Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

A65 stroukkaus

Aloittaja jyrggä, 03 marraskuu 13, 13:41:21

« edellinen - seuraava »

jyrggä

No niin, kaikkihan sen tietää että stroker is way to go.
Olis tarkotus käyttää bsan jyvä pöydällä ens talvena laatikkohuollon takia, joten samalla tsiikaan sen muutenkin läpi. Nyt mielessä kutittaa ajatus moottorin koon kasvattamisesta. Sehän käytännössä on onnistuu enään stroukkaamalla, koska tuossa on jo SRM:n 750cc kitti. Jostain luin että siihen on ainakin joskus valmistettu 89mm stroker-akselia? Eli tuolla kitillä siitä tulis kai n. 900cc? Myös oikeanpuoleisen lohkon laakeri/öljynkiertomuutos on tuohon jo tehtynä.

Myös 90-asteen kampiakseli kiinnostais. Onko tämmösiä muutoksia bässiin tehneitä foorumilla?
750cc 90-asteiseksi muutettuna kai on helvetin kiva vetää, näin ainakin Amerikan miehet kirjottelee? Keski- ja ylävääntö kai kasvaa huomattavasti, ja matkanopeusalueiden tärinät pienenee, mikäli oon oikein ymmärtäny? Onkohan tuommonen 900cc bigbore strokeri kuinka "luotettava"? Vai onko tää nyt enemmän sitä kilpuri-osastoa jo?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

jyrggä

Arvasin että yksinpuheluksi tää menee..

A10 isku on hivenen pidempi kuin a65. Kampuroitakin saa edullisesti. Helppo toteuttaa tuo SRM:n öljynkiertomuutos jakopään puolelle.
Strokeri kampuraa saa ostaa uutenakin, mittatilaushommaa. Ainakin Nouris valmistaa mutta jonot useampia vuosia. SRM:n ja muut myy juurikin Nouriksen kampuraa.
Commandon akseliakin näihin on laitettu. Ei todella oo ihan bolt-on juttu, mutta tehtävissä. Sillä pääsis tonne 900cc tuntumaan.
Tosta 90-asteen akselista taidan luopua. Ainakin tässä vaiheessa. Liikaa muuttuvia tekijöitä yhdellä kertaa. Esim. sytkä pitäis hommaa, tosin Boyerin sais kai modattua tajuamaan uusi poksautusajankohta.
Tietysti muutenki paljon menee uusiksi. Männät, tönärit, jotain strokeri-platea varmaan joutuu tekeen jos pidempää pyttyä ei saa, lohkoa varmaan joutuu koneistamaan yms.
No, eiköhän tää tästä ;)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Juhana H


Juhana H


turner

Jos tekee A10 akselilla niin on löydettävä iso-laakerinen akseli viimeisiltä vuosilta,ei mikään kovin  yleinen, mutta se on kyllä ainut vaihtoehto jos käyttää a10/a7 akselia.

Commandon vakio akseli on hyvä,vaatii tosin tilaa=tavaraa pois=ei koskaan hyvä.

billetti akselin hinta oli viimeksi kun kysyin 1600£(nortoniin). varmaan aika samoissa A65:een? on hyvä ja kestää, helppo painottaa.  siihen kanget,männät,tönärit,  elämä on...

oma mielipiteeni on että osta teräs veivit ja akseliin dynaaminen painotus, kovempaa kaasukättä ja 21:n etu ratas. a65 on hyvä pyörä ja arkielo huomattavasti helpompaa ilman stroukkaamista, riippuu tietty käytöstäkin?

jos voimaa haluaa niin ehkä spitfire viritys, tosin silloin arkielo on tärräystä/nakutusta ja vauhtia!

Tampereella on taidettu tehdä a7 akselilla yksi joskus?  ja kai noita Suomesta muitakin löytyy..

jyrggä

Tuosta tasapainotuksesta..?
Missä muualla onnistuu kuin Keravalla r-koneistuksessa, ja kokemus asiasta ois myös plussaa? Minkälaiseen prossaan tuommonen kannattais tehä?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

turner

Terve, oman Commandon akseli on 80% ja on hyvä mielestäni? värinät eivät haittaa matka nopeutta, no kumikiinikkeet muuttaa asiaa. commandon akseliin moni on laittanut oman syntymävuotensa kertoimeksi jos on putkahtanut 70-luvulla...asiaan, BSA: isku lyhyempi ja akseli kevyempi jne...
hyvät matka kierrokset varmaan kanssa joku n:4500-5000? 

varmaan BSA-owners clubin foorumilta saisi varmaan hyvää osviittaa...NOC-foorumilla on norton prosenteista hyvin vinkkejä...luulisi että bsa puolella samoin?

R-koneistus, joensuun koneistamo ja Tammer-diesel...ja vissiin jyväskylässäkin voi olla?

SRM:ltä kannattaa kysyä hintaa...voi olla yllättävän kilpailu kykyinen hinta...

voin laittaa vaikka yksityis-viestiä vielä...

turner

Huomasin että ko moottori on vissiin ollut SRM:N hoteissa kun voitelu/laakeri muutos on tehty? voisin melkein veikata että on samalla painotettu...oletus on tietty kaikkien mokien äiti. mutta jos vehje pelaa hyvin ja noi kaikki muutokset on tehty...niin maantietä se vaan tarvitsee.

jyrggä

kiitti infosta. arvelinki että sä varmaan asiasta tiedät. Kyllä tuo maantietä on saanutki, viime kesänä mukavat 9000km.. Paremmin se keskimäärin itseasiassa pelasi ku tuutti..  ::)

joo tuohon on öljynkierto-muutos ja kansi tehty SRM:llä kai jo joskus 90-luvulla. Todella hyvin se vetää (on sillä yks rystykin ohitettu, vika ei ollut magneetossa) varsinkin kun kuskina on yleensä 50kg mimmi.
Tärinät vaan on aika pitemmälti sietämättömät yli 120-130 matkavauhdissa. Ei mitään hajua mitä siellä sillon on kierroksia, mutta sitä on kyllä tarkotus myös ratastaa tänä talvena vähän. Edessä on jo isoin mitä sinne mahtuu, takaa en nyt muista.
onko commandossa myös 360-asteen akseli?
oon koittanut britforumilta vakoilla. siellä tuntuu olevan hyväks havaittu kaikki 60-80% väliltä. 

Stroukkaus taitaa nyt jäädä, kun tuo on muijan ainut käyttöpyörä. Eli ois tarpeen saada se kevääksi tielle kuitenkin ja tätä ohjelmaa on tässä muutenki ihan tarpeeks nyt.. Se kun ei kyllä taida olla mikää iisipiisi bolt-on juttu. Viisainta ois varmaan hommata toinen moottori ja testailla sillä, mikä on hyvä :D
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

S.M

Taspainotus onnistuu myös tuolla Racers placessa Ristikivellä.  Laakkonen tekee kisakoneita autopuollelle ja löytyy sieltä moottori dynokin.
Tuusulan minimi akseliväli on 2.2m.

wade

Huimat on kierrokset matkassa jos 4500-5000.....oisko vaik 3500 pikkase lähempänä ni säästys pyörä ja ei mäne viel pääsuutin alueella.