Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

SportsteRR

Aloittaja nicnac, 11 helmikuu 09, 10:56:12

« edellinen - seuraava »

nicnac

No itse asiassa kaikki ainakin xlforumilla ihan kadulla nuolla yli sataheppaisilla ajelee. Toki dyno roomissa oleviin on matkaa ;D

Eikö nimenomaan tällä kyseisellä Nallinilla oo menny sukset ristiin tuon muun porukan kanssa ja se on laittanu tuon revulution performancen.

Danieli mulle selvitti tuota "viimeisiä heppoja" virityksistä kun yritin selvittää ettei tässä nyt haeta välttämättä mitään yltiöpäisiä tehoja vaa ihan katuvehjettä ollan tekemässä. Hän perusteli kaiken sillä että hän on tälläisiä ja tälläisiä asiakkaille myynyt ja sen jälkeen itketään foorumilla että vain 80heppaa takarenkaalta...eli siksi homma lähtee siitä että sinne ei mitään N2:s anteroita laiteta 90" pyttysatsin kanssa.

Mun mielestä heidän palvelu on ollu loistavaa, mutta olisi kiinnostavaa tietää minkälaista ryssimistä on sielä talossa ollut?

flhx

Lainaus käyttäjältä: nicnac - 22 huhtikuu 09, 14:47:42

Mun mielestä heidän palvelu on ollu loistavaa, mutta olisi kiinnostavaa tietää minkälaista ryssimistä on sielä talossa ollut?

Kummassa talossa? Revoluutiosta ainakin ollut kai parillakin amerikan foorumilla kiroilua, en tosin ole viime aikoina juurikaan asiaa(tai foorumeja) seurannut.

Niin mulla ei oo "Revoluutio"Nallinista muuta tietoa kuin että eräs amerikan ukko sanoi että ei olisi mitään tekemistä NRHS:n Nallinin kanssa. Voi toki olla että tarkoitti ettei ole enää tekemistä NRHS:n kanssa ja että kyseessä onkin sama Nallin...Vaikea sanoa, itseä asia nyt ei niin hirveästi puristele kun en aatellut ko.firmoihin olla yhteyksissä osien oston suhteen...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

nicnac

Joo no sellaiseen käsitykseen mä oon Nallinista päässy...en tiedä mikä on sitten asian todellinen laita. Voin olla tosiaan väärässäkin ;D

NRHS:llä on ollu kyllä palvelu kohdillaan...toki en mitään kansi operointeja oo heiltä ostellu.

nicnac

No kerran NRHS:n mokista ei haluta puhua niin mites on saako HD:n orkkis akun kääntää kyljelleen? Ajattelin, että koska se ainakin jaksaa tuon sportin vaivatta startata käyntiin niin ennemmin teen sille telineen ja masennan sen kuin alan TAAS pelleillä akun kanssa...eli hyllystä löytyis biltsun akku jonka sais kyllä asentaa kyljelleen. Tosin 14Ah...

Tuon mun orkkis akun numero on 65989-97A

nicnac

Tähän dilemmaan ei löydy vastausta? Jotain Vartan samalla numerolla oli sporttiin ja buelliiin. Eikös niissä buelleissa jossa tämä isompi akku on niin se ole kyljellänsä?

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: nicnac - 29 huhtikuu 09, 21:08:36
...eli hyllystä löytyis biltsun akku jonka sais kyllä asentaa kyljelleen. Tosin 14Ah...

Kyllä tuo originaaliakku on myös ns huoltovapaa ja "sealed" akku, jonka saa asentaa mihin asentoon tahansa.

LainaaThe state-of-the-art lead-acid battery is the valve-regulated type (sometimes called "sealed" or maintenance-free), which fixes the acid electrolyte in a gel or in an absorptive fiberglass mat. The advantage of this design is that the battery needs no water additions, can be operated in any position, and can be used in close proximity to people and sensitive equipment. Additional benefits: maintenance-free,sealed no-leak design, higher cranking amps, lower self-discharge, greater vibration resistance, heavy duty, no-corrosion terminals.

