Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Miksi pyörä näyttää tai ei näytä hyvältä?

Aloittaja Kokkonen, 18 syyskuu 09, 19:51:50

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: akrapu - 02 lokakuu 09, 15:25:12
Niin ja heivaa toi etulokari mäkeen.
Vähän pakollinen lisävaruste kun meikän ainoo kulkuneuvo näillä syksykeleillä. Eihän se tietysti esteettisesti tohon sovi.

Lainaus käyttäjältä: akrapu - 02 lokakuu 09, 15:25:12
Sitten kehut: hieno hoijakka ! Jos olet luopumassa siitä, niin ota yhteyttä. Ostan sen pois.
No vaikka joskus hoijakan päätyisinkin ottamaan pois niin en siitä kyllä takuulla ikuna luovu. On se niin komee munanjatke.  ;D
A.K.A. Rambe

Make

Täydellisestä en tiedä, mut tässä mittasuhteiden ikäänkuin "vääristymä" tekee pyörästä ettenkö sanoisi kiehtovan näköisen. Oisko kemiallisen luovuuden aikakausi kyseessä. Tätä mä aina kurkin kun kukaan ei näe  :)

http://www.choppersaustralia.com/Chopper-Galleries/coppermine/displayimage.php?album=1&pos=2
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Tossa on kyllä ainakin tämän ketjun kirjoittajien mielestä kaikki mahdollinen pielessä lähtien stongan kulmasta mutta jostain kumman syystä tuo kiehtoo... :D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Antti S.

Eihän tuossa Raimo-Raadon pannussa mitään parannettavaa ole,itse pitäisin just tuossa kuosissa.Etulokari ehkä pistää hiukan silmään,mutta ymmärrettävää toki,kerran tähän aikaan vuodesta toimii "käyttiksenä"

akrapu

Helposti keksii, miksei pyörä näytä hyvältä. Laitetaans ranskalaiset viivat.

- rutosti kulmaa t-paloissa, jolloin stonga yleensä lähtee 'väärässä' kulmassa
- etulokasuoja chopperissa  :D
- sporster, josta on yritetty 'rakentaa' big twiniä
- sizzy bar, jonka kärki on selkeästi pyöreä
- melkein kaikki pyörät, jotka osallistuvat rakennetujen pyörien MM- ja EM-kilpailuihin  :P
- 'Saksa-tyylin' custom-pyörät

...jatkakaa listaa !

AKr
- akr

Make

Lainaus käyttäjältä: akrapu - 05 lokakuu 09, 09:42:48
Helposti keksii, miksei pyörä näytä hyvältä. Laitetaans ranskalaiset viivat.
- sporster, josta on yritetty 'rakentaa' big twiniä

Poikii välikommentin, näin tossa kesällä sportin softailin perällä, eli sportailin. Ei ole oikein sanoja kuvaamaan sitä laitetta.  :'(
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Lyytinen

Minua se jaksaa aina huvituksen sekaisesti kummastuttaa mistä tuommoinen inho :D Nimenomaan kun FLH:sta laittaa tankit niin pääsee kiertämään muutakin kuin snägäriä ja etupään laittaa siitä myös, niin ei jokaiseen routakuoppaan ota. Astinlautoja en ole laittanut kun pitäisi runkoa jatkaa jotta istuisi luontevasti. Cruise olisi myös pop  :)

Jack

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 05 lokakuu 09, 22:45:16
Minua se jaksaa aina huvituksen sekaisesti kummastuttaa mistä tuommoinen inho :D Nimenomaan kun FLH:sta laittaa tankit niin pääsee kiertämään muutakin kuin snägäriä ja etupään laittaa siitä myös, niin ei jokaiseen routakuoppaan ota. Astinlautoja en ole laittanut kun pitäisi runkoa jatkaa jotta istuisi luontevasti. Cruise olisi myös pop  :)

Ihan oikeesti meinaa oksu tulla joka kerran kun näen sporttipyörän jossa isot tankit. Sportti nyt vaan on niin paljon pienemmän oloinen...Eikä se siitä kasva. Aikoinaan naljailtiin, ettei ollut varaa isoon pyörään, niin piti laittaa isot tankit. Jos pitää kiertää muutakin kuin nakkikiskaa, pitää olla siihen sopiva fillari, ja sitten taas snagarille (se muuten kirjoitetaan ja lausutaan SNAGARI, tämä kumma kirjoitusasu ä-kijaimella on sekin korvennut kohta useamman vuoden)  menoon oma laite.

