Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tarttis valita nokka Pannuun

Aloittaja Markus76, 07 joulukuu 13, 20:04:23

« edellinen - seuraava »

rampo63

#15
Lainaus käyttäjältä: Markus76 - 11 joulukuu 13, 09:13:28
puhdasta käyttömoottoria tarkotan enkä mitään varttimaili mosaa..

Saatanan hyvältä kuulostaa 5".Lähetään reissuun enskesänä,,,ottalampuihin vaan pattereita. Hauskaa se on paskojen kasailu pitkin mettii ku talvella muistelee,aina on naurattanu jo siel mettäski oma tyhymyys,,,eipä sillä mulla oli jo hauskaa sillo, ku muut oli matikantunnilla ja mä pulkkamäes.

Markus76

Sössön söön lohkot... S.T.D stage 4 kannet, 3,5/8 poraus, 5" iskua... ilman nokkaa...osina vielä... Jahka pulkkamäestä joutaa niin kasailis pukkia odotellessa pitkänmatkannopianajon sopperiin uuden elimen niin päästään ruattiin kesällä ;D
-Panheads mc-

rodchop



Edit: Ehditkin samaan aikaan laittaa noi tiedot kun tätä kirjoitin.
HOG Forever Forever HOG

jyrggä

Tuommosella kantilla et saa muuta ku kauheen detonoinnin aikaseksi ja läjän roskia. Mutta kannattais nyt ensimmäisenä kuitenki mitata ne palotilat ja männän patti, ja laskea se kantti. Ihan sama mitä ne valmistajat ilmottaa.
Kuinkas pitkä se sun pytty on? Millä männällä meinaat vetää? Varmaan mielenkiintoiset kampikulmat 5" iskulla, eikä se ainakaan varmaan luotettavuutta lisää.

Tuo t-luun mainostama 640 on mun mielestä vähän semmonen amerikkalainen läskipersenokka. Niinku niissä sössön moottoreissa tuppaa olemaan ;) Nostoa siinä on kyllä kivasti. Kyllä tuommoseen pitäs kunnon rallinenä laittaa.
Tuleekos siihen nyt sitte muuten 1,62 vipasuhde vai?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 11 joulukuu 13, 10:10:26

Moottorin rakentaminen on valitettavasti hyvin pitkälle matematiikkaa - sanoi Jack mitä tahansa ;).

Eräs erikoisherrasmies ja moottorinrakentaja joskus sano, että tärkeimmät työkalut jyvän tekemiseen on sorvi ja taskulaskin.

Eikös se jackin pannu ollu Rouhun Juhon duunaama? Varmasti toimikin hienosti!
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Spöke

Black widow- nenuja ei vissiin oo generaattorialakertaan, sieltä löytyis aika kiinnostavia?
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 11 joulukuu 13, 22:01:26
Tuo t-luun mainostama 640 on mun mielestä vähän semmonen amerikkalainen läskipersenokka.

Mikä on läskipersenokka?
Long John Stroker

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 12 joulukuu 13, 00:03:20
Mikä on läskipersenokka?

Sellanen mikä vääntää kaks 300+lb läskipersettä fulldresserin päällä liikkeelle ja kuolee ennekuin kierroksia on kolome kiloa...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuusulan T-Bone

Jaa. No ei toi sössön nokka sitte semmonen oo.

Tommosta 5" lyönnillä olevaa pataa ei montaa kertaa lujaa kierrätetä. Siksipä siihen voisi hyvin laittaa myös läskipersenokan...
Long John Stroker

Jack

jep, Jackin pannu oli Juhon duunaama. hyvin lähelle neliömoottoria jolla oli tarkotus vetää maailman ympäri kahteen kertaan aukomatta... ;D
Flatheads!!!

Hemuli

Miten stroukkipannusta tehdään edes lähelle neliömoottori kun suurin mahdollinen poraus vakiolohkoon taitaa olla se 3 5/8"?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hessu

Aiheeseen: Viiden tuuman lyönti ja kympin kantti on kyllä melko totista hommaa (jos se kantti todella on ja jää niin rajuksi). Tästä maasta löytyy melko vähän tollasesta käyttökokemusta ja nöyrästä katumotista vielä vähemmän, koska sellasta tosta ei voi tehdä vaikka kuinka haluaisi.
Mutta niitä nokka ehdotuksia:
Andrews S86 "100+ inch Shovels will benefit most from this quick ramp cam design. Broad power band to 6500+RPM".
Leineweber L8 "All out drag racing cam designed for Fuel and Alcohol use. Heavy modifications needed to use this cam. For the expert engine builder only."
Sifton 108 " high performance cam for very fast street bikes and drag racing inlarge stocked motors."

Toi virittäminen kun näyttää olevan sellasta hommaa, että ei voi vaan virittää yhdestä kohtaa. Kaikki pitää olla samaa tasoa. Emmä ton tason virittämisestä mitään tiedä, lähinnä seurannu sivusta.

Ton sössön nokan venttiilin liike on niin paljon, että saakohan sinne edes 10:1 kanttia. Täytyy olla karseat taskut männissä, ettei tuu pusua. Sekä venat täytyy olla upotettu noissa kaikissa nokissa niin syvään kanteen, ettei ota toisiinsa kiinni. For the expert engine builder only!

Hemuli: destroukkaamalla?

Jack

muistaakseni näin höpöteltiin silloin.


Mut eipä se mikään kamala strokeri ollunna...80" isku onkos se nyt sit 4 1/4...poraus oli ton 3 5/8, ja enkös mä sanonu, et lähelle....en "neliö". (eikös motti oo stroukattu ku siinä on vakioo pitempi isku? Teillä kaikilla vaan tuntuu olevan John Holmes syndrooma  :o  )


ehkä mä vaan oon sitte ymmärtäny kaiken väärin  ;D

Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 12 joulukuu 13, 09:18:32
Ton sössön nokan venttiilin liike on niin paljon, että saakohan sinne edes 10:1 kanttia. Täytyy olla karseat taskut männissä, ettei tuu pusua. Sekä venat täytyy olla upotettu noissa kaikissa nokissa niin syvään kanteen, ettei ota toisiinsa kiinni.

Sanoisin, että mäntä-venttiili-välys ei ole ongelma. Puristussuhde kun on lyhytiskuisempia korkeampi jo kasvaneen sylinteritilavuuden takia. Ja TDC nostolle noissa palikoissa on tilaa aika paljon. Toisiinsa ne venat kyllä kalpattaa tommosella nokalla, ellei asialle jotain tehdä.

Joku vissiin kysy palotilan kokoa, se on sössön bigborekansissa 167 cc.

Jack: 4 1/4" * 3 5/8" = 88 cid...
Long John Stroker

Jack

OT'tä, ja pahasti

Jolloin isku/poraus suhde 0,85...

No puhuttiin mitä puhuttiin neliöistä sillon höpistiin, ja siitä että tolla kombolla ollaan myös hyvin lähellä alkuperäistä suhdetta, ja tarkoitus olikin tehdä varma maamoottori, ei lyhytlankaista pommia  ;D

Jatkakaa, mä poistun tästä hinkkaamaan inkkaria
Flatheads!!!