Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Miksi pyörä näyttää tai ei näytä hyvältä?

Aloittaja Kokkonen, 18 syyskuu 09, 19:51:50

« edellinen - seuraava »

Spöke

^Mää jotenkin arvasin  ;D
Mutjoo, ei asia ole yksiselitteinen, kokonaisuus ratkaisee.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jack

tota kuvaa ne trafin vai mikä lieneekään ollut nimeltään insatanssi aikoinaan, inssit oli katelleet ku tuli niitä lausuntoja rengaskoon muuttamisesta et jos olis lupa niin kaikenlaisia kottikärryn renkaita laitettas eturenkaiksi. Tämä siis oli se argumentti jolla haluttiin kieltää. Jokainen päätelköön tykönään oliko argumentti validi.  ;D
Flatheads!!!

Motomatti

Yhdessä vaiheessa useammallakin mp-valmistajalla oli malleja joissa eturengas oli 16-tuumainen ja takakumi 17- tai 18-tuumainen. Onko kuitenkin edelleen niin että itse tekoisessa pitää etukumi olla kooltaan korkeampi kun takanen?
Pienikokoinen ja siten kevyt etupyörä antaa eräitä etuja ajo-ominaisuuksiin ja niitä suosittiin 80-luvulla juurikin pienempien hyrrävoimien ja alhaisemman jousittamattoman massan vuoksi. Syy kaiketi oli silloisten melko korkeaprofiilisten renkaiden korkeammassa painossa nykyrenkaisiin verrattuna. Myös silloiset valuvanteet olivat järkyttävän painavia.

Liitekuvana yksi tyypillisimmistä jossa 16 etunen ja 18 takana.

ezmo

#348
Hyvältä näyttää P A T I N A ja mahd vähän mitään kiiltävää... Sitähän työ kysyitte ;)


http://sscycle.tumblr.com/image/98220094736
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jack

juu, mut sieniä syömällä ei välttis tuu parasta settiä.... ;D
Flatheads!!!

Kiwi

Pitääpäs kaivaa vanha Easyrider lehden artikkeli jossa oli perusteltu miks pitää olla 21" etuvanne. En muista ulkoa mut jotain siinä oli siitä että chopperissa etuakselin pitää olla ylempänä kun taka-akselin.

Ulkonäöllisesti hyvin toimii 18/19 setti kuten Jack tuossa aiemmin jo mainitsi.

Jack

rengastuksesta, se vähän riippuu tietysti millaseen stuukkiin sitä ollaan tunkemassa

Nää hommat pitää osata visualisoida päässään, nähdä valmis tuotos jota aletaan toteuttaa. toki muutoksia saattaa tulla matkan varrella, mutta niinhän aina. Visualisoikaa. Päässänne.
Flatheads!!!

mikjus

Jotenkin on alkanut miellyttää silmää 19" eturengas pitkässä chopperissa. Tuo Easyrider artikkeli olis kiinnostavaa luettavaa.

Poser Ana

#353
....Vanhaan ketjuun virtaa ::)

Riippuu mihin tyyliin on rakenettu !

- Pyörässä hyvä "Flow" joka sopii kokonaisuuteen, hyvänä esimerkkinä melkein kaikki OCC:n tekemät pyörät rahalla ei saa tyyliä vaan kaikki näyttää päälle liimatulta ja kyhäelmältä vaikka viimeistely hyvää luokkaa.

- Yksityiskohdat jotka eivät aukea heti, vaan mopo kestää pidemmänkin tarkastelut, ja katselijalle herää "ahaa" -elämyksiä, tyyliin ai toi on tehty noin ja tolleenkin voi tehdä.

- parasta kaikessa on, että täydellistä laitetta ei ole olemassakaan ja rahan määrällä ei välttämättä ole mitään tekemistä tyylin ja ulkonäön kanssa.

- Ajettavuus eli pyörä ei ole pelkkä "trailer queen" vaan myös toimii ajossa, ja sillä myös ajetaa.Tosin tässäkin huomioiden käyttötarkoitus, kun kaikille vehkeillä ei tarkoituskaan lähteä kiertämään kaikki Biker rallyjä vaan se palvelee haluttua käyttötarkoitusta.

Toivottavasti ketju ei ole unohtunut, kun varoitus tuli, että aiheeseen ei ole kirjoitettu ainakaan 120 päivään. Aihe kiinnostaa ja mielestäni on turhaa avata samasta aiheesta uutta ketjua. Loppuun vakio Harrit vuosien varrelta.
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

Kiwi

Unohtunuthan tää oli, pitääki kavaa toi artikkeli vihdoin ku viikolloppuna oon menossa e-p:lle.

Poser Ana

#355
Tähän sitten mietin mitkä ne eri tyylit sitten olis  ???

Mieleen tulee:

- Chopper (tähänkin voisi heittää alaketegorioita useampia)
- Digger
- Bobber (tästä en nyt ole ihan varma olisiko alaketegorioita useampia)
- Cafe
- Street track
- Trike (,mutta tähänkin pitäisi sitten olla ne rakentelutyylit mukana)
- Bagger
- Low Rider (bagger?)
- Rotta (rat style)
- Scrambler
- Enska
- Crossi
- Trial
- Rally (Dakar yms..)
- Fighter
- Supermoto

Toivottavasti saadaan keskusteluun virtaa......lisää tietoa ja mielipiteitä
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

Smokie

Unohdit ihan täysin "yritin tehdä hienon mutta tulikin ihan paska" - suuntauksen

Myös "jo 30 vuotta projektina" on ihan jees. Itse pyrin tähän mutta olen liian nöösi. Vasta puolivälissä menossa...

Ai niin ja "tilasin kataloogista jokaisen kromikotkan" Mulla oli kerran korjattavana pyörä missä oli 5 kotkaa ja niiden silmissä oli ledivalot. Punaiset tottakai kun vähän ärjyjä ollaan.

Poser Ana

...näähän on vähän makuasioita sano koira kun persettä nuoli :P Mutta rumin räpellys topicille voisi vaikka aloittaa oman ketjun kokonaa :D Itellä on tällähetkellä sellainen syksy ostos: Live to Ride kultakotka, mellakkaplexi, gospel riders mopo odottamassa muutoksia jotta sillä kehtaisi ajaa  ;D
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

Smokie

Hah, yhdellä kimppatallilla oli heppu jolla oli (CB900??) joku windjammer kate ja ei vissiin miellyttänyt pleksin ominaisuudet niin se oli niitannut ja liimannut siihen koroketta, 2 eri palaa. Kuumaliimalla laitettiin siihen kaikenmaailman C-kasetin kansia yms paskaa että oli metrinen koroke ;D Se ajo kyllä tosi pitkiä reissuja ja aina PA että sikäli ymmärrän tuotekehityksen.

Myös yks GSX sutsuki sai uudeksi voimanlähteeksi sähkökiukaan ja kun se ei miellyttänyt siihen laitettiin peräkärry missä se oma moottori oli. Ei kelvannu sekään ???

Se oli hyvä talli mutta vähän liian totista meininkiä, ehkä siks mä sain sieltä kenkää

Kiwi

Tuossa. Mulla on (melkein) kokonaan tuo Tech Tips & Tricks skannattuna, löytyy paljon käteviä vinkkejä eikä tarvii nettiä selailla. Toivottavasti näkyy. Voi olla että kirjotan tuon tänne nii siitä saa selvää, piti pienentää että sai tänne...