Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

tee se itse ultraäänipesuri

Aloittaja mielikuva, 25 lokakuu 13, 09:12:37

« edellinen - seuraava »

mielikuva

Tässä tällainen tee se itse ultraäänipesuri. Vaikea sanoa että syntyykö sitä kavitaatiota tuossa purkissa, mutta ihan varma olen että jos tästä olisin tiennyt niin olisin käyttänyt tätä juttua moneen putsaamiseen.

DIY Home Made Ultra Sonic Cleaner "UNDER $35 BUCKS"

jos tämä oli jo täällä niin joku kertokoon.

Motomatti

Kyllä tuo laite on taajuudeltaan enemmä "infra sonic" eli matalataajuinen ja siinä lähinnä nesteen liike eikä kavitaatio hoitaa puhdistuksen. Ei taida värinän tunkeutumiskyky riittää putkimaisten kappaleiden sisäpinnoille. Kuplat näyttävät tulevan lähinnä ämpärin sisäpinnan värinän aiheuttamina eikä puhdistettavasta kappaleesta kuten uä-pesurissa.

aatu

Onnistuiskohan tommosen pesurin tekeen vai tulisko siitä venäläinen hieroma sauva surisee mut ei mahu perseeseen.onko kellään kokemuksia halvoista ultra ääni pesureista mallia biltemaa

Smokie

Sen verran osaan sanoa ultraäänipesureista että siinä pitää ehdottomasti olla lämmitysvastus ja tyhjennys. Mulla on 70-luvun pieni Finsonic jossa lämmitysvastuksena suolistettu vedenkeitin ja tyhjennys kääntämällä pesuri toisinpäin eli käyttö on rasittavaa. Aina on väärät pesuaineet sisällä ja fairyvedellä vain huijaa itseänsä.

Senkin minä tiedän että pesurin rakentaminen itse vaatii kohtuu pätevää sähkömiestä ja melko hyvää säkää. Sondeja sorvailee tosta vaan mutta niihin tarvittavaa kvartsia ei löydy edes harmaan kiven sisältä. Haave oli liimata kottikärryn pohja täyteen sondeja ja muuntajaksi joku pimenee tai vähintään himmenee koko lääni - malli ;D

PK-67

Jos välttämättä halua itse rakentaa ultraäänipesurin niin ebay.stä löytyy tarvittavat osat  http://viewitem.eim.ebay.fi/50W-40KHz-Ultrasonic-Cleaning-Transducer-Cleaner-Power-Driver-Board-220VAC/290672682232/item. Itse tein vastaavasta mutta 100w kitistä ja vanhasta rosterisesta löylykiulusta pesurin ja yllättynyt toimivuudesta .lämitys tosiaan saisi olla ja tyhjennyshana.