Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

CV kaasari turbokäyttöön

Aloittaja seppo, 10 syyskuu 09, 22:40:37

« edellinen - seuraava »

seppo

Tätä on sitten liikkeellä tätä tautia,  ;D - noviisi kerää tietoa.

Miten uudemman mallin CV (jossa on kiihdytyspumppu) soveltuu turbokäyttöön, tuleeko ongelmia paineistuksen kanssa? Lisäksi tuossa HD:n CV:ssä riittää että kaasari paineistetaan vain tuosta ahtoputkeen sijoitettavasta pitot-putkesta - kalvon yläpuolelle ei tarvinne mitään ylimääräisiä painesyöttöjä (luistissa on reikä josta paine pääsee kalvon yläpuolelle)?

Kysyvä ei tieltä eksy... vissiin...  ::)


Raimo-Raato

Hyvin se toimii eikä tarvitse erillisiä paineistuslinjoja kun paineistukseen tarvittavat kanavat tulevat valmiiksi painekotelon sisälle.

Täältä mun ahtoprojektin jutuista saattaa löytyä jotain hyödyllistä tietoa: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=177.30
A.K.A. Rambe

seppo

Juu - tuo sinun thredi on hyvin tarkkaan luettu. Mahtava kampe!

Pitää hommata nyt tuo kaasari....

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: puuhis - 11 syyskuu 09, 12:54:41
Pitää hommata nyt tuo kaasari....

Affella saattaa joku ylimääräinen vielä ollakin...

Millainen projekti sulla suunnitteilla?
A.K.A. Rambe

seppo

LainaaAffella saattaa joku ylimääräinen vielä ollakin...

Millainen projekti sulla suunnitteilla?

Soveliin olisi tarkoitus ympätä IHIn kuulalaakeriturbo. Turbo on jo hankittu ja listaa on tehty kovasti mitä rojuja rojektiin tarvii. Periaatteet on jo suht hyvin opiskeltu, mm. bomber saitilta olen lueskellut ja imuroinut vinkkejä. Kone on suht hyvin rempattu, uusi s&s alakerta 4.25 iskulla (veiveineen) - uudet takomännät vielä pitää hommata ja vaihtaa. Kutittelee jo kovasti päästä rakentelemaan, pitää vielä vähän aikaa ajella ennenkuin pääsee oikeisiin touhuihin. Juttua tästä kyllä piisaisi kovasti.... Kun pääsee sitten käyntiin oikein kunnolla niin voisi fundeerata että pistäisi juttua tännekin. Teitä edelläkävijöitä kun täällä jo on  ;).

Smokie

Ramben kanssa tehtiin tutkivaa journalismia ja kaasutin kyllä toimi ilman vippaskonstejakaan. Suosittelen tosin sullekkin pitot putkea vai menikö Ramben mielestä kaasari sekaisin, joko rälläköit sen irti :P

Tuon pitot putken kanssa kaasutin pelaa normiajossa normaalisti ja ahdot päällä rikastaa seosta, ilman pitot putkea kaasutin pitää säätää melko tuhdille seokselle pelkällä pääsuuttimella. Tuleehan tuossa yks säädettävä paikka lisää, onko se sitten etu vai haitta..

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 15 syyskuu 09, 21:01:28
Ramben kanssa tehtiin tutkivaa journalismia ja kaasutin kyllä toimi ilman vippaskonstejakaan. Suosittelen tosin sullekkin pitot putkea vai menikö Ramben mielestä kaasari sekaisin, joko rälläköit sen irti :P

No en rälläköinyt. Selkeestihän se seosta varsin paljon rikastutti.

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 15 syyskuu 09, 21:01:28
Tuon pitot putken kanssa kaasutin pelaa normiajossa normaalisti ja ahdot päällä rikastaa seosta, ilman pitot putkea kaasutin pitää säätää melko tuhdille seokselle pelkällä pääsuuttimella. Tuleehan tuossa yks säädettävä paikka lisää, onko se sitten etu vai haitta..

Ja taas pitää tarkentaa että remmiahdin eri asia kuin turbo. Remmillä ahdot on kokoajan päällä tyhjäkäynnistä lähtien. Toki Roots-tyyppisellä paljon enemmän jo alhaalla kuin tossa mun rotrexissa. Duunaahan Smokie siihen penkkiisi ahtpaineet mukaan piirtokäpyrään niin tutkitaan eatonin ja rotrexin ahtojen lineaarisuutta sit ens kesänä.  ::)
A.K.A. Rambe