Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Miksi pyörä näyttää tai ei näytä hyvältä?

Aloittaja Kokkonen, 18 syyskuu 09, 19:51:50

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 24 syyskuu 09, 08:05:19
Kylhän hommaan vaikuttaa ihan vaan asiat, mitkä on tuttuja ja moneen kertaan hyväks havaittuja. Se miks niin on, onkin kai koko tän ketjun pointti. Ja sitä vastausta onkin vaikea löytää.

Täsmälleen näin! Jotain yhteneväisiä piirteitä hyvännäköisinä pidetyissä pyörissä on. Mitä ne ovat, on tosiaan vaikea sanoa, eikä tuloksena kuitenkaan tule "faktaa", vaan mielipiteitä. Mutta jostain syystä ihmiset tuppaavat tykkäämään samoista pyöristä, esimerkiksi Trigger taisi olla top 3:ssa jokaisessa näyttelyssä, minne Lunkka sen rahtasi. Olen sitä mieltä, että tämä voidaan ainakin osittain selittää jollain mitattavissa olevilla asioilla.

Mr Welolla taisi olla viime kesänä Ruohonleikkuristonga isolla R:llä. Meikäläinen ei enää edes mahtunut kunnolla istumaan, kun nyrkit olivat sananmukaisesti munissa. W oli tilannut vähän lyhyemmillä varsilla olevan ruohonleikkuriversion öpaut puoli vuotta aikaisemmin eräältä Lempäälässä vaikuttavalta rakentajalta, mutta tämä viivytteli sen tekemisessä oman kertomuksensa mukaan siksi, että yhdistelmä mr Welo ja Ruohonleikkuristonga näytti vain niin kertakaikkisen hauskalta...
:)
Long John Stroker

Make

Näistä näyttelyhommista, viime American Car Showssa oli Sinners Swedenin kalustoa paikalla, ja melkeen mikä tahansa niiden pyöristä, tai kaikki ois ansainnu jotain pystiä. Mutta ei taida toi Sinnersin billetallergia iskeä suureen yleisöön. Kaikki kun oli koottu hyvällä maulla enemmän tai vähemmän käytetyistä vintagechopperbobberosista, ja uudelleenkromaus ei ollu se niiden juttu. Ne vehkeet kolahti ihan omalla tavallaan, että pyörä voi olla helvetin hyvännäkönen ilman kiiltoa ja hippumaalia, ja itse asiassa ilman mitään erikoista.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: MakeH - 24 syyskuu 09, 23:00:37
Ne vehkeet kolahti ihan omalla tavallaan, että pyörä voi olla helvetin hyvännäkönen ilman kiiltoa ja hippumaalia, ja itse asiassa ilman mitään erikoista.

Mä olenkin ollut aina sitä mieltä että ei se kallis erikoismaalaus ja billettivanteet yms. käikäleet tee prätkästä hyvän näköistä vaan kokonaiskuva sekä maukkaat yksityiskohdat. Mun kierolle mielelle erikoismaalaus ja maailman kalleimmat billettiosat viestii sitä että noin on yritetty väkisin tehdä prätkästä mukamas hyvännäköinen.  ;) Onneks nykysuuntaus on yksinkertaisempaan...
A.K.A. Rambe

Jack

Mun piti kirjoittaa jo paljon aikaisemmin, mutta jäin katsomaan mitä muut saavat aikaiseksi. Ja katso:  oikeastaan kaikki, mitä mun piti sanoa on tullut sanotuksi, ja melkeinpä yksinomaan se on ollut lähtöisin Hessun näppiksestä. Ollaankohan me Hessun kanssa kuljettu samaa katua yhtämatkaa. Ainakin siellä on tainnut olla ne samat näyteikkunat...
Tässä nyt sitten fillari joka kaikessa yksinkertaisuudessaan on kolauttanut mu atänä kesänä eniten.

Jack
Flatheads!!!

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jack - 25 syyskuu 09, 15:09:11...Ollaankohan me Hessun kanssa kuljettu samaa katua yhtämatkaa...

Te vanhat jäärät olette kaikki samanlaisia ;D ...

Onkos toi vihreä se Pasin uusin? Siinä perheessä ei juuri muita kuin sopusointuisia ja hienoja pyöriä näy.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

jeps, sehän se. Kuva A-Bombersien viikonlopulta.

