Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

MITÄ EROA?

Aloittaja persus, 20 marraskuu 13, 22:57:37

« edellinen - seuraava »

persus

osaakos kukaan sanoa mitä eroa näillä kahdella jireh cyclen kataloogin ensiö vedon hihnalla on keskenään? eli  58-139  ja  58-255 .   molemmat puoli toista tuumaa leveitä ja 132 hammasta.???

kytkin rumpuni on kuvassa oleva jos sillä nyt on mitään merkitystä!?kiitos  etukäteen!

Spöke

Avaamatta katalogia, veikkaisin hampaan mittaa. Remmejä on tullut vastaan kahta sorttia, ST:tä ja BE:tä. ST on se tavanomaisin, standard- versio. BE taasen ns. Bullseye versio, joka soveltunee joihinkin aluenskavehkeisiin, joihin ST on liian lyhyt, Pituusero on tehtu hammasta venyttämällä, niinpä BE:n hammas onkin 8,0xx mm tavanomaisen 8mm:n sijasta. Ja lieneekö samasta syystä, ei ainakaan mulla BE kestänyt. Eli suosittelisin ostamaan ST-merkinnällä varustetun. Vielä jos löydät K-etuliitteellä, niin onpi paras, on meinaan kevlaria tavan kalsarikuminauhan sijasta.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

jyrggä

Ai, saako niistä bdl:n belteistä edelleen valita ottaako st:n vai be:n?
Keväällä/kesällä kun yritin ostaa settiä viimeks, ni ei ollu mitään takeita kumpi sieltä tulee.
Tilasin sitte 2" setin, mikä on tasan 8mm jaolla. Just tuon katkeilun takia, pannussa sain tarpeeks katella sitä. Ja myös että voi  soveltaa teollisuuden raakarattaita ja remmejä, kun varmaan pitää vähän välityksiä muklata myös ensiovedon kautta.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

persus

kiitoksia vastauksista!mutta alumiiniahan nuo munki enskan rattaat on...joten mistä hitosta sen sit tietää kumpi se on?  ???

tase

Olisikohan aluenskalla tarkoitettu enskakoppaa, ei rattaita?

persus

työntömitalla kun koittaa mittailla noita hampaita ni näyttäs kyllä että se vois olla vähän yli 8mm?yhdestä hampaasta vaikea mitata mutta kun mittaa vaikka 10 hammasta kerralla ni tuntuis että olis yli 80mm?vai voiko olla venynykkin tuo vanha remmi!?

jyrggä

Hommaat jostain 8mm teollisuusremmin tai vaikka bdl:n 2" tai " remmin ja sovitat sillä. Ne kun on oikeesti sen 8mm tasan. Sen ei-istuvuuden huomaa heti kun ne hampaat nousee rattaan hampaalle jos on be-remmi kyseessä.

persus

no leveämpää remmiä en kyllä viitti hankkia ku olen just tolle rummulle/startti kehällä saanu startin väsättyä...täytys saada jostaa sit melkeen sellanen teollisuus remmi käsiin että vois testat hampaille istuuko vai ei...

Spöke

Emmäusko, että sulla siinä mitään be remmiä on. Lähimmästä vauhtiputkasta st ja 99,99% todennäköisyydellä oikein. En oo ikinä kuullut be rattaista, kait semmosiakin tehty on ???
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 21 marraskuu 13, 20:18:40
Emmäusko, että sulla siinä mitään be remmiä on. Lähimmästä vauhtiputkasta st ja 99,99% todennäköisyydellä oikein. En oo ikinä kuullut be rattaista, kait semmosiakin tehty on ???
-Spöke-

Perkele, tarkotin remmiä..
Tuli vähän hätäisesti kirjotettua/ajateltua.

persus

no en tiiä ::) taas kävin mittaamassa ...mitalla otin 40 hampaan väliltä mitan ja keskiarvoksi tuli että hammas jako olis 8,05mm???   se mun enska on käytettynä ostettu pyörästä joka on pari vuotta sitte jenkeistä tuotu!

Kiwi

LainaaPart#58-229   
Description BELT DRIVE KIT  U.S.A. Made 1-1/2" 8mm Belt Drives Ltd   
Use replacement belt part No. 58-139.

Electric start, closed primary, sprocket shaft nut & washer.

Lainaus Jirehin sivuilta, eli ainakin toi 58-139 on 8mm jaolla.

Ja tarkempaan kun kattoo, nii löytyy tämmönen tosta luettelosta:

Lainaa58-229 Fits 1965 thru 1978 with splined shaft.
Use replacement belt part No. 58-139. SOLD AS KIT

58-230 Fits 1979 thru 1984 with splined shaft.
Will not work with early 5 speed rear belt drives.
Use replacement belt part No. 58-255.

Nämä siis osiossa C. BIG TWIN 1-1/2” 8MM BELT DRIVE Kickstart only, closed primary, sprocket shaft nut & washer

http://www.jirehcycles.com/catalogpdf/Section%207.pdf
Sivu 92

Eemeli

persus

kävin etrassa kokeilemassa teollisuus hihnaa  (8m)tohon mun hihnapyörään ja siinä ei kyllä jako sttunut  :(     eli oliskohan se sit toi   58-255 mulle sopiva remmi??

persus

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 22 marraskuu 13, 11:12:30
LainaaPart#58-229   
Description BELT DRIVE KIT  U.S.A. Made 1-1/2" 8mm Belt Drives Ltd   
Use replacement belt part No. 58-139.

Electric start, closed primary, sprocket shaft nut & washer.

Lainaus Jirehin sivuilta, eli ainakin toi 58-139 on 8mm jaolla.

Ja tarkempaan kun kattoo, nii löytyy tämmönen tosta luettelosta:

Lainaa58-229 Fits 1965 thru 1978 with splined shaft.
Use replacement belt part No. 58-139. SOLD AS KIT

58-230 Fits 1979 thru 1984 with splined shaft.
Will not work with early 5 speed rear belt drives.
Use replacement belt part No. 58-255.

Nämä siis osiossa C. BIG TWIN 1-1/2” 8MM BELT DRIVE Kickstart only, closed primary, sprocket shaft nut & washer

http://www.jirehcycles.com/catalogpdf/Section%207.pdf
Sivu 92

Eemeli

eli mahdankohan ymmärtää nyt oikein että toi enska mikä mulla on,olisi tarkoitettu 1979-1984 shoveliin? koska  8mm teollisuus remmin hampaat on liian lyhyet tuohon?
onko noissa vanhemmissa ja uudemmissa shoveleissa sitten mitä eroa että niihin on eri enskat? omani on 75 (tai ainakin paperit on :P).
olisko toi 58-255 sitten oikea hihna mulle? ??? kyllä on taas ihmis elämä tehty hankalaksi  ;D

Kapteeni sika

Ilmeisesti sun soveli on FL? Varaosaluettelon mukaan FX malleihin tuli hihnaa vasta -80.  FL-mallien osaluetteloa mulla ei oo.

Ja onhan ne enskatsydeemit voinut vaihtua moneen kertaan vuosien saatossa...