Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

MITÄ EROA?

Aloittaja persus, 20 marraskuu 13, 22:57:37

« edellinen - seuraava »

Spöke

Lainaus käyttäjältä: persus - 22 marraskuu 13, 16:38:59
kävin etrassa kokeilemassa teollisuus hihnaa  (8m)tohon mun hihnapyörään ja siinä ei kyllä jako sttunut  :(     eli oliskohan se sit toi   58-255 mulle sopiva remmi??

Onnea! Kuulut nyt sitten ns. Prosenttikerhoon ;D Sulla on vissin ns. Bullseye pyörylät, joiden jako on 8,07mm. Vissiin. Oliks heittoo "vähä" vai "vitusti" ?
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

persus

no tuo mun on itseasiassa FLH mutta tuo enska mikä mulla tossa nyt on kiinni on FX :sästä vuosimallia -75...eli ilmeisesti se ei sitte siinäkään ole ollut alun perin.

persus

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 22 marraskuu 13, 20:28:59
Lainaus käyttäjältä: persus - 22 marraskuu 13, 16:38:59
kävin etrassa kokeilemassa teollisuus hihnaa  (8m)tohon mun hihnapyörään ja siinä ei kyllä jako sttunut  :(     eli oliskohan se sit toi   58-255 mulle sopiva remmi??

Onnea! Kuulut nyt sitten ns. Prosenttikerhoon ;D Sulla on vissin ns. Bullseye pyörylät, joiden jako on 8,07mm. Vissiin. Oliks heittoo "vähä" vai "vitusti" ?
-Spöke-

juu paljon kiitoksia!no kokeilin etuhammaspyörälle sitä etran teollisuusremmiä ni muutama hammas meni paikalleen joten kuten mut sit rupes heittää sillee että ei sitä vois erehtyä luulemaan noille rattaille sopivaks! eli siis mikä tarkotus noilla bullseye pyörillä sitten on? uskallanko tilata tuollaisen 58-255 remmin? ::) tai meinasin viel että tilaisin samalla pari että olis varastossakin,olis vaan kiva ettei oo kahta vääränlaista hyllyssä ;D

Hessu

Melkosta sekoilua tää ketju.

Kummassakaan noista hihnoista EI ole 8mm jakoa vaan karvan harvempi. Hihnapyörissa on sama jako kuin hihnassa, eli se EI ole 8mm.
Tämä on sellainen jako, että siihen saa tasan sopivaan hihnaa ainoastaan yhtä ja se on toi ilmeisesti toi 58-139. Jos se jää vähän lyhyeksi eli liian kireälle, voi siihen ostaa hihnan 58-255 be jossa on sama määrä hampaita, mutta jokaisessa hampaassa snadi virhe niin, että hihnan pituus kasvaa vähän.  Eli molemmat on 132 hampaisia, mutta be on hiukan pidempi. Idea on aivan pimee, sen takia noita ei kandeis käyttääkään. Noista koodeista en oo varma, mutta näin se on menny tähän asti kaikilla joilla on ollu ongelmia homman kanssa.

Oikea 8mm jako on sitten asia erikseen.

Eli viimesen viestin kysymykseen sanoisin että uskallat.
Mutta suosittelen käyttämään kotimaisia alan liikkeitä tällaisissa tapauksissa.
Esim. Hot bikeen kun menee yhden hihnapyörän kanssa, saa ihan varmaan oikean hihnan.
Jos menee postitushommiksi. Paljon iisimpi asioida suomea puhelimessa puhuvan kanssa, kun aloittaa sähköposti viestittely boltsin toiselle puolelle ja todeta kuukauden kuluttua, että säästin kympin miinus bensat etrassa ja postissa käynneistä.

persus

kiitän selkeäastä vastauksesta!

Spöke

Näköjään aina oppii uutta, olen ollut siinä uskossa, että remmejä on 132-hampaisena kolmee eri hammastusta, 8mm, bullseye 8mm (+0,02" /hammasluku) sekä 8,07.
Sorry, jos ohjeistin erheellisesti, mulla kun on ollut käytössä tuo "perinteinen" 30853ST.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

jyrggä

ja eikös se nyt nimenomaan ole niin että 2" ja 3" bdl-seteissä on oikeasti 8mm jako?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hessu

Juu. kaks ja kolme tuumaset on aina tasan 8mm jaolla. Mutta homman sekavuushan on siinä, että myös puolitoistatuumastakin on olemassa tasan 8mm jaolla. Mutta kun tilatessa ei tiedä mitä tulee. Toi 8 ja rapiat on joku hihnavetovalmistajien salajuoni.
Sillon kun pyörät on oikeasti 8mm jaolla, ei oo mitään ongelmaa. Senkun hommaa mistä vaan voimansiirtokaupasta 8mm HTD hihnan. Niitä löytyy lähes hampaan välein.
Mutta kun tota 8 ja jotain on olemassa vaan 132 hampainen hihna. Ja kun se jää lyhyeksi alsa enskakopan kanssa, ainut vaihtoehto on toi 132 hampainen be.

Tossa suuren ja paskan etran sivuilta taulukko. http://tuotteet.etra.fi/fi/g7996234/optibelt-omega-hammashihna-8m

Eli 132, 133 ja 135 lähimpänä

persus

upilta tilasin hihnan ja tuli tollanen be versio...kyllä se ihan hyvin hampaille istui!kiitokset keskusteluun osallistuneille ;D

timppa-69

tossa ekassa kuvassa toi startti systeemi..onko jostain tilattu vai itse tehty??nimimerkillä nilkka paskana..

persus

itse tein! tuolla projektit osiossa vähän enemmän kuviakin!

persus

timppa-69

No niinpä olikin..pitää varmaan jotain samanlaista ratkasua itelle kehittää..laatikon ja öljysäiliön välissä on aika vähän tilaa mutta laatikon ja takarenkaan väliin tollanen startti vois mahtuakin....

Timppa

Kapteeni sika

Laatikon takana se startti on alunperinkin. Toi Persuksen kikka ei sovi jousiperään.

persus

eikös se siinä yläviistossa ole vakiona laatikon päällä ja vähän takana ::) juu ei varmaan kyl sovi jousiperäseen...