Jack
Flatheads!!!

annek

Lainaus käyttäjältä: Jack - 25 syyskuu 09, 15:09:11
Mun piti kirjoittaa jo paljon aikaisemmin, mutta jäin katsomaan mitä muut saavat aikaiseksi. Ja katso:  oikeastaan kaikki, mitä mun piti sanoa on tullut sanotuksi
Jos minäkin nyt sitten uskaltautuisin täältä takavasemmalta jotain piipittämään. Eli tuossa meni sitten se minunkin "panokseni" tälle keskustelulle.

Itseä miellyttää se, että pyörässä on joku yksi "juju" tai kiintopiste, en oikein osaa selittää paremmin. Mutta siis detaljiripellys ja kikkailu ei niin kovasti puhuttele. Onko tämä "juju" nyt sitten stonga, pakoputket vai mikä, onkin toinen juttu, mutta yksinkertaisena ihmisenä pidän yksinkertaisista pyöristäkin :P.  Kermakakkumopot tai kuten joku aiemmin osuvasti kuvaili, tivolikarusellit, puhuttelevat äärimmäisen harvoin, mutta että joku tykkää vähän runsaammasta tyylistä ei todellakaan ole mitään multa pois. Päinvastoin, mitä enemmän erilaisia mopoja, sitä parempi!

Sellaisen jutun huomasin että kun katselee pyöriä, menee juttu aika usein niin että ensin ajattelee että vau onpa hieno! Sitten noin 30 sekunnin kuluttua onkin jo keksinyt että jos vaihtaisi tuon tai tuon ja tuo kikkare olisi toisennäköinen, tulis vielä hienompi ;D.

(Niin ja mitä vähemmän kromia, sitä parempi...)
People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
-Be

Hemuli

Mietin pitkään laitanko tämän viikon sportsteriin vai tänne. Sitten totesin että yksi mätä omena riittää pilaaman koko korin joten säästetään sporttiketju ihan oikeasti hienoille laitteille.

Mutta kai tämäkin on jonkun aikalaisensa mielestä ollut kuuminta hottia ;D ...

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

annek

People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
-Be

Kaaleppi

Tuohan on suorastaan mahtava. :D Takapenkkiläinenkin näkee minne ollaan menossa...
ja kuskilla sylintäydeltä rautapäätä.

Antti S.

Tuossa täytyy olla jollakin Timothy Learyn hypettämällä kemikaalilla osuutta asiaan,ei kukaan kai selvinpäin mitään tuollaista saa päähänsä?

bootsi

rieska

Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!

Make

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 28 syyskuu 09, 10:40:54
Mietin pitkään laitanko tämän viikon sportsteriin vai tänne. Sitten totesin että yksi mätä omena riittää pilaaman koko korin joten säästetään sporttiketju ihan oikeasti hienoille laitteille.

Kuljettajan kanssa voi näyttää ihan napakalta jos on vaikkapa oranki ajamassa.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Tuusulan T-Bone

EDIT: KOKKONEN
Laitoin tähän T-Bonen viestiin tämän Hemulin postaaman  kuvan, josta keskustelu lähti rönsyämään

Makuasioita, joten seuraavaa vastarannan kiisken mielipidettä ei kannata ottaa turhan vakavasti... ;) Tän saa mun puolesta siirtää (tai poistaa, jos ylläpitäjä katsoo sen viisaaksi).

Tossa Hemulin viimeksi postaamassa laitteessa on vaikka kuinka paljon sellaista, mikä ei kertakaikkiaan satu yksiin oman makuni kanssa. Enkä tarkoita liian lyhyttä keulaa ;), vaan:

::) Etupytyn ja rungon väliin jää mielestäni liikaa tilaa, kehtoputken kulma voisi olla jyrkempi.

::) Öljytankin ja koneen väliin mahtuu lentokone.

::) Rungossa on tollanen hassunnäköinen mutka satulan etupuolella. Siinä on kulma, joka ei ole linjassa minkään kanssa.

::) Takarunko (haarukka?) on liian pitkä.

::) Satulasta (tai paremminkin sen asennosta) tulee mieleen uudet Rockerit, mikä minulle ei ole positiivinen mielikuva.

::) Tankki on jotenkin epäsuhtaisen muotoinen ja liian pieni (lyhyt?) kokonaisuuteen nähden.

::) Pakoputket eivät ole keskenään mitenkään linjassa. Varsinkin takapytyn putki näyttää siltä, ettei noita mutkia ole mietitty yhtään - tollanen sattui vaan tulemaan. Äänenvaimennin näyttää kaljatölkiltä.

::) Miksi ihmeessä toi ilmanputsari on pitäny laittaa tollaseen kulmaan? Sekään ei ole linjassa minkään kanssa...
Long John Stroker