Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

English wheel

Aloittaja Kokkonen, 11 helmikuu 09, 12:36:34

« edellinen - seuraava »

Juvakka

Samaa osaa tarkoitin, anteeksi maalaisuuteni. :-[ ;)
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

hoodee

mistäs saisi noita hemulin mainitsemia "tarkoitukseen sopivia kumivasaroita ja nahkasäkkejä"? muutama vuosi sitten kyselin eikä edes paikallinen työkalukauppias (jolta saa melkeen kaikkea) osannut auttaa asiassa ??? no nahkasäkki nyt ei ole niin iso ongelma...
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

Hemuli

Harva suomalainen työkalukauppias näiden kalujen päälle ymmärtää, itse ostin täältä: http://stores.ebay.com/performance-metal-shaping

Suomesta jos haluaa niin sitten www.mobitive.fi

Ja ne ei sitten ole kumivasaroita vaan erityisen kovaa muovia joka kestää pellin mättämisen, Mobitive näyttää myyvän puusta sorvattuja.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mauni

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 joulukuu 09, 08:09:12

Suomesta jos haluaa niin sitten www.mobitive.fi



tämmöinen firma löytyi ja on hinnatkin näkösällä.. http://www.torafors.com/

kutistus/levitys vehjettä ajatellut hommata tuolta

hoodee

thanks! taas... saman firman sivuilla jo surffailinkin mut eipä osunu silmään.......
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

Mauni

jahas taitaa tulla englanninpyörästä muotia kun opettaja koululla sanoi että on kyselleet paljon niitä ja iltapäivällä näytti polttoleikkurissa runkoa tulevan  ;D olis pitäny pari tehä myyntiin  8)

Hessu

Eiks se muoti menny jo. Joka tallin nurkassahan sellanen jököttää käyttämättönä, kun ei se lokkari niin iisisti sillä kymmenessä minuutissa syntynytkään.

Hemuli

Onhan tuolla käyttöä paljonkin, mutta lähinnä vasartamisen jälkiä tasoitellessa ja hitsisaumoja nostettaessa. Kyllä se varsinainen pellinmuokkaus englanninpyörällä saa jäädä kärsivällisemmille kavereille :D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mauni

joo kun parilla kympillä saa tuommosen lokkari-aihion niin aika hiljaista alkaa vemputtelemaan tuolla sitä.. tietenkin jos ei ole kuin aikaa..  :P

enpä muuta käyttöä ole keksinyt kuin tuohon sportin tankin päälle sen tasaisen kohdan korvaus palan taivutella

Taavi

Varmaan kuitenkin melko korvaamaton kampe niille jotka entisöivät vanhoja autoja. Alkaa olemaan osien saanti heikossa ja kuitenkin se vanha peltiosa jo ruosteen raiskaamana kuin haulikolla ammuttu pelti. En oikein jaksa uskoa että hirveän suuri joukko meistä mp rakentejoista niitä olisi hankkimassa johtuen aftermarket osien suuresta valikoimasta.

kalju

tuolla http://www.metalshapers.org/tips/ on aika hienoja esimerkkejä mitä siitä malmista saakaan aikaan.

jesse

jos jollakin on pölyyttyneenä tallin nurkassa jököttämässä  ;D
niin voisin olla kiinnostunut edullisen ostamaan  :o
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Mr.Horsepower

#27
Hieman tätä vehjettä käyttäneennä sanoisin yhen seikan
alarulla pitäänee olla kaaren kanssa täysin samankaltainen muuten tulleee peltiin aaltoja ja paine oltava sama samoin rullaus tiheys...

itselläni ison kappale mitä on tullut tehtyä ew:llä on kaverin Rodiin katto jotain 1000x1000

mutta tuollaista kappaletta tehdessä on hyvä olla hyvä kutistus ja venytys laite että saa reunat fiksattua kohilleen

varsinkiiin kun tässä Rodissa ei ole katto aivan saman muotoinen ettei voi tehä palloa siitä katosta...
vaan alkupätkästä on suora joka prokresiivisesti jyrkkenee auton peräpäässä sivusta kattottuna... Mutta takaa tai edeestä päin kattonunna katto kaartaa kokoajan noin tuuman verran sivuista mitattunna auton keskelle.... Ei sitä saa pelkästään venyttämällä joskus pitää myös osata kutistaaa varsinkiin jos haluaaa siihen hyvän jännityksen osaan ;)
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

callahan

Muoti ilmiöstä voidaan puhua lähinnä kun työlaite tulee suuremman väen tietoisuuteen. Autopeltitöissä on muotopellin teossa käytetty vanhanliiton aikaan pahvimallineen tekemistä.

Pahvi tai kartonkimalline muotoillaan alkuperäisen, autoissa yleensä ruostuneen ja suurelta osin kadonneen pellin muotojen mukaisesti. Loveamalla mallinetta haluttu muoto saavuttaakseen ja sen valmistuttua haetaan korjauspalaksi valitusta pellistä vastaava  muoto noilla Hemulin mainitsemilla menetelmillä pattipää vasara ja pehmeä vastin (nahkainen hiekkasäkki) sitten vasaralla rautavastimen kanssa hieno oikaistaan pellin pakotuksessa tulleet liialliset patit / nostetaan montut
Siinä on sitten muotopelti paikalleen rupisen tilalle asennettavaksi    ;D

Koko komeuden kun hitsaa vielä kaasulla niin saa saumasta mukavan pehmeän muotoiltavaksi  ;)
Englannin pyörä auttaa kyllä hienosti noissa pakotusvaiheessa ja hieno-oikaisussa.
- In MMAF we trust -

hoodee

oisko kellään jääny nurkkiin enkkupyörän ylimääräisiä rullia tai vaikka koko konetta?
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR