Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Toisio ketjun kireys jäykässä rungossa

Aloittaja ezmo, 18 lokakuu 13, 08:26:04

« edellinen - seuraava »

ezmo

No jos hommaan 530 Tsubakit, tarviiko vakiorataskokoa trimmata, ei onko tilan ahtautta? Nyt on 24 / 51, joka pelitti musta aika ok omassa ajossa...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Natking

Noita ketju venymisiä tuli havainnoitua aikalailla kun kiihdytellin bensapyörällä. Varmaan 4-5 eri merkkiä ja niistä vielä muutamaa eri vaihtoehtoa tuli koitettua.
Noihin vetolujuuksiin löytyy kyllä ketjuvalmistajilta ihan taulukot, linkista D.I.Dn esimerkkiä
http://www.didchain.com/chainSpecs.html

Kiihdytyksessä alle 8t Lbs;n ketjut pakkas venahtamaan miten sattuu, ja sitten kun meni yli 10t niin pysty ajamaan useita kisoja ilman onkelmia.
Oikeet DragRace ketjut taitaa olla josain 10-12t Lbs ja SuperBike ketjut tuolla 7-8t kintaalla.
530 ketjuista siis nämä kokemukset.

Toi ketjun venyminen niin että jossain kohdassa on löysää ja jossain piukkaa, johtuu siitä että on vaikka ruovittu oikeen urakalla, (urakan suuruus laitteen tehoista riippuen) ja huonot ketjut venahtaa siitä kohtaa mika on just vedossa, ymmärtääkseni just eturattaalla/tulossa rattaalle.
Isompihalkaisijainen eturatas pienentää tota onkelmaa mut tää nyt ei oo probleemi normi ajeluissa.

Paksoilla(HALVAT) ketjuilla ei mun mielestä säästä