Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

T-kappaleita

Aloittaja Make, 13 syyskuu 09, 22:12:23

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Vaan ei kulmaa muuttavia - ei käy chopperiin...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smuige

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 15 helmikuu 10, 20:28:07
Vaan ei kulmaa muuttavia - ei käy chopperiin...

Tarkoitatko säädettäviä T-kappaleita?
Eikös esim 5° T-kappaleet nimenomaan muuta kulmaa?

Ja mikäs vika säädettävissä T-kappaleissa on?

Eri asia on sitten nuo AME-T-kappaleet.
Toiset on sitten kyllä jyrkästi näitä rungon kulmaa (rake) muuttavia T-kappaleita vastaan.
Mutta niillä saa aikaan "instant chopperin" aika nopeasti ilman Tigin käyttöä...
Eikä ne loppupelissä niin helvetin rumat ole.  ;D mut ei sovi puritaaneille.

Hemuli

Smuige, et kai nyt tosissasi väitä että tarkottaisin jotain "instant chopper" -kittiä? Luulisi että tunnet meikäläisen vähän paremmin...

Jos et ole vielä tutustunut aiheeseen "etujättö" niin pikakurssina sanottakoon että rungon keulakulmaa muutetaan niin ylipitkäksi kasvanut etujättö pitää korjata takaisin kohdalleen kulmaa muuttavilla t-kappaleilla. Sellaisilla mistä tässä topikissa on alun alkaen ollut kyse. Ja niitä ei tuosta Custom Cycle Engineeringin sivulta löytynyt.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smuige

#33
Lainaus käyttäjältä: HemuliSmuige, et kai nyt tosissasi väitä että tarkottaisin jotain "instant chopper" -kittiä? Luulisi että tunnet meikäläisen vähän paremmin...

Jos et ole vielä tutustunut aiheeseen "etujättö" niin pikakurssina sanottakoon että rungon keulakulmaa muutetaan niin ylipitkäksi kasvanut etujättö pitää korjata takaisin kohdalleen kulmaa muuttavilla t-kappaleilla. Sellaisilla mistä tässä topikissa on alun alkaen ollut kyse. Ja niitä ei tuosta Custom Cycle Engineeringin sivulta löytynyt.


Ei, kun käsitin tämän lauseen juuri päinvastoin mitä tarkoitit.  

Lainaus käyttäjältä: HemuliVaan ei kulmaa muuttavia - ei käy chopperiin...


Sai sen käsityksen, ettei mielestäsi kulmaa muuttavat T-kappaleet käy Chopperiin.
Mutta tarkoititkin, ettei tuolla edellä olleessa linkissä ole kulmaa muuttavaia T-kappaleita, eli ne tavalliset nollakulmaiset eivät käy Chopperiin.

Hemuli

Kylläpäs mä ny säädän, piti klikata vastaa niin pistinkin muokaten... Toivottavasti ei mitään oleellista kadonnut Smuigen vastauksesta.

Niin sitä vaan piti sanomani että kerrankos kirjoitus ei kohtaa ymmärrystä :D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Tässä pari kuvaa Spok Motorin mid-glide 5° t-kappaleista. Aika parhaat! Känny kuvia toivottavasti saa jotain selvää.

Jack

Flatheads!!!

Make

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 10 maaliskuu 10, 17:33:43
Tässä pari kuvaa Spok Motorin mid-glide 5° t-kappaleista. Aika parhaat! Känny kuvia toivottavasti saa jotain selvää.

JUMA! On komeita. Kännykameralla ku oot ottanu ni on se kai uskottava ettei noita oo photoshopilla tehty.
Itse tässä haen lähinnä budjettimallia. Ku pyörä on tehty duunin romulavalta löytyneistä tarpeista, ni einhän mä tollasia vois ees kuvitella. Ja nyt oon kuukauden saikulla, ni pitää soittaa jätkille et kattelee josko noita ilmaantuis sinne romulavalle.  :P
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Kiiski

No niiden takana väijyy melkein kolmenkymmenen vuoden suomalainen chopper ja custom rakentamisen tieto taito ja se näkyy. Kun näin ne ekaa kertaa harkitsin jo chopperin rakentamista, olis meinaan loistava lähtökohta.

maick

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 10 maaliskuu 10, 17:33:43
Tässä pari kuvaa Spok Motorin mid-glide 5° t-kappaleista. Aika parhaat! Känny kuvia toivottavasti saa jotain selvää.

Komeet on! Ja parasta asiassa on että ne on meitin mopossa...  ;D

Kiiski


[/quote]

Komeet on! Ja parasta asiassa on että ne on meitin mopossa...  ;D
[/quote]
No ei mee ihan huonosti sullakaan! Koko projekti näyttää kyllä hyvältä.

Hemuli

Onkos t-kappaleprojekti edennyt mihinkään viime aikoina? Olis talvella tarvetta kulmaa muuttaville kapeille paloille kun rouva haluaa tsopperin ;D... On tää aviomiehen osa rankka...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Don Quijote

Ei suoraan liity tähän aiheeseen mutta hieman kumminkin, anteeksi tämä "lokkiminen"...

Eli suunnitelmissa on asentaa Hydran pumput evo-sportyn t-kappaleisiin. Avarrus --> 41 mm ainakin tarvitaan, onko jotain muuta mitä pitäisi huomioida vai unohdanko koko homman? Kulma olisi vakio 0-astetta.

Mistä kannattaisi kyseillä tuota koneistusta? Spok-motor käynyt ainakin mielessä...
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

rodchop

Jarrun kanssa voi tulla ongelmia. Itse tein vastaavan olivat tosin ultiman alaputket, olivat sen verta paksut että jarrulevy ei mahtunut pyörimään. rumpujarrulla sain toimimaan. mutta eiköhän tuo jotenkin onnistune. Itse tein siten että sorvasin keulan yläputket 39 milliseks, sitten coverit t-palojen väliin.
HOG Forever Forever HOG

Sammy

#44
Omaan pyörään tein tuon sportyn t-palat ja 41 putket.  
Jarruille jää todella vähän tilaa, piti vielä väkisin tuplalevytkin saada.
Satulan ja pinnan väliin sain jäämään 2-3mm. Jarrukorvakkeista lähti noin 8mm kamaa..


Sami