Toi siis on sarjassamme ehdottomasti kiellettyä, siis isot tankit sportsteriin.

Peace
Jack
Flatheads!!!

Kihveli

Pannaan nyt tääkin kuva sitten tänne kaikkien haukuttavaks. Kuva muistaakseni kesältä -97, ton jälkeen kokenut ainoastaan pieniä muutoksia, enimmäkseen käytännön sanelimia juttuja joista kaikki eivät todellakaan ole parantaneet ulkonäköä... Jaa no, astinlaudat jotka siinä on nykyään taas kiinni sopii kyllä paremmmin mun silmään.

Ensi talvena oli sitten tarkotus pistää laite uusiin kuosiin, flat trackkeri pitäs tulla. Voi tietysti olla että iskee laiskuus, piheys tai nostalgian kaipuu ja jää tekemättä...
Ohittaminen kannattaa aina

Lyytinen

No OK, jätettäköön nuo sivistyssanat sikseen. Mutta tuossapa tulikin ehkä se pointti mitä ihmettelen. Ei kyllä uskoisi, että alan harrastajien piirissäkin elää tämä raha-argumentti, on se minusta sen verran kaukana kyllä tästä touhusta jos näitä puuhaa muutenkin kuin vain elvistelläkseen. Ei se minua haittaa kun itsellenihän minä väkerrän enkä kenellekään muulle, ihmetyttää vaan, että eikö se ole aika rajoittunutta ajattelua tuo sportster/bigtwin jako. Samoiten se ihmetyttää mitenkä ko. mantra aiheuttaa aina semmoisen joukkohurmoksen ja "me too" hengen. Jokin tuossa ilmiössä on takana.

Osuikohan ampiaispesään :D

mikira

Mä oon aina tykänny tälläsestä sportsteri "konversiosta", näyttää jotenkin sarjakuvamaiselta.

Hemuli

Vähemmästäkin sitä on ihmisiä bannattu foorumeilta, tuo on jo pyhäinhäväistys sportsteria kohtaan (tähän oksuhymiö)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

en usko, että osuit ampparipesään. Meitähän on moneen junaan, ja asemalaiturillekin piisaa väkeä.

sama toisinpäin, en usko, että BossHoss'sta saa asiallista cafe raceria.

Jack
Flatheads!!!

Lyytinen

Minulla on jotenkin semmoinen kutina, etten oikein ole saanut puettua sanoiksi sitä mikä on mielen päällä. Otetaan vielä yksi yritys. Noita pyöriä kun rakennellaan ja puunataan, niin niihin tulee aina semmoinen lelumainen vaikutelma, ihan kuin joku tietokoneen ruudulla pyörivä muoviselta näyttävä kolmiulotteinen malli. Jotenkin soisin, että se niiden funktio eli niillä ajaminen näkyisi niissä. Eli yltäpäältä paskassa, hieman skraaduja ja ehkäpä lommo tai kaksi. Ja kuskin habituskin semmoinen että paska tippuu nenän päästä. Vain siksi, että näkis, että lystiä on ollut. Ja sehän on tärkeintä.

Mainittakoon vielä, että koulussa piirustuksessa arvosana oli 5 asteikolla 4-10 ja voin sanoa, että omastakin mielestä minulla ei ole pätkääkään estetiikantajua. Eikä harmita yhtään. Sen takia kai minä tässä ihmettelen, miksi joitain asioita vastustetaan niin kiivaasti. Ymmärrän ehkä sen jos jotkut on sitä mieltä, että sportsterista tulee BT-osilla rumempi, mutta joskus törmää asenteeseen, että elä sinä siinä kuule yritä siitä mitään BT:tä tehdä. Mietin vaan keneltä se on pois?

Pitäisi vissiin pysytellä tekniikka-aiheissa kun ne on jotenkin yksinkertaisempia  ;)

Tuusulan T-Bone

Kyllähän sitä rakennellaan muovisen näköisiä malleja, karkkeja ja joulukuusia. Se on rakentamisen riemua, eikä siinä sinänsä ole mitään kielteistä. Omaankin makuun kuitenkin kolahtavat eniten pyörät, joilla myös ajetaan. Sitä ei vaan kaikissa tapauksissa voi suoraan päätellä siitä, miltä pyörä näyttää.

Omakohtaista kokemusta epäuskon kohteeksi joutumisesta löytyy... ;)
Long John Stroker