Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

SportsteRR

Aloittaja nicnac, 11 helmikuu 09, 10:56:12

« edellinen - seuraava »

nicnac

#15
Kyllä se matopyörä ainakin korkeus suunnassa ihan hyvästi siihen silmämääräisesti osui. Siis vanhalla pumpulla. Toisten mielipide on tosiaan se, että kankeita öljyjä pyöritellessä(kylmänä) se ottaa tuon pumpun rattaan päälle. Silloin kun alkoi kk äännehtiä niin oli kylmä ja myrskyinen yö :D Ei vaine kylmä yö ja ei paljon öljytankkikaan olla lämpöinen...eli melkoisen kankiaa ööliä normaali tilanteeseen verrattuna sielä oli.

Tuli tuo lohkaustua sitä varten kun Hemulikin sen teki ;D Toisaalta kyllähän tupla kartio sitä ohjailee ja luulis ahdistavan toisella puolella aina välillä jos vemppaa :D No kyllä se parin satkun sisällä pitäisi olla se sen vemppuutus.

Jos vähän öljyistäkin niin mitäs kun mä meinasin laittaa ///M-öljyä? Onko sopivaa??

Mun mielestä sportsterin laatu parani juuri 95 ;D Isot kytkimen luukut. Hyvät sähköliittimet. Hienompi tankki. Sähkö mittari

Thomas

Lainaus käyttäjältä: nicnac - 06 huhtikuu 09, 00:53:44Kyselin joskus tuota pumppu asiaa NRHS:ltä ja he puhuivat Ulyssein pumpusta? Onko siinä erillainen pumppu kuin muissa Buelleissa? Tuo steevenin motti on oikein NRHS:llä kasailtu ja siinä on tuolla osanumerolla oleva pumppu(kenties sitten jopa se puhuttu Ulyssein pumppu).

Muistelisin, että Ulysseihin tuli vakiona tuo uudempi matoratas (oil pump drive gear), mutta öljypumpun erosta ei ole tietoa (en ainakaan ole löytänyt mitään mikä viittaisi pumpun vaihtumiseen tuossa vaiheessa/mallissa).

Tuon matorattaan vikaantumiseen johtaneista syistä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta käsittääkseni tuo matoratas on saman kokoinen kuin vanhempikin, ja öljypumpun vastaava ratas on myöskin saman kokoinen kaikissa noissa pumppumalleissa (tätä on vain kuvien pohjalta tehty vertailu). Eli itse veikkaisin rattaan rikkoutumisen syyksi rattaan lukon (ts. woodruff-kiilan) löystymistä/pettämistä, jolloin ratas pääsee 'hakkaamaan' itsensä hajalle.

Itsellä '98XL, joten öljypumppua en lähtenyt vaihtamaan, mutta tuo matoratas odottaa SE'n nokkien kanssa ensi kesää.. just in case..

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

nicnac

#17
No onhan se mahdollista että kiilavoi löystyi, mutta se on kuitenkin melko tasaisessa kuormituksessa koko ajan. Hullulta tuntuis jos se pääsis sielä hakkaamaan?? Kiilassakin sitten jälkiä?

LainaaWe really like the Buell Ulysses oil pump as it has a lot better scavanging
section than the older pumps.

Tuossa voi takana olla myöskin se, että saadaan vähän asiakasta sekaasin ja ehkä ostamaan se pumppu heiltä. He siitä enemmän haluavat kun vaikkapa chicago niin..... ;D

Thomas

Jep, omaa mutua noi mun päätelmät.. tosin olikohan NRHS'n sivuilla kun varoiteltiin tuossa kiilan löystymisestä, mutta kuten sanoin, ei omakohtaisia kokemuksia.. eikä noilla muillakaan foorumeilla oikein koskaan selvinnyt mikä vian aiheutti, ainoastaan että isojakin remontteja saattaa olla edessä jos rattaasta alkaa paloja lohkeilemaan..

Ainoat referenssit mitä Ulysseuksen öljypumpusta löysin, olivat muutokset '07 - '08 välillä. Tuotekoodistahan se selviäisi, eli jos on -02 niin sitten pitäisi olla kaikissa Buelleissa sama pumppu, eikö vain?

Ja tuo parempi scavenging-ominaisuus tuli jo silloin '98, sen erottaa vertaamalla vanhempaa ja uudempaa pumppua vierekkäin - öljyn valumiselle takaisin pumppuun on tehty hieman isompi reikä.. '02 tuli jotain muita pieniä muutoksia pumppuun (näistäkään ei tarkkaa tietoa tunnu löytyvän mistään), mutta saattoihan samalla tuo scavenging myös parantua..


-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

nicnac

Tuossa pumpussa näytti olevan reikä myös siinä aksilan vieressä Eli kuinka tämän jotenkin hienosti selittäisin. Siitä isosta reijästä törkätään tuo pumppu holliille niin siinä on pumpussa reikä myöskin. Olisiko sekin sinne ulospumppaus puolelle menossa?? Eli jos näin ulkomuistista muisteltuna näin olisi niin sielä on kaksi reikää ulospäin punppaukselle?

Mä en nuotten osanumeroiden päälle ymmärrä yhtään. Mitä otin vain tuolla osanumerolla sillä perusteella, että tuossa land speed buellissa on sama punppu.

http://www.youtube.com/watch?v=NWAvkV3TyHM


Thomas

Tämmöinen osui kanssa silmään..

Bikernet - Late Model Oil Pump

Vähän vaikuttaisi siltä, että Sportyjen pumput eivät olisi muuttuneet samaan aikaan kuin Buelleissa, ainakin jos noita HD vs. Buell koodeja vertailee. Mutta eiköhän tämän tason virityksessä jo kannatakin suosia bull-teknisiä ratkaisuja.. imho..

Buzzellin kirjassa oli jotain juttua öljypumpun parantamisesta kisa-käyttöön, mutta varoiteltiin kanssa että ei normi-ajoon..

-t-

Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

nicnac

#21
Jahas ei oo muka keriinny vielä lukemaan tuota performance handbookia juuri yhtään. Vasta kuvia katteltu ja vähän yrittäny lukia. Kummasti sieltä tekstistä aina löytyy mukavasti täkyjä, mutta vaatii aina paneutumista siihen.

Emmä tiedä onko tämä nyt niin käsittämätön vehje. Penkkiin ei keriinny viime vuonna kun se jo leves. Nyt on puristuksia laskettu ja toivotaan että pysyis paremmin läjässä. Toisaalta nyt saa käyttää maksimi ennakoita ja polttoaine seoskin pikkuusen laihemmalla. Viimekesänä piti olla aika rikkaalla ja maksimi ennakot vasta jossain 3500:s. Oli pientä taipumusta nakutukseen. Perse dynolla viime kesänä oltiin jossain 90 ja 100 rwhp:n tietämissä. 1200:n Bulu tuntui tuhnuuselta verrattuna tähän...toki koneen luonnekkin on hieman erillainen. Kuutiotuumat kun tuo väkisinkin aina sitä vääntöä.

Tälläisistä eroista viimekesän ja tämän kesän välillä puhutaan virtuaalidynon mielestä. Vihreä viimekesän setuppi.

nicnac

#22
...

nicnac

Konetta kasaillessa taas uusia pulmia...liian pitkät tönärit? Mitäs ny? S&S:n ne on...siitä mutteri päästä tavaraa pois? Kello oli jo kolme joten en alkanu kattomaan kuinka paljon ne on pitkät...jäykät JIMSit taitaa olla aika "pitkät". Nokissakin kun on perus ympyrä normaalia pienempi...ei se venttien upotus pitäisi tuntua kuin millin verran tönäreissä.

nicnac

#24
...

Hemuli

Tuskin ne nyt kuitenkaan läpikarkaistuja ovat, eiköhän siihen sorvilla pääse - ainakin jos hioo ensin pinnan rikki.

Emännän sportissa oli vähän samaa ongelmaa, ei ihan yhtä paha tosin. Siinä Andrewsin säädettävät oli sen verran pitkät että ei päässyt paikallaan mittaamaan oikean mittaisiksi. Niinpä otin orkkistönäreistä mitan ja vähensin siitä tarvittavan määrän jotta nostajat oli oikean määrän kasassa ja siirsin tuon mitan sitten säädettäviin. Eniten vitutti kun tuli ostettua siihen purettavat tönäriputket joilla ei sitten lopulta tehnyt yhtään mitään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

nicnac

No se voipi olla ettei oo ku pinnalta karkaistuja. Eikai siinä auta kun kokeella ;D

Kun en oo Anteron tönäriä nähny niin onko niissä miten pitkä tuo mutteri osuus tuosta alapäästä? Tuli vaan mieleen, kun aivan niinku nämä S&S:t olis tehty lyhennettäviksi ;D

flhx

#27
Oljypumpun rattaasta olen kuullut sellaisenkin kommentin että (varsinkin putkirunko)Buelleissa tuo ratas ottaa siipeensä siksi että pataa yleensä käytetään kovemmilla kierroksilla kuin Sportstereissa.

Ja tuosta ensiövedon laaharista: omaan putkirunko Buelliin vaihdoin tuon update-version, oli kyllä melkoinen ero verrattuna alkuperäiseen rimpulaan(nicnacin kuvissa vasemmalla).Materiaali huomattavasti järeämpää kuten kuvistakin näkee. Vanha laahari oli jo hieman taipunut eli ei ne pelottelut niiden hajoamisista nyt välttämättä ihan tuulesta temmattuja ole.

Ai niin ja noista NRHS:n jutuista on itsellä jäänyt hieman semmoinen kuva että niitä kannattaa tavallisen kotivirittäjän hieman suodattaa jos aikoo vain katulaitetta rakentaa, tuolla kun tunnutaan hakevan niitä viimeisiä hevosia kun noita kilvanajolaitteita rakennetaan.Itsellä jäänyt muistikuva jostain artikkelista jossa NRHS oli suurinpiirtein todennut että ei noilla vanhoilla Thunderstorm-kansilla oikein enää mitään tee, he ovat siirtyneet noihin uusien sporttien ja XB:n kansiin kun niistä saa sen 2-3hp enemmän....Mutta allekirjoittanut ei osaa kansia virittää eikä moottoria rakentaa (edes internetissä) joten tuo nyt oli vain itselle jäänyt kuva tuosta firmasta.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: flhx - 22 huhtikuu 09, 10:49:01...Ai niin ja noista NRHS:n jutuista on itsellä jäänyt hieman semmoinen kuva että niitä kannattaa tavallisen kotivirittäjän hieman suodattaa jos aikoo vain katulaitetta rakentaa, tuolla kun tunnutaan hakevan niitä viimeisiä hevosia kun noita kilvanajolaitteita rakennetaan...

Ei ole kovin paljon kehuja kuulunut muutenkaan ko. lafkan toiminnasta - hommaahan ei suinkaan enää pyöritä hra Nallin vaan ihan muu porukka. On kuulemma tullut välillä aika pahaa sutta ja sekundaa siellä tehdyistä kamoista. Ja suodatus pitää olla päällä kun noita lukee, tekniikkajutut ovat hyvinkin asiantuntevia mutta samalla tosiaan haetaan ihan sitä viimeistä heppaa. Juttujen perusteella heidän mielestään ei ole edes järkeä rakentaa alle sataheppaista sportin konetta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 22 huhtikuu 09, 11:20:23
Ei ole kovin paljon kehuja kuulunut muutenkaan ko. lafkan toiminnasta - hommaahan ei suinkaan enää pyöritä hra Nallin vaan ihan muu porukka. On kuulemma tullut välillä aika pahaa sutta ja sekundaa siellä tehdyistä kamoista. Ja suodatus pitää olla päällä kun noita lukee, tekniikkajutut ovat hyvinkin asiantuntevia mutta samalla tosiaan haetaan ihan sitä viimeistä heppaa. Juttujen perusteella heidän mielestään ei ole edes järkeä rakentaa alle sataheppaista sportin konetta.

(Hieman OT tänne mutta...) Jaa tuo oli minulle uutta tietoa, en tiennytkään että NRHS on tuollaisessa jamassa. Itse nimittäin kuullut että eräs toinen Nallin on aiheuttanut hieman närää firmallaan Revolution Performance, työn laatu ollut myös välillä melkoista sutta ja sekundaa. Ko. Nallinilla ei kuitenkaan ole/ollut kuulemma mitään tekemistä NRHS:n kanssa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.