Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kaasua...

Aloittaja Hessu, 18 syyskuu 09, 10:06:34

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Matkatavarana kuljetettava määrä on hieman epäselvä, voipi olla että 30kg asti menee takaluukkutavaranakin.

Tavara-autossa, siis paketti tai kuorma autossa kuitenkin vapaarajan alle olevan määrän saa kuljettaa, vapaaraja on 333kg koska painerastiassa oleva kaasu kerroin kolme(muistaakseni) ja ilman kerrointa vapaaraja on tonni. Vaikka ollaanvapaarajan alla, niin pitää olla selvityslipuke ja sammutin ajoneuvossa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Mites tuollainen Co2/Ar seos, sehän ei ole millään tavalla tulenarkaa tavaraa? Päinvastoin, sehän sammuttaa liekin. Ei kai sitä koske mitkään ADR-pykälät.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Kyllä ne koskee, se kun on painesäiliössä oleva kaasu. Säiliörikko on hyvinkin vaarallinen korkeapainesäiliöillä, itseasiassa ADR luokka on sama kaasun laadusta riippumatta(jollei mennä ykköseen, räjähteeksi).
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

erakko

tota tota..

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 14 tammikuu 11, 21:28:41
Matkatavarana kuljetettava määrä on hieman epäselvä, voipi olla että 30kg asti menee takaluukkutavaranakin.

Tavara-autossa, siis paketti tai kuorma autossa kuitenkin vapaarajan alle olevan määrän saa kuljettaa, vapaaraja on 333kg koska painerastiassa oleva kaasu kerroin kolme(muistaakseni) ja ilman kerrointa vapaaraja on tonni. Vaikka ollaanvapaarajan alla, niin pitää olla selvityslipuke ja sammutin ajoneuvossa.

Äkkiä en löytänyt mitään tulkintaa mikä lasketaan matkatavaraksi,todennäköisesti asian määrttelee valvontaviranomainen tapauskohtaisesti. 20-30kg luulis menevän vielä läpi,pari-kolmesataa voi vaatia Runebergin puhujanlahjat et pääsee ilman sanktioita.

Tavara-autossa tuotavan määrän alittaessa vapaarajan varusteiksi riittää se sammutin,tosin pullot pitää olla merkitty ja rahtikirja oltava.

Ja sen voin muuten sanoa et laivayhtiöt suhtautuvat IMO-tavaroihin suhteellisen ahdasmielisesti.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Mopopoika

Päivitetään vähän hintoja:

Eilen lähti Woikoskelle täytettäväksi omistuspullo 20 l (vai onko se kg)

MMAF:n alennuksilla (-30%) Argon 98 â,¬
Ajasta myyjä sanoi että ei kannata kuukautta aikaisemmin kysellä

Kysyin myyjältä että onnistuuko Saksasta tilatun 200 bar pullon täyttö niin siihen ei osannut vastata. Pitää soittaa siitä Woikoskelle suoraa.

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Mopopoika - 01 helmikuu 13, 09:11:44

MMAF:n alennuksilla (-30%) Argon 98 â,¬
Ajasta myyjä sanoi että ei kannata kuukautta aikaisemmin kysellä

Toi maffin alennus on loistava juttu. Isot bointsit siitä!
Mullakin on nykyään muutama omistusflinda. Ja Woikoskella niitä täytätän.

Vituttaa vaan toi aikataulutus. Kuukausi! Ja argonia. Mulla kesti viimeks saman ajan happi/asetyleenit. Jotenkin vielä ymmärrän ton asetyleenin, kun sen täyttöä tehdään ainoastaan siellä Mäntyharjulla ja asetyleenin täyttö on vähän monimutkaisempi homma, kuin että hanat auki. Lestin täyttö kestää kai muutaman päivän. Fysiikanlait hoitaa sen.
Mutta kuukausi on vittuilua.
Kun asiasta kiukuttelin siitä selvisi sen verran, että suurimman osan ajasta pullo venaa kuljetusta paikasta toiseen. Tattikselta kuorma lähtee kerran viikossa Järvenpäähän. Sieltä kerran viikossa Mäntyharjulle. Pelipaikalla viikon ja sama ralli takas. Keikka nopeutuu runsaalla viikolla, kun roudaa flindan suoraan Jäkeen. Mutta muistaakseni Järvenpäässä tehdään ainakin seoskaasun, hapen ja argonin täyttöä. Eli kun vie sinne, tulee nopeesti.

mielikuva

Mä olen joskus kuullut ja tuntenut että toi venttaaminen on tarkoituksella järjestetty jotta kaikki saatais siirtymään vuokrapulloihin. Omaa kokemusta; edellisessa firmassa josta lähetettään/lähetin pullot voikoskelle jouduin joskus soittelemaan perään kun ei kuulu pulloja. Pullot "jäähtyy" Järvenpäässä ennen kuin ne viitsitään kun ehditään lähettämään. 

jsr85

Pohjois-pohjanmaalta saa halvimman kaasun saloisten sammutinhuollosta, myy omia pulloja ja täyttö onnistuu kun vie pullon aamulla ja noutaa iltapäivällä. On vielä todella edullinen.

Sent from my GT-N8020 using Tapatalk 2

janne a

Tämä saloisten sammutinhuolto on myös siksi hyvä että palvelu toimii tarvittaessa myös viikonloppuna,sillonhan se kaasu yleensä loppuu... ;)

Oppet

Mä oon saanu argonia järvenpäästä kans heti seuraavana päivänä, mut yleensä kestää viikon.

masala

Mä ostin joku vuas takasin Kangasalta IK-asennuksesta omaks uuden 20l argon lekan oisko ollu 350â,¬ ja täyttö on ollu 80 tai 85â,¬. Ja aina on saanu jos ei samana niin seuraavana päivänä takas.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

callahan

Sillä miä päädyin juuri tuohon vuokralestiin. Ajan Tattikselle hitsuu alan puotiin ja saan Argonin heti.
Tuo MMAF:in kaasuhalpennus on pärkle unohtunut kokonaan  ???
No kohtahan tuo on taas loppu, täytyy muistaa se alennus. 
- In MMAF we trust -

Mopopoika

Kaasuihin liittyen: Toimiiko argon migin kanssa?

Hessu

Ei! Oon kokeillut. Mig hitsaus ilmeisesti tarvii aina snadisti sitä hiiltä, mitä se saa siitä seos kaasusta tai puhtaasta co kakkosesta.

Hemuli

Ei toimi. Kysyin tätä samaa asiaa Kempin ukoilta kun olivat pitämässä meille hitsauskoulutusta ja vastaus oli aika yksiselitteinen. En nyt muista mitkä ne perusteet oli mutta näin se vaan on. Mulla oli ajatuksena että koska migillä tulee hitsattua niin vähän olisin liittänyt molemmat koneet samaan argonipulloon ja venttiilit vaan linjojen väliin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957