Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tarttis valita nokka Pannuun

Aloittaja Markus76, 07 joulukuu 13, 20:04:23

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jack - 12 joulukuu 13, 10:46:42...Jolloin isku/poraus suhde 0,85...

No toi on kyllä aika kaukana neliöstä :). Tuolla logiikalla kaikki vakio Sportsterin moottoritkin on sellaisia, niissä kun tuo suhdeluku on 0,92 ;D.

Mutta jatkakaa ihmeessä aiheesta, me viisastellaan Jackin kanssa tästä lisää lounaalla ;).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Markus76

No joo, välillä pulkkamäestä tultava pois kun vesisade vei mäen.. ::) ja saatiinhan keskustelua vaikka aiheen vierestä  :D jyrggä kyseli sylintereistä niin 5,630" ois pituus... mäntä malli tais olla 106-5535 sössön numeroilla.. pannun vipa suhde on muistaakseni 1,5... et nuilla mennään mut rockereitahan saa maailmalta muillakin suhteilla jos tarve vaatii......niin nokka valikoima laajenee..ei täällä varmaan paljo 5" iskusia motteja ookkaa, niin silläpä kuningas ajatus sellaisesta tulikin..ja miksei se kasassa vois pysyä kun sössö myy itekkin mosaa... ja jos kilahtaa niin selkä kyyryssä kohti uusia pettymyksiä ::) et hyviä ajatuksia lisää, Hessulta tulikin jo
-Panheads mc-

rampo63

Joo ja sen stage-4 portatun bigbore std kannen palotila on 0,000000685 ml isompi johtuen kiillotuksesta,,,notta nyt Markus tarkkana ettei mee vituix =D

filtteri

ehkä vähän vaikea kysymys eli mikä nokka on kyseessä ja onko se edes sinnepäin mitä pitäisi olla eli kone earlyshovel 80cid sylinterit ja rutuista ei tietoa ja 4 3/4 stroukkikampura pyörii lohkoissa.nokassa lukee akselinpäässä s&s ja rattaassa andrews 1500 + merkintä 214 hms-1 pistän följyyn vielä kuvan selventämään asiaa.

Tuusulan T-Bone

S&S nokka, johon joku on prässänny jonku Andrewsin rattaan. Tarkemmin sanottuna mikä - ei selviä noilla tiedoilla. Onkos itse nokassa mitään numeroa?
Long John Stroker

filtteri

en ainakaan huomannu mutta pitää kattoa ja hyvin se on toiminu ei siinä mitään mut olis kiva tietää mikä siellä pyörii.vaihdoin nostajanpesät+cam coverin ja nokka asemointi muuttu nostaja törmää lievästi naapuriramppiin kun painaa nokan coverin puoleiseen äärilaitaan päittäisvälystä on nyt 0.65mm,paljonko noissa kuuluu olla päittäisvälys? simmejä oli yksi lohkon puolella mutta onkait ok laittaa simmi coverinkin puolelle?? eihän tosta muuten mitään tule ja lukkoprikan näköinen levy on paikoillaan..tämä ennenkun joku ehtii kysyä ;)

erakko

0,001"-0,005" välys muistaakseni.
siellä ei kyllä ole kuin shimmiä kuin lohkon puolella, niitä saapi eri paksuisena.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Tuusulan T-Bone

Arvaan, että nokka on S&S 495. Paras strokerin nokka mitä sössönsöö on tehnyt, vaan eipä tee enää.

Mittaa tönärillä nokka paksuimmasta ja ohuimmasta kohdasta, erotuksesta voi laskeskella nostoa (epätarkasti).

Päittäisvälys 0.008" on hyvä. Jos nokka osuu nostajanpesään, otetaan pesästä materiaalia pois.
Long John Stroker

filtteri

ei se nostajan pesään ota kiinni vaan itse nostajaan siihen kohtaan mistä rullan tappi menee läpi kun nokkaa painaa sormilla coveriin päin.nokkaa pitäis saada lohkoon päin että ramppi kulkis keskellä nostajanrullaa ja en kyä mielellään laittais ohutta simmiä nokan ja coverin väliin se kuitenkin on kohta poikki ja öljyn kierrossa mukana eli simmi ehkä coverin puslan kauluksen alle..ja sitä puslaa ei varmaan ehjänä ulos saa :-\

erakko

Lainaus käyttäjältä: filtteri - 01 helmikuu 15, 14:42:19
.vaihdoin nostajanpesät+cam coverin

Vastaus lienee tuossa lainauksessa.

Uusi cover päästää nokan ulommaksi kuin vanha. Oletko mitannut breatherin,timerin ja idlerin päittäisvälyksen? Onko tiiviste paksumpi kuin vanha? Puslan linjahoonaus tehty?

Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

filtteri

cover on uusi s&s semmoinen ja pitäis olla mallia valmiix väljä (sopiva) eli en ole tehny mittauksia/hoonauksia ja olen laittanu coverin paikoilleen vanhalla tiivisteellä ja muutamalla ruuvilla kun olen mittaillu nokan päittäisvälystä ja tutkinut että miten se mahtuu siellä pyörimään.tuo uusi cover sen ongelman aiheuttaa eihän siinä mikään muu ole muuttunu.

filtteri

erakko oli oikealla polulla itse kuljin hirvittävissä harhoissa :-\ vanhan ja cover setin mukana tulleen tiivisteen paksuusero oli melkoinen eli 0.5mm jota en olis uskonut kun ajattelin pihtaavani uutta tiivistettä lopulliseen kasaukseen ja käytän mittauksissa vanhaa jo "painunutta" tiivistettä.no niinhän minä teinkin..mutta en toistakertaa ;) williinnyin asiasta niin että unohdin mitata sen nokan paksuuden mutta siitä huomenna kiitosta vinkistä erakolle.