Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kaasua...

Aloittaja Hessu, 18 syyskuu 09, 10:06:34

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Kuten sanottu niin ei ole tarkkaa tietoa virtausnopeudesta mutta aika hyvin sen saa korvakuuloltakin kohdalleen. Itse laitoin sen virtaamaan hiljaisemmin kuin mitä mittarilla säädetty 6 litraa oli.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mopopoika

Jos joku tollaisen kertakäyttöpullon ostaa niin laittakaa tänne tietoa että tekeekö sillä mitään. Joskus toisella foorumilla asiasta kyselin niin kukaan ei ollut henk.koht. sellaista käyttänyt (ei ainakaan tunnustanut).

Itselläni ei enään tarvetta mutta asia kiinnostaa.

t. Jyrki

race-ace

MOI

Kertakäyttöpullosta:

Olen käyttänyt K-raudasta saatavaa Argon kertakäyttöpulloja (4 Kpl) :P
Ne on ollut niin tig kuin mig käytössä.
Molemmissa  käytössä hitsausaika sama n 25min  Tosin optimaalista virtausta ei haettu vaan
homma piti saada tehtyä. Ja aina se kaasu loppu yllättäen ???

nim. Oma pullo ostettu heti näiden vitutuspullojen jälkeen.

-AnA-

ma^ko

7 litran minuutti virtaamalla 28 minuuttia. Lienee aika likellä totuutta siis.

Saakos tuollaisen täyttöön ja mil hinnalla Härmälandiassa jos ottaa mantereelt matkaan?

http://cgi.ebay.de/20L-Argon-4-6-Eigentum-Gasflasche-WIG-MIG-Schweisgerat-/180512600657?pt=DE_Haus_Garten_Heimwerker_Elektrowerkzeuge&hash=item2a0763b251

Pienempi olis tasan vaatehuone huntin:

http://cgi.ebay.de/Argonflasche-Argon-4-6-10-Liter-WIG-MIG-Schweisgas-/370471509128?pt=DE_Haus_Garten_Heimwerker_Elektrowerkzeuge&hash=item5641d29c88
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Tuskin saat Suomessa täytettyä muuten kuin kaverin pullosta. Eikä noista kumpikaan lähetä pulloja ulkomaille joten joutuisit rahtaamaan sen itse Saksasta.

ma^ko

Se olikin kyllä selvillä että itse se pitäisi matkaan ottaa. Se nyt ei sinällään olisi mikään ongelma. Mut vaikka ei saisi edes täytettyä niin 150â,¬/20L = 7,50â,¬/Litra, olis toi murto osa hinnaltaan pieniin kertapulloihin verrattuna. Jos kyseessä vielä 300bar pullo, niin tuossahan olisi kaasua 20 * 300litraa eli 6000 lirtaa joka 6L/min kulutuksella olisi 1000minuuttia joka on 16tuntia 40 minuuttia eli satunnaisessa harrastuskäytössä "ikuisuus".

Tuota vaihtoehtoa täytynee selvitellä lisää.

jyrggä

Mitähän mahtaa tapahtua kun tuollanen löytyy peräloosterista jossain rajalla tai vaikkappa laivaan mennessä?  ;D

Joo, tiiän että ei siellä ketään kyttäillä, yleensä. Meidät kyllä pysäytettiin ja kytättiin viimeks nyt pari kuukautta sitten ku tultiin saksasta, tanskan ja ruotsin rajalla. En tiedä sitte oliko joku erikoisvalvonta päällä, vai johtuko epäilyttävistä hipeistä kyydissä tai autosta jolla tultiin yli..  ::)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

ma^ko

Tuo Tanskan ja Ruotsin raja, ainoa euroraja jolla mutkin on syynätty.

Soikkeli

Kyllä tulli-setä paljastaa tuon 20 l. pullon muulin hymystä. Jos sen on vahingossa tunkenut "peräloosteriin" kuljetuksen ajaksi ;D
C.O.G. 
Lifemember

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Soikkeli - 13 tammikuu 11, 21:04:29
Kyllä tulli-setä paljastaa tuon 20 l. pullon muulin hymystä. Jos sen on vahingossa tunkenut "peräloosteriin" kuljetuksen ajaksi ;D

Jos se on ajoneuvossa jossa se on normaali vapaarajan alapuolinen ADR-tuote eli ei tarvitse ADR kylttejä ja autolla saisi ADR:ääkin kuljettaa. Miksei tuota saisi tuoda, vapaan kaupan aluehan me kaiketi olemme?

Make

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2000/20000579

Lukekaa tuolta. Minä tulkitsin niin, että saa tuoda.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Tänään olin duunin puolesta Kempin koulutuksessa ja kysyin tota saksanpulloasiaa insinööriltä - sanoi että mikä jottei, voi vaan olla että kannattaa laittaa paineenalennin samaan pakettiin kun käy Saksassa. Eivät kuulemma ole välttämättä samanlaisia, aikoinaan kun Messer tuli Suomeen niin vaati omat kellonsa.

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Soikkeli - 13 tammikuu 11, 21:04:29

Niin, selvennettäköön vielä, että tarkoitin nimenomaan auton peräloosteria.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 14 tammikuu 11, 16:19:43
Niin, selvennettäköön vielä, että tarkoitin nimenomaan auton peräloosteria.

Jos kyseessä on pakettiauton peräloosteri, pullo on asianmukaisesti kiinnitetty ja jos on argon/seoskaasu niin ei ainakaan mitään, koska kyseessä on palamaton kaasu ja vapaa rajan alittava kuljetettavan säiliön koko. Valitettavasti kukaan ei oikein tunnu tietävän mikä on tilanne jos se on henkilöauton tavaratilassa. Kysyin tullin koirapartion jannultakin duunissa, se tuumas et ei kai siinä muuten, mut saako sen henkilöautossa asianmukaisesti kiinnitettyä kuormattaessa.

erakko

Lainaus käyttäjältä: MakeH - 13 tammikuu 11, 21:38:01
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2000/20000579

Lukekaa tuolta. Minä tulkitsin niin, että saa tuoda.
Eihän tuo määrää kuin sen että astian pitää olla hväksytty.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20090263

Tuolta selviää peräloosterin käyttö.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.