiehumispistettä.

filtteri

se että toi dot5 ei ime itseensä vettä on totta mutta samallatavalla sitä nestettä kertyy silti järjestelmään,tämä on yleensa monelle epäselvää.esim karting autossa jossa jarrut käy ihan perkeleen kuumana on noita nesteitä vaihdettava useasti muuten on ongelmia tiedossa..eli ei se dot5 huoltovapaa veden kertymisen suhteen ole pikemminkin päinvastoin.parempi on että se vesi sekottuu siihen nesteeseen (dot4) kun se että se vesi on siellä erikseen ja yleensä kuumanakäyvässä työsylinterissä.tämä koskee ehkä enemmänkin race käyttöä johon toi dot5 on kuitenkin parempaa jarrutuntuman takia normi katukäytössä sillä tuskin on merkitystä.mutta tämä knoppitietona noin yleisellä tasolla :P