Mulla on Softiksessa vielä 2002 originaaligeeliakku täydessä iskussa. (EDIT:Taitaa tuo alkuperäinen olla kuitenkin AGM, eikä geeli...)

Kyl tätäkin projektia seurataan tiiviisti.... 8)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Lyytinen

Kuuluuko siitä loiske?  Jos näin on, niin ei sitä passaa kyljelleen laittaa. Mutta jos se on niitä ihmeakkuja, olisiko tässä relevanttia informaatiota http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=1&t=13252?

Eikös tuo sealed ole ihan eri asia kuin nuo geeliakut?

nicnac

Ei siitä kyllä loisketta kuulu...

Tuolla numerolla oli muuten jonkun harrikka firman sivuilla että passaas samalla numerolla kaikkiin softaileihin, FXD 97->, XL 97->, Buell S3, S3T Thunderbolt 97->, Buell X1 lightning 1999, Buell M2 cyclone 97->. Eli kai tuo tosiaan keikautettava akku on...

Minkähän vuotinen tuo oma akku on...en ihmettelis vaikka olis alkuperäinen. Alkuperäiset renkaat nimittäin oli alla ;D Viikko 42 vuonna 1996 oli valmistettu ja tehtaalta on rätkä lähteny 12-96 ::)

Akulle teline niin saa laittaa moottorin kiinni ja koettaa josko se lähtis pöräjämähän ;D

mirka

Nuo akut on kyllä jännä juttu. Törmää aina säännöllisesti uusiin tietoihin jne.
Mutta eräässä alan liikkeessä  mulle sanottiin agm-akun soveltuvan eriasentoihin, kun toisessa taas se ehdottamasti kiellettiin ja loppujen lopuksi myivät samaa akkua.

No , mulla ei ole tullut tarvetta vaihtaa akun paikkaa ja en tiedä vastausta nicnacin kysymykseen  . . .

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 30 huhtikuu 09, 10:36:33
Eikös tuo sealed ole ihan eri asia kuin nuo geeliakut?

Yleisestihän näytetään puhuttavan AGM ja hyytelöakuista "sealed" akkuina.
Hyytelö-eli geeliakkun ainaskin pitäs tuohon sarjaan kuulua. SLA:ksikin niitä kuulemma kutsutaan, (Sealed lead acid).
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Lyytinen

Joo ostin vaan kiesiin akun tuossa joskus ja ihmettelin, että ihmeelliseksi on akut menneet kun ei ole tulppiakaan. Ihan tavan nesteakku se muuten on, luki jotain huoltovapaa tms. No varmasti kun ei pysty tekemään mitään.

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: nicnac - 29 huhtikuu 09, 21:08:36

Tuosta näkyy olevan uusi revisio, 65898-97B. Oliskos se sellanen mattamusta? ;D
Tom W

Smokie

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 30 huhtikuu 09, 15:29:03
Joo ostin vaan kiesiin akun tuossa joskus ja ihmettelin, että ihmeelliseksi on akut menneet kun ei ole tulppiakaan. Ihan tavan nesteakku se muuten on, luki jotain huoltovapaa tms. No varmasti kun ei pysty tekemään mitään.

Suomennus: Huoltovapaa = korjauskelvoton

nicnac

Mäkin noteerasin että uudempikin revisio on olemassa...mutta on tuokin mattamusta ::) Tai en ainakaan kiiltäväksikään sanoosi ;D Mitenkähän meirän äiteen poijalle nyt tuon akun kans käy kun sen kyljelleen laitan...

Hemuli

Eikös noi kaikki orkkisakut ole AGM (Absorbed Glass Mat) akkuja? Eli happo on imeytettynä lasikuitukankaaseen. Sellaiset akut voi ihan hyvin laittaa kyljelleen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957