Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

minun -75 shovel

Aloittaja persus, 19 marraskuu 13, 22:10:40

« edellinen - seuraava »

persus

elikkä tästä lähdettiin ja tarkoitus oli muuttaa ulkonäkösyistä sekä käytännön kannalta etu rumpu levyksi....käytettynä löytyi evon vanne ja jarrusatula.ongelma oli vaan jarrusatulan kiinnittäminen ton rumpujarrullisen alaputkiin...ohessa lähtökohta ja lopputulos.

Sande

Itelläni on samanlainen probleema ku sulla oli, ja oon yrittäny miettii miten toteuttais ton jarrun fiksuiten jo jonkuu aikaa.. Tuli vähä tyhmä olo ku näki noi sun kuvat  ;D Noinhan se just kannattaa tehä. Täl hetkel satula on kiinni kuvan mukasest vaa yhel pultil, ja se pääsee liikkumaa vapaast. Ei mikää kaikist kestävin ratkasu

johannes

mulla putkien vaihdoin jälkeen sama ongelma.
Onko persus tuo kyseinen ratkaisu tarpeeksi kestävä koska tuo sovitepalikkahan ei nyt itse ole putkessa kiinni. Ja jos se on hyvä ja oot sen itse tehnyt niin olisko yhtä tehdä myyntiin asti?

persus

Kyllä tota hetken joutu itek ;)ki pohtimaan ennen  :'(ku keksin ton.onhan toi sovitepala yhdellä pultilla kiinni tosss putkessa,samassa reijässä kun rumpukin on ollut,ja alapäästään ottaa tuen akselista.kyllä se on sinakin yhden kesän ajot kestänyt. :)
no mähän olen metallialan yrittäjä että ei kai tuota mahdottomuus ole myyntiinkään tehdä

johannes

Lainaus käyttäjältä: persus - 20 marraskuu 13, 08:51:59
Kyllä tota hetken joutu itek ;)ki pohtimaan ennen  :'(ku keksin ton.onhan toi sovitepala yhdellä pultilla kiinni tosss putkessa,samassa reijässä kun rumpukin on ollut,ja alapäästään ottaa tuen akselista.kyllä se on sinakin yhden kesän ajot kestänyt. :)
no mähän olen metallialan yrittäjä että ei kai tuota mahdottomuus ole myyntiinkään tehdä

no samanlaisen palikan suunnittelin paperille jo taannoin. Ainut että olis jonkun lenkin tehnyt vielä putken ympäri yläpäästään ja vielä vahvike lokarin kiinnitin kohdasta. Minulla sitten taas ei ole sorvia yms että moisia voisin tehdä. Pistäkkö privana hintaa, kiitos.. voin myös piirrustustani esitellä :)

persus

persus

.

persus

persus

tässä kuva jossa vanha sohva paikallaan.alko tekemään mieli vähän sirompaa penkkiä

persus

tästä aloitetaan, pahville tein sabluunan ja sitten 2mm mustasta pellistä nakertajalla palaa iri.
sen jälkeen vähän kanttia ja vasaralla naputellen reunoja vähän alas.
pyysin rouvaa vielä ottamaan kuvan kun allekirjoittanut istuu paikallaan ettei ajoasennosta vaan tulisi naurettavan näköinen...tyhmältähän ja härskiltähän se saa näyttää mutta ei missään nimessä naurettavalta  :P ;D  tarkoitus oli että perse ei hytkyisi ajaessa kokoajan ylös alas ja ajattelin kokeilla jotain vanhoja jäykkiä venttiilin jousia tuohon jos olisi tarpeeksi jäykät. tarkoitus oli myös että penkki ei saa olla liikaa irti rungosta jotta ei näyttäisi siltä että perse leijuu ilmassa ajaessa..

persus

viime kesänä huomasin kuinka hankala on säätää ensiö remmi linjaan ja tein vaidelaatijon alle säädön

persus

evon startti shoveliin!
eli tästä lähdettiin...viime talvena tuli askarreltua kytkin rummulle suoja ja nyt rupes polkeminen riittämään mutta en halunnu peittää remmiä millään kopalla taikka maksaa "liikaa" valmiista startti palikoista

persus

tuossa pientä hahmotelmaa eli evon 2,4kw startti ja siihen shovelin bendiks ratas

persus

siinä tukilaakeri/startin kiinnitys palikka (vaiheessa)

persus

tässä alkaa olemaan asennusta vaille.akselin juuressa messinki laakeri ja taiteilemani alumiini pulikan sisällä vielä päässä pronssinen tukilaakeri.