Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kaasua...

Aloittaja Hessu, 18 syyskuu 09, 10:06:34

« edellinen - seuraava »

Antti S.

Taisi olla myyntipuhe tuo 3 vuoden sopimuksesta höpötys,tiedä näistä..
Mutta jos viiden vuoden päästä kilpailuttaisi ja soittelisi jokuseen myyntipisteeseen.
Sama se on kai missä sen sopimuksen tekee,ei nuo varmaan mitenkään aluekohtaisia ole.

Lyytinen

Tiedäpä häntä, päteviä, ja vain päteviä, neuvoja olen ko. liikkeestä saanut vuodesta toiseen kuitenkin. Mutta jos kerta ei ole vaikutusta mistä päin ottaa, niin miksi tässäkin säikeessä näkyy tuommosta älytöntä hintahaitaria? Minustakin olisi loogisempaa, että sijainnilla ei olisi väliä, mutta taitaa nyt kuitenkin olla?

Hessu

Niinkuin tossa ekassa viestissä totesin, tein sopimuksen Porvoossa, vaikka varmasti en ikinä vaihda pulloja siellä. Edes sopimusta tehdessä mun ei tarvinnu käydä paikalla. Homma hoidettiin puhelimessa ja mimmi lähetti paprut himaan. Nimi alle ja toinen kappale sopimusta takas postilla.

Eli mun ymmärtääkseni sillä sijainnilla ei taida paljonkaan olla merkitystä. Mutta en oo varma, kun onhan toi kumminkin samaa talousaluetta. Kai?

Antti S.

Omalta kohdalta en voi todeta kuin perinteisen sanonnan "myöhäistä pieraista kun paskat on valmiiksi housuissa".
Jos sopimuksien hinnat suurinpiirtein tuplaantuu viidessä vuodessa,niin kuinka helvetin kalliita ne on seuraavan viiden vuoden päästä?
Eli päivän opetus:kilpailuttakaa tämänkin tuotteen hankkimiskulut

Mopopoika

Laitetaan nyt tännekin tiedoksi jos jotakuta kiinnostaa.
Löysin Keltaisen Pörssin kautta firman joka myy uusia Argon ym pulloja. Tilasin itselleni 20 l pullon, toimittavat MH:n kautta (eilen tilasin, tänään tuli).
Tässä Agronin hinnat:
5l 175â,¬
10 l 250â,¬
20 l 350â,¬
40 l 450â,¬

Pullot uusia, katsatettuja (10 vuotta voimassa) ja täysiä

040-5799763 Kangasala (firman nimi löytyy multa kuitista kun muistan ottaa tallilta mukaan)

Huom. Olen vain ko firmasta tilannut pullon enkä saa sieltä proviikkaa ym.

Juvakka

Ja puhelinnumeron googletus antoi seuraavanlaisen informaatiopläjäyksen

http://www.directa.fi/yritykset/490564/IK-Asennus+Iivonen+Ari+Tmi/
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

j

Ite ostin tuommoisen Iivosen pullon Woikoskikauppiaalta (oli tossa aiemmin puhetta), joten kovin pitkästä matkata ei tarvii kaasutarpeessaan sinne Kangasalle ajella. Ja hintalappukin näytti samalta.

j

hillbilly

Mitäs sit maksaa "oman" pullon täyttö?
ja kuin kauan se on täyttöreissus?

Meinaan voi ruvet vituttaan, ko olis 5 senttii hitsattavaa, kaasu loppuu ja pullo pari viikko täytettävän. :)

j

Hevosmiesten tietotoimiston mukaan toi pari viikkoa saattaa olla optimistinen arvio...

j

ma^ko

Pannaan nyt kysymys tähänkin säikeeseen, kenelläkään tuntumaa minkä verran pikku-Tigillä hitsaa tuollaisella 1litra/2kiloa kertakäyttöpullolla?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

j

Moro!

Vähän matikkaa vaan...

Joskus täälä oli puhe sopivasta virtauksesta. Virallisesti kai suosittelevat 8 litraa minuutissa, mutta isot pojat pärjää vähemmälläkin, jos verstaalla ei tuule. Mäkin säästelen / päästelen välillä jollain 5 litran minuuttimäärillä, vaikka en niin iso olekkaan.

Kuis paljon tossa potussa on painetta ja kerrot sillä pullon tilavuuden, niin saat litramääräisenä omistamasi kaasun. Minuutteja tulee kun jaat kyseisen luvun esimerkiksi 8:lla litralla.

j

ps. overdriven sällit saa sellaisen potun piisaamaan 30-45 min (mikähän on pullon tilavuus?)
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=1560074

Spöke

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 11 tammikuu 11, 19:19:46
Pannaan nyt kysymys tähänkin säikeeseen, kenelläkään tuntumaa minkä verran pikku-Tigillä hitsaa tuollaisella 1litra/2kiloa kertakäyttöpullolla?
Kaasunvirtaus siinä 4-5 litran välillä tommosella potulla hitsaa 25-30 minsaa, oli tiggi iso tahi pieni. Ja jokainen tigillä turanneena tietää, ettei siinä pitkiä saumoja päästellä. Etenkin jos on heppailtavaa ja etu- ja jälkikaasua edes vähäsen. Ei ainaska mun IMS:istä jälkikaasua edes saa säädettyä kovin lyhyeks, oisko 3 sekkaa. Sekin on tollasissa ei-luokkasaumoissa ja pikkuvirroilla turhan paljon.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Kyllä mä oon tykänny pitää sen jälkikaasun aika pitkänä, varsinkin bensatankkia hitsatessa se takaa tiiviin sauman.

Virtausnopeutena olen pitänyt 6-7 litraa minuutissa, tuollaiseen pikkupulloon ei saa mittaria joten joutuu vetämään fiilispohjalta. Kerran moista kokeilin mutta ei sillä pitkää saumaa ehtinyt vetää, voishan se olla ihan hyvä tallin hyllyllä ihan vaan siltä varalta että jos iso pullo hyytyy kriittisessä paikassa. Mutta ei siitä varsinaista käyttöä ajatellen ole mitään hyötyä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Jos siinä on kaqksi kiloa niin kyllä ajan noilla litravirtaamilla pitäisi olla ihan muuta kuin 25-30min. Inko litrassa sitten 2kg kuten ilmossa lukee vai onko se 2kg pytyn paino kuorineen on toinen juttu. Jossain autovoorumilla väitettiin et 45min - 1½h joka olis jo hyvä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ma^ko

#44
Kakskiloa on ilmeisesti brutto. Tilavuus litran. Maksimi kaasupaine 200bar, eli kaasua 200-litraa. Viiden litran minuutti virtaamalla siis 40minuuttia max, kuudella litralla just reilu puoli tuntia. Aika nihkeää.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.