Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Miksi pyörä näyttää tai ei näytä hyvältä?

Aloittaja Kokkonen, 18 syyskuu 09, 19:51:50

« edellinen - seuraava »

Tuukka

Toi UCC:n pyörähän tosiaan edustaa sitä ääriviimeisteltyä päätä, sen takia kuvat tänne postasinkin. Lähinnä sillä halusin tuoda esiin tavan jolla omasta mielestäni tehdään pyörä joka näyttää hyvältä. Toisin sanoen pedanttinen osien sovittelu toisiinsa nähden, olkoon tyyli sitten mikä tahansa. Kyllä tällä kaavalla voi tehdä mekaaniselta näyttävän mopedinkin. Kytkin vaijeri saa roikkua kunhan se istuu kokonaisuuteen. kaiken ei tarvitse kiiltää ja kimallella, mutta ei myöskään laiteta niitä fätbobbeja vaan sillä verukkeella, että pääsee pidemmälle :o. Täydellisyyteen hierottu Chopper ja toimintasäde ei mielestäni sovi samaan lauseeseen...

herra +1":man kanssa olen samaa mieltä siitä, että generaattori alakerrasta saa aina 10 pistettä ja papukaijamerkin ;)
C.O.G.

Sami

Tuossa(kin) UCC pyörässä näkyy nimenomaan Ronnan, Bennan ja Guggen 20 vuoden kokemus motskarinrakenteluhommista. Silmää ja sitä ettei viimeistelyä ole jätetty puolitiehen.

Pyörä pyörältä jatkunut evoluutio on tuonut UCC:n viime vuosien chopperit yksinkertaisessa kauneudessaan meikäläisen silmissä liki täydelliselle tasolle (on tullut nähtyä noita pyöriä myös tärkeimmässä elementissään, eli liikenteessä!). Siis tuossa tyylilajissa, vaikka karu vanha koulukin itselleni kovasti nappaa.

Se että tuohon nimenomaiseen ei ole lyöty pitkää haarukkaa, on varmaan asiakkaan toive, mutta samalla myös melko röyhkeää hyvässä mielessä.

Vaikka nykyään on paljon hienoja chopperrunkoja loivilla kaarilla toteutettuina, noista kyllä näkee että ne suorat geometriset linjatkin yhä toimii oikeissa mittasuhteissa. 

Ai niin, näyttäiskö nuo nyt hyvältä niillä swedish chopper stongilla...

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Sami - 16 lokakuu 09, 22:39:37
Ai niin, näyttäiskö nuo nyt hyvältä niillä swedish chopper stongilla...

Näyttäis. Näyttäis varmaan hyviltä melkeen millä vaan stongilla. Hmm... tarkemmin ajatellen voisivat näyttää jopa vielä paremmilta sellaisilla härskeillä kottikärry- tai ruohonleikkurimalleilla. Tulis särmää... you know?
Long John Stroker

Tuusulan T-Bone

Tää on kanssa aika clean:


Mutta siinä on aavistuksen liian lyhyt keula... ;D
Long John Stroker

Soikkeli

UCC:n Pannu-pyörässä on generaattori/vaihtovirtalaturi lohkot: syvää paheksuntaa...

Tuo -97 rakennettu punainen-evo on mielestäni todella onnistunut yksilö. Ainut mistä ehkä vois nähdä "valmistus ajankohtaa" on 4-vaihteinen loota.
Se onkin ainut osa joka erottaa sen lähi vuosina rakennetuista.
Nykyäänhän on ihan pakko käyttää Baker:in 6 vaihteista polkimella säilyttääkseen edes jonkunlaisen katu-uskottavuuden.

Mielestäni tuo pyörä aloitti tietynlaisen uuden rakentelu suunnan, koska moni uusi sopperi on niin kovin samanlainen. esim: 180/55-17"  rengastus auton renkaitten tilalle, hi-teck-ki viimeistely, ISR:n jarrut, pitkä ja matala ym.

Ajaton malli muuta ei voi sanoa. 
C.O.G. 
Lifemember

ss

Onhan tässä ollut monta hyvännäköistä pyörää, mutta mulla jotenkin tämä herättää edelleen suuria tunteita:


Ja kun siihen ei raha eikä resurssi riitä, niin seuraavaksi talliin tullee säälittävä kopio:


Toivottavasti h-d lopettaa tuonkin valmistuksen kun se ei puhuttele suuria cruiser-massoja.

Kokkonen

Vanhat XR:t saavat minukin pulssini kiihtymään, vaikka ovatkin ulkonäöllisesti kovin vakioita. Mikä niistä sitten tekee sen että näyttävät silti hyviltä....no Hessun mainitsema Moottori se mun mielestäni on. Se nimeomaan korostuu tässä muuten niin vakiossa kokoonpanossa.  No pakoputket ovat myös tyyliin sopivat ja vakiosta poikkeavat.
XR:ään liittyy kyllä paljon pelkkää tunnepuoltakin, ei sen ulkonäkö yksin saa verenkiertooni lisää liikettä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 16 lokakuu 09, 23:12:34
Tää on kanssa aika clean:
Mutta siinä on aavistuksen liian lyhyt keula... ;D

Ja heti ekalla nanosekunnilla pomppas mulle kuvan nähdessäni toi tankki silmille. Mun estetiikan tajuun noi pyöreet ei vaan istu. Josko lähtis psykologille juttelemaan asiasta ja kysymään että miksi ei  ;D
A.K.A. Rambe

Smuige

Tässä sitten hieman mietittävää, miksi?  ???

Raimo-Raato

A.K.A. Rambe

Webmaster

Sattuipa silmään tälläinen kustom by BMS Choppers.



Together Nehme, Broward Motorsports and BMS Choppers of Davie, Fla. made a huge commitment in developing and building Nehme-sis. Considering the shop’s $80 per hour flat rate, Nehme reckons there is $250,000 just in labor to handcraft the machine from the ground up â€" never mind the cost of parts, paint and plating. Now that’s going above and beyond the call of business. Star Motorcycles salutes you Mr. Nehme!

No huh, huh... ::)
With all due respect. Ei näytä hyvältä kuskin kanssa tai ilman.
Tai ehkä jos tuolla ajelee esim. ruotsin kunkku, kruunu ja punainen minkkiviitta päällä.

Täältä löytyy kaiken karvaista osastoa ihmeteltäväksi http://www.motorcyclespecs.co.za
Sieltä vasemmalta kun klikkailee.

mikira

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 09 lokakuu 09, 08:01:47
Asia mikä liittyy hyvän näköiseen pyörään oleellisesti on moottori.
Moottoripyörä on oikeastaan ainoa ajoneuvo, minkä ulkonäössä ja fiiliksessä moottorilla on iso merkitys. Mun mielestä pyörä, vaikka olis kuinka hienosti muuten rakennettu, mihin on lätkästy tehdasvakio evon/ shovelin motti, ei oo hieno. Saatikka noita Ultiman kiiltäviä rungontäytteitä. Mulla tulee sellanen olo, että homma on jääny kesken. Noi vanhemmat voimapaketit alkaa jo riittää vakionakin. Eli vaikeusastetta pitää olla. Mutta periaatteessa laite voi ulkonäöltä olla huonompikin, kunhan motin sytyslankaa on lyhennetty riittävästi.
Virittäminen on kuulunut olennaisesti moottoripyöräilyyn siitä asti, kun siitä on tullut harrastus.

Mutta tähänkin on poikkeus. En muista nähneeni yhtään pakokaasuahtimella varustettua HD:tä, mikä olis ollu hieno. Vee moottorista vaan tulee karsea putkihässäkkä turbon kanssa.

Äänellähän on olennainen osa prätkän fiiliksessä. Esim tollaset suorat putket kun tossa sinisessä evossa on, ei kuulosta miltään muulta kuin kaivossa käyvältä kompuralta, jos motti on vakio.
Mutta jos kanttia on kunnolla ja ärjympää nokkaa, alkaa käyntikin olee kohdallaan. Paitsi että sillon kaipais jo vähän vaimennustakin. 

Mottihan ei missä tapauksessa tarvii olla HD. Mun sydän on aina lämmenny näille vanhoille hörökorvien moteille. Ne on riittävän paskoja ollakseen makeita.
Kun jostain löytäisin sen aikoinaan MCM:ssä olleen  Nouris mottisen chopperin. Ja osaisin vielä siirtää kuvan tänne.

Nyt kun tää kirjoitus etenee, tulee mieleen, että homman voi mokatakin vaikka lähtökohta olis loistava.
Sveduilla ( on kaikki siistimpää ja makeempaa) on myös historiaa näille omille moottoripyörän moottoreille. Kirkkaimpana tää Hedlundin tonninen vee kakkonen. Aivan mahtava moottori.
Mutta kaikki sen ympärille tehdyt, mun näkemät pyörät, on ollu fiaskoja.
Eli tässä kaadoin oman teorian samantien. :-[
Mut silti, moottori, moottori, moottori,... se ratkaisee.


Tullut tässä viimepäivinä autettua moottorin vaihto projektissa, jossa katsastusta varten vaihdetaan pannu kone takaisin chopperiin. Pannu koneen tilalla chopperissa oli twin cam kone pannu look-a-like kopilla ja vaikka se eka vilkaisulla onnistui hämäämään, on siinä kuitenkin liikaa billettiä kyseiseen härveliin. Kyllä Hessu on oikeessa, tuli kyseisestä pyörästä het paremman näkönen kun siihen vaihettii oikee kone takaisin, tuollanen vale pannu menis paremmin sellaseen jossa muutenkin enemmän billettiä että sopis kokonaisuuteen.

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

rodchop

HOG Forever Forever HOG

Webmaster

ASIAA !!!
Johan se t-bonen chopperi alkaa saada lopullista muotoaan.