Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

SportsteRR

Aloittaja nicnac, 11 helmikuu 09, 10:56:12

« edellinen - seuraava »

nicnac

Noh mistähän sitä alkais.

Parivuotta sitten ostin sportsterin, kun alkoi viragolla ajelut piisata. Ei muutaku silloin kahdesta järkevästä ehdokkaasta valkkaamaan. Molemmat oli jepillä joten sinne matkan suunta oli sitten. Sieltä sitten tarttui käsiin 1997 Sportster hugger. Leviä keula,tombstone takavalo,sarvet,siirtotapit,progressive suspension takaiskarit. Oli makeeta.

Penkki siihen tuli sinä kesänä jo vaihdettua, mutta muuten mentiin ihan "vakiona". No talvi tuli ja himo tuli tarttua kamasa-sarjan kanssa sportin eri mutskuihin kiinni ja palasiksihan se piti laittaa.





...jatkuu...

Kokkonen

Komia kuminpoltto! Onneks oli jarrut kunnossa ja tallin ovi auki ;D

Lisää! huuta kansa ja taputtaa suuria karvaisia käsiään.. 
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

nicnac

#2
Se on aina tämä aloittaminen vaikiaa. Samooin kuin nuos koulun hommis. Yritetään saada tämä juttu jotenkuten tämänpäivän tasolle. Voipi olla että pitää vähän harppoa.

Kun ei siihen hätään osannu käyttää työstökeskusta ja sorvistakin oli joku sulattanu sellaasen uraterän niin piti remmipyörä hajottaa porakoneessa. Muutaman kerran lähti kartio irti ;D


Sitten sorvailtiin vaan vähän aihioita ja väliin piti tietty kans

Sitten piti vähän pähkiä minkälaasta lätkää laittaas tuohon rattaan päälle ja parin tupakin jälkeen tultiin tähän lopputulokseen. No sitä sitten piti vielä hieman jatkojalostaa ja siitä tuli.

Öljytankkikin piti tehdä silloiseen kokoonpanoon ja kun akku piti laittaa swingin alle.


Takavalo tottmoose piti laittaa kans. Tein siitä tuollaasen niin ei ole tuola kurasuojan puolella tuota lamppu yhtään.



nOjoO. Ei muuta ku myyläykseen. Kova äijjä...pah. Tuli siihen tuollaanen eturankkukin...se ny meni niin itsestään että eipä siitä mitään sanomista ole.


Näin Timo vähän ruiskii



Tälläänen siitä sitten tuli.







nicnac

#3
...

nicnac

#4
...

nicnac

#5
...

nicnac

#6
...

nicnac

#7
...

Hemuli

Konepukki on todella asiallisen näköinen, täytyy moinen väkästää itsellenikin. Tähän asti on lohko pyörinyt pöydällä - hyvinhän se siinäkin pysyy mutta kansien kiristäminen kysyy apukäsiä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Mikäs on tuon Buellin öljypumpun tuoma etu? Eikö ole sama kuin Sportissa?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

nicnac

#10
Joo kyllähän se siinä pöydälläkin pysyy, mutta helpottaa kaikkien pulttien kiristelyä kun ei tartte pitää kiinni. Eikä muuten tuu maaliinkaan nirhautumia, kun se on tuossa pukissa!

Tuo ö-pumppu on nyt viimeisin revisio joka vielä sportsteriin sopii. Siinä on parempi tuo takaisin pumppaus puoli. Sille oli joku hieno sanakin tuolle takaisin pumppaus puolelle, mutta ei muista. Kierroksilla sportsterin synti on, että alkaa kampikammioon kertyä liikaa öljyä. Liikakaan öljy sitten ei oo hyvästä, kun se alkaa vaahtoamaan kun kampiakseli sitä vatkaa. Kilpavehkeissähän ne on jopa bleedannu tuosta painepuoleltakin osan takaisin öljysäiliöön.

Tuo pumppu nyt tuli hankittua oikeestaan sillä mentaliteetillä, että "Ei nyt sitten ainakaan tästä jää kiinni". Eli jos viimekesän moottoririkko johtui öljypumpusta(tuskin johtui) niin nyt on sitten ainakin uus pumppukin. Mulla on öljynpainemittarikin ja kyllä sen mukaan painetta se vanhakin pumppu jaksoi tuottaa koko ajan vaaditun määrän, mutta kun ei oo referenssiä minkäverran paineita uusi pumppu tuottaa niin :-\

Moottoririkko voi olla rautaisin öljypumpun rattaankin ansiota? Kankeita öljyjä joutuu pyöritellä täälä suomen kylmässä, mutta vähä lumisessa kesässä. Alkaa lähtemään lastua irti siitä rattaasta sitten kun se joutuu oikein koville.

Lyytinen

Lainaus käyttäjältä: nicnac - 05 huhtikuu 09, 13:34:36Moottoririkko voi olla rautaisin öljypumpun rattaankin ansiota? Kankeita öljyjä joutuu pyöritellä täälä suomen kylmässä, mutta vähä lumisessa kesässä. Alkaa lähtemään lastua irti siitä rattaasta sitten kun se joutuu oikein koville.

Jos noin olisi niin sittenhän minulla olisi se ratas paskana ollu miljoona kertaa. Kyllä siinä joko on hammaskosketus ollut mitä sattuu tai sitten siellä öljyn seassa on ollut jotain kovempaa. Mutta ei sen puoleen, kyllä kannattaa selvittää mikä se tuon mosan pamautti, on se kyllä aika turhauttavaa toistakymmentä kertaa samaa moottoria kasata  >:(

Thomas

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 05 huhtikuu 09, 23:58:32
Lainaus käyttäjältä: nicnac - 05 huhtikuu 09, 13:34:36Moottoririkko voi olla rautaisin öljypumpun rattaankin ansiota? Kankeita öljyjä joutuu pyöritellä täälä suomen kylmässä, mutta vähä lumisessa kesässä. Alkaa lähtemään lastua irti siitä rattaasta sitten kun se joutuu oikein koville.

Jos noin olisi niin sittenhän minulla olisi se ratas paskana ollu miljoona kertaa. Kyllä siinä joko on hammaskosketus ollut mitä sattuu tai sitten siellä öljyn seassa on ollut jotain kovempaa. Mutta ei sen puoleen, kyllä kannattaa selvittää mikä se tuon mosan pamautti, on se kyllä aika turhauttavaa toistakymmentä kertaa samaa moottoria kasata  >:(

Buell-foorumeilla tuo ratas on nimenomaan ensimmäisiä osia mitä kehotetaan vaihtamaan (DRIVE GEAR,oil pump 26391-06). '06 malleissa vakiona. Ja kuvien/kertomusten perusteella on syytäkin päivittää..

Nicnac - onko sulla tuotekoodia tuolle Buellin öljypumpulle? Kirjoittelin tuonne toisaalle listaa noista koodeista, mutta ihan vain tarkistaakseni että koodit tuli oikein..

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

nicnac

#13
No tuossa juuri katselin sitä rautaista ö-pumpun ratasta niin ihan ehjältä näytti. Öljypumpussa oleva ratas taas sitten ei niin hyvän näköinen ollu. Siinä oli selvää kulumaa. Onhan se totta, että kyllä tuo on voinut ihan omaa makeuttansakkin ottaa ja levähtää, mutta ei vara venettä kaada ja niin pois päin.

Thoomaksella on osanumerot ihan oikein. PN: 26357-02B ainakin erään steevenin(muistaakseni) porsterissa on joten haluan uskoa että se menee munkin sportieeriin. Kyselin joskus tuota pumppu asiaa NRHS:ltä ja he puhuivat Ulyssein pumpusta? Onko siinä erillainen pumppu kuin muissa Buelleissa? Tuo steevenin motti on oikein NRHS:llä kasailtu ja siinä on tuolla osanumerolla oleva pumppu(kenties sitten jopa se puhuttu Ulyssein pumppu).

Lohkon puolikkaat sain tänään toisiinsa kiinni. Kampura ainakin vielä tuntui kevyesti pyörivän joten kai mun rihtaus on ainakin sinnepäin onnistunu ;D

Lyytinen

Joo on tuttuja ne varoitukset matopyörän kestämisestä. Olen vähän sitä mieltä, että se on uudempien riesa. Muistelin nicnacilla olleen vanhemman pelin, mutta taitaapa se silti olla vaaravyöhykkeellä. Ylipäätään mielestäni sportsterin laatu siinä 1995 korvilla alkoi menemään alaspäin. Mutta mitä niihin nettikirjoitteluihin tulee, niistä olen ymmärtänyt, että se öölipumpun ratas olisi liian alhaalla ja kosketuskulma siihen matopyörään sen takia huono. Pronssinen matopyörä korjaa lähinnä oireita, ei syytä. Eli hajoamistuotteet (siis ei radioaktiiviset) ei ihan niin rikkoisi konetta. Näin olen ymmärtänyt. Oikeampi tapa olisi öölipumpusta ottaa siivu pois, että sen rattaan saisi ylemmäksi. Tästä asiasta on ollut juttua HDCF:n techboardilla, en nyt tähän hätään jaksa linkittää.

En tiedä vitsilläkö te lohkaisette (Hemulikin toisessa säikeessä), että jes, hyvin pyörii lohkoissa, homma hanskassa. Hyvin pyöri mullakin, mutta tänä päivänä (viimeinkin loma 8)) kun mittaan siitä sen liepin, niin melkosen varmasti se ei ole ollenkaan OK.