Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Miksi pyörä näyttää tai ei näytä hyvältä?

Aloittaja Kokkonen, 18 syyskuu 09, 19:51:50

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Smuige - 21 syyskuu 09, 22:51:06...
Saksassa asuvilla on tyylitaju kohdillaan... ;D...

Jahas, nyt kun näköjään toinen ääripää on saavutettu niin kuka postaa ensimmäisenä TÄYDELLISEN pyörän kuvan? Tai voihan olla niin että tuokin FXR näyttää tosi hyvältä kun joku ajaa sillä ;D ...

Ehkä ei kuitenkaan... :D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Antti S.

Huhhuh....Nuo sakemannien viritykset ei ole aina niitä onnistuneimmaasta päästä.Noita Saksantuonti fillareita kun on katsonut,niin aika karsean näköisiä räpellyksiä suurin osa.
Tietty stuukki yms.vaikuttaa asiaan suuresti,mutta kyllä sen fillarin saa pilattua typerillä yksityiskohdillakin.OCC:n teemapyörät on hyvä esimerkki aiheesta,ei heti tule mieleen missä olen nähnyt onnistuneen teemapyörän.Prätkä on prätkä ja jos siitä aletaan väkisin tekemään paloautoa tai jotain jenkkiarmeijan hävittäjää tunkemalla siihen palotikkaita tai konekivääriä niin lopputulos ei ehkä ole se kaiken silmiä hivelevin.
Rahalla kun ei saa tyylitajua...
Vaikka kotimaan rakentajilla ei kaikilla(kellään?)ole resurssit samaa tasoa kuin noilla ameriikan spedeillä,niin silti tässä maassa ja läntisessä naapurissa tehdään ainakin mun mielestäni kaiken tyylikkäimmät pyörät ja huomattavasti pienemmällä rahalla.

Kokkonen

Tässä on yksi pyörä joka mittasuhteiltaan miellyttää minun silmää. Kävisi myös viikon Sportsteriksi, jossa topiikissa on myöskin "muutamia" silmää miellyttäviä yksilöitä.

Tämä Chopperi tulee Ruotsista, Asgard Choppers. Mielestäni suhteet ovat oikeat.
Pakoputket kun vielä laittais kohalleen ja ehkä etulamppu vois olla toisenlainenkin.

Mutta mistäs se sopiva kuski... :D



"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 22 syyskuu 09, 11:32:07
Tässä on yksi pyörä...

Joo ei. Vääränlainen tankki, emäputken alue ruma, liian pysty keula jne. Mitäs sitä sanottiinkaan mielipiteistä väittelemisestä?  ;D
A.K.A. Rambe

Hemuli

Puhumattakaan siitä että putket sojottaa minne sattuu ja satulan on vääntänyt naapurin leskirouva käyttäen vintiltä löytyneitä vanhoja villahousuja pehmikkeinä ;D ...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hessu

Niinkuin näkee, tää on aihe mistä kenenkään ei pidä vetää hernettä nenään.
Mielipiteethän on ainoa mistä voi kinata. Faktoista ei voi.

Ei oo liian pysty. Chopperissa pitää olla stretsiä paljon. Pelkallä reikillä vehkeestä tulee just sellanen näyttelypyörä. Näyttää hyvältä ainoastaa ilman kuskia.

T-Bonen selitys tosta kultaisesta leikkauksesta ei menny jakeluun. Jos ymmärsin, ei kyllä mun mielestä enää näytä hyvältä. Koska on jo liian pitkä jos emäakselista on yhtä pitkä matka sekä taka- että etuakseliin. Ja eikös KL:n suhde ole n.1,6. Eli akseliväliltään 3,2m pitkä pyörä olisi 1m korkea? Vai että esim. 2m pyörä olisi 1,25m korkea?

Kokkonen

Äkkiä lisää ettei yleisö kylmene.. :)

Asgardi vaan kolahtaa munhun, satuloineen päivineen  ;D, myös big twininä  +20" (vaikka tämä ei ole ihan niin esteettinen nautinto, kuin tuo Sportti, mutta silmä lepää tässäkin)

Kuvat Tollen sivuilta.



Ja kuskin kera, ei myöskään näytä hölmöltä, tosin olis voinu laitta kunnon bootsit jalkaan :)

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Ei ruotsalainen metroseksuaali mies käytä bootseja ;D ...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 22 syyskuu 09, 14:00:19
T-Bonen selitys tosta kultaisesta leikkauksesta ei menny jakeluun. Jos ymmärsin, ei kyllä mun mielestä enää näytä hyvältä. Koska on jo liian pitkä jos emäakselista on yhtä pitkä matka sekä taka- että etuakseliin. Ja eikös KL:n suhde ole n.1,6. Eli akseliväliltään 3,2m pitkä pyörä olisi 1m korkea? Vai että esim. 2m pyörä olisi 1,25m korkea?

Tätä vähän epäilinkin... :D

Makuasioita juu. Mun mielestä ruotsityyli on parhaimmillaan juurikin silloin, kun emäakselista (A-kirjaimen kärjestä) on yhtä pitkä matka sekä etu-, että taka-aksilaan. Kultainen leikkaus tulee tässä kuvioon mukaan siinä, kuinka paljon runkoa on stretsattu ylöspäin (joo, suhdeluku on tosiaan noin 1,6). Toisin sanoen kultainen leikkaus ikään kuin määräisi keulakulman ja stretsin määrän. Se korkeus mitattaisiin tässä pyörien akselien tasolta A-kirjaimen kärkeen.
Long John Stroker

Kokkonen

Kuten on jo tullut selväksi olen itse enemmän vinon A:n kannattaja. Tuossa oli jo pari Ruotsin pyörää mallina. Tässä vielä miun maun mukainen saksalainen rullaava runko softailperällä. Tämä on mielestäni hyvä alku, mittasuhteet ovat kohdallaan:

(CRC Cycles, Chop 2)



Tuon kyllä pystyy vielä hyvin rakentamallakin pilaamaan, mutta lähtökohta olisi oivallinen.

Sitten se kuski...shortsit, sandaalit tai purjehduskengät, taikka umpikypärä...Chopperin peli olisi noillakin eväillä menetty, vaikka pyörä sinällään olisi moitteeton ajoasentoa myöten. Mun mielest.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 22 syyskuu 09, 19:05:11
mittasuhteet ovat kohdallaan

Ja taas pääsee sanomaan että ei kelpaa.  ::) On muuten paljon helpompi näissä ulkonäkökysymyksissä todeta että ei tykkää jostain esimerkistä kuin antaa oma esimerkki jostain täydellisestä. Ja mullehan hyvän näköinen pyörä on sama kuin lähes täydellinen. Eli "no shades of grey".

Tässä kyseisessä yksilössä keula on taas liian pystyssä ja lyhyt. Tulee mieleen joku suomikopteri joka on jouduttu just noin lyttäämään 2m av-lain takia. Jokuhan tähän kohta heittääkin että eihän toi ole edes chopperi vaan customi.  ;) Joten pitäiskö tehdä omat threadit sille "Miksi chopperi näyttää tai ei näytä hyvältä", "Miksi bobberi näyttää tai ei näytä hyvältä", "Miksi fighteri näyttää tai ei näytä hyvältä"? No itse itselle vastaten niin ei missään nimessä. Jos tykkään jostain pyörästä niin ei sen tyylisuunnalla ole merkitystä vaan että sen kokonaisuus miellyttää esteettisiä arvojani ja perverssioitani. (No sen voin todeta että hippi-kopteri ei tule minusta näyttämään koskaan hyvältä).

Mainittakoon että kyllä mä olen juurikin tuolla stuukilla nähnyt prätkän joka on mun mielestä hyvän näköinen. Eli kyseessä tämä. Ja kappas kummaa kun taas se on mattamusta  ;D
A.K.A. Rambe

Lawless

Eräs omista lempipyöristä: Billy Lanen "Camel Bike"


...varmaan jakaa mielipiteitä  ::)

Sami

Tuodaan vielä stongamielipiteitä lisää mukaan tähän keskusteluun.

Hessun sanat apen asennosta vois kirjoittaa kivitauluun, joten ei niistä sen enempää.

Heti pitää puolustaa vähän tuolla alkupäässä ollutta rajua etunojamiestä. Asettukaapa mielessänne samaan satulaan jos alla olis trimmattu toistasataakuutiotuumainen pata ja muutama sata kilometriä reissua edessä reippaammilla nopeusrajoituksilla. Ei ajatella miltä motoristiveljestä näyttää, vaan sitä mikä on fiilis itse pyörän kuskilla kun se painaa tuossa asennossa volvoletkan ohi...

No joo, olihanhan asento äärimmäinen ja alaselkääkin voi vähän perillä poltella, mutta ehkä ainakin vauhtia pelkäämättömät tajusivat pointin.

Olen vielä vähän varonut aihetta syystä omalla tallilla, mutta se vanha "nyrkit sylissä" -tyylin swedish bar on ainakin minusta näyttänyt jo vuosikausia aikansa eläneeltä.

Maailma muuttuu. Sen on jo vuosikausia nähnyt MM-kisojen kärkipään laitteissakin. Ucc, Mkher ja pikkuhiljaa jo Hogtechin Pederkin ovat tuoneet ruotsin pitkäkeulaisissa tankoja lähemmäs t-kappaleita, ja ajoasennot on alkaneet saamaan lievää etunojaa. Ryhdikästä, sporttia ja näyttää hyvältä! Siihen vielä päälle mid-controllit, ja vot...

flhx

#28
En noista teidän kultasista suihkuista taimitälie ymmärtäny yhtään mitään, mutta samaa mieltä kuin jäsen Raato, toi Kokkosen kuvissa oleva laite on liian lyhyt muuhun stuukkiin nähden...Tuli just sama mieleen, lähetty rakentaa fillaria ja yhtäkkiä todettu että ei saatna, pakko lyhentää että saa leiman...Siinä mielessä samaa mieltä tosin Hessun kanssa että liian matala laite taas ei näytä hyvältä. Yhellä tutulla ihan vtun pitkäks väännetty fillari, stretsiä ei kai yhtään ja rakea ihan tolkuttomasti, laite näyttää siltä että joku ois astunut päälle..ei hyvä..No, kuten sanoin, tää on vaikea laji...Mullakaan se ei oo tyylisuunnasta kiinni, jos joku laite toimii niin se vaan toimii, oli sitten faitteri tai kopteri.

Ai niin ja se germaani joka rakensi ton Smuigen kuvissa olevan Fxr:n pitäisi poistaa muonavahvuudesta, melkoinen pyhäinhäväistys tuo laite. Ja tuosta Fxr:stä aasina sillalle:Itse olen viimeinkin alkanut ymmärtää sen mitä jäsen H on saarnannut jo pitkään: mid controls on se juttu...Ja varsinkin Fxr:ssä jota kuuluu käskyttää lujaa mutkiin.Tuon germaaniFxr:n voisi käskyttää sinne mihin aurinko ei paista.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Soikkeli

#29
Täydellisen pyörän kuvan jo laitoin tänne mutta se tais mennä väärään keskusteluun ;D
Ja se hän oli UCC:n valmistama härveli.
Hogtech, MKher ja UCC valmistaa mielestäni hienoimmat pyörät.
Ja lisäksi noitten viimeistely on sillä tasolla että kotitallissa kuola valuu olmin kalpealle leualle kun katselee kuvia, puhumattakaan tyylistä.
Noita pyöriä yhdistää loivat +20-24" keulat ja 17" takarenkaat jotka eivät ole yli 190 leveitä.
C.O.G. 
Lifemember