Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

minun moottoripyörä

Aloittaja johannes, 25 lokakuu 13, 22:43:22

« edellinen - seuraava »

johannes

tossa kuvaa kauempaa:

taidan käydä tosta paikallisesta liikkeestä sopivaa mutteria ja mahdollista/mahdollisia holkkeja kyselemäs.. saas nähä mite käy täsä.. mut tollee äkkii katsottuna ulkonäkö alkaa miellyttää..

johannes

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 20 marraskuu 13, 12:41:03
Jos käytät tota nopeusmittarin pyörittäjää niin näyttäs siltä että se kuuluu vasemmalle puolelle.

Niitä on mun käsittääkseni molemmille puolille omansa.

joo vasemmalta puolelta sen otin.. mut olis tarkoitus pistää se takarenkaaseen koska uusi mittari tankkiin.. eli sitä pohdin että tarviiko nyt sit jonkun ylimääräisen holkin etuakseliin tms.. ja suurin ongelma on toi päätypultti että miksise ei mahdu vai olenko hukannut sen oikeen vai miten on käyny..

ma^ko

Joku ilmeisestikin näkee nyt noi kuvat, mä siltikään en, mikä tökkii? Kokeilin kolmella eri selaimella ja muiden kuvat näkyy kyllä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

johannes

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 21 marraskuu 13, 00:36:47
Joku ilmeisestikin näkee nyt noi kuvat, mä siltikään en, mikä tökkii? Kokeilin kolmella eri selaimella ja muiden kuvat näkyy kyllä.

ei näy mullakaan enää jostain syystä...  :'(

johannes

oli perkele motonetin tunkki pettänyt ja pyörä kaatunut. Oli seinään nojaamas vieressä onneks cyproggilevy mikä vähän pehmentänyt. Ei onneks mitään näkyvää jälkeä tullut. ja stongakaan ollu paikoillaan.

filtteri

jos se tunkki on toi punanen hässäkkä mikä näkyy useissakin kuvissa niin eikö siinä ole lukitus?? meidän tunkissa ainakin on en tosin tiedä onko se just toi motonetin tunkki mut vastaavanlainen.jos sen jättää sen pullotunkin varaan niin varmaan se jossain vaiheessa nöyrtyy.

johannes

Lainaus käyttäjältä: filtteri - 24 marraskuu 13, 20:03:30
jos se tunkki on toi punanen hässäkkä mikä näkyy useissakin kuvissa niin eikö siinä ole lukitus?? meidän tunkissa ainakin on en tosin tiedä onko se just toi motonetin tunkki mut vastaavanlainen.jos sen jättää sen pullotunkin varaan niin varmaan se jossain vaiheessa nöyrtyy.

siis se oli niinku kellahtanut. tunkki oli remmeillä tiukasti pyörän pohjassa kiinni mutta kumollaa. Liian kevyt niinku periaatteessa vaikka painava onkin. Toi uusi keula painoi sen verran näköjään enemmän että katkaisi kamelin selän. Eli siis tunkin mekanismissa mitään vikaa niinku..

Make

Nyt ei näy kuvia, mutta oikein arvaan minkälainen nostin kyseessä, ni mä en ikinä jätä pyörää ilmaan sen varaan. Vaikka onkin lukitus. Sen härvelin valmistusmateriaaliksi veikkaisin punaiseksi  maalattua paperimassaa tms.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

johannes

Lainaus käyttäjältä: Make - 24 marraskuu 13, 20:34:26
Nyt ei näy kuvia, mutta oikein arvaan minkälainen nostin kyseessä, ni mä en ikinä jätä pyörää ilmaan sen varaan. Vaikka onkin lukitus. Sen härvelin valmistusmateriaaliksi veikkaisin punaiseksi  maalattua paperimassaa tms.

joo oli monta viikkoa ilmassa oikeen putkeen mutta toi uus keula toi sit liikaa painoo.. meinasin et hommais sellasen race-jakkara-systeemin et pysyis pyörä pystys suorassa. Tunkkia tarvin enää kun laitan uuden akselin paikkaan kun sellasen saan hommattua..
olis sitten varmempaa..
nyt se on jalkansa varassa. Toivotaan et pysyy.

johannes

Tohon miniliftiin asiaan vielä. Jo siihen toiselle puolelle vaiks hitsais jotkut jatkopalat tms. niin tuota kaatumista ei tapahtuisi.

mutta toinen kyssäri/asia. Meinasin käydä nyt ostaa tollasen takapyörälle laitettavan pukin että pysyy pyörä suorassa pystyssä niin kivempi mallailla tankkia tms.. no, sitten mietin pitäiskö ostaa kattoon joku talja millä sitten etupään nostaisi ilmaan niin olisi helppo sumplia renkaan, haarukan akselin kanssa. eikö vain?

Tuusulan T-Bone

Mä laitoin verstaan kattoon kiskon ja kaksi ketjuviputaljaa kuljettimineen. Toimii mielestäni erittäin hyvin, mutta ei ole aivan ilmainen setti, taljat, kuljettimet sun muu tilpehööri maksaa satasia. Siis hyvälaatuiset.
Long John Stroker

Hemuli

Käyttämälläsi nostimella ei ole mitään tekemistä Miniliftin kanssa:

Ylipäätään mitään ajoneuvoa ei pitäisi jättää pelkän nostimen varaan ellei sitten puhuta ihan nostopöydästä ja silloinkin mekaaniset lukitsimet pitää ehdottomasti olla kytkettynä. Sportsteri on kapean runkonsa takia haasteellinen nostettava millä tahansa rungosta nostavalla nostimella enkä uskaltaisi jättää sellaista ilmaan edes kusella käymisen ajaksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jake

Mä jos joudun sporttia nostamaan tuon "johannes"-mallisen nostimen kanssa, otan kaverin mukaan: ensin pyörä nostimelle vaakaan, toinen pitää pystyssä ja toinen laittaa lujasti liinoilla kiinni. Sitten vasta ylemmäs. Tuo värkki ei sovi ilman modaamista sporttiin (mihinkään?) kunnolla.

Lyytinen

Kyllä minusta semmonen kahenkympin hintanen ja muutaman tonnin vaijeritalja räikällä ajaa asiansa. Jos sillä kaivinkoneen telat saa kirittyä niin jonkun parisataakilosen prätkän kanssa ei ongelmia. Tietty hankala käyttää. Henk. koht. ite istun prätkän päällä kun nostan tai lasken viime sentit tuommosella nosturilla. Jos ei ylety muuten niin kai siihen pumpun polkimeen ja venttiilin voi näppärä askarrella sopivat jatkovarret.

johannes

Hemuli: juu vähän virheellisesti käytän minilift-termiä, mutta tarkoitin siis totan punaosta motonet-juttua.

Jake: Totta. Mulla vaan se kun ei oo kavereita  ;D

tossa kuvaa. vasemmalla miten tilanne oli kun kaatunut ja oikealla puolella miten tilanne olisi jos olisin noi jatkopalat liittänyt mitä pohdin aiemmassa viestissäni.

mutta siis tälläista mietin kattoon keulan nostamista varten ja takapää race-pukilla

http://www.motonet.fi/fi/tuote/802251/Ketjutalja-1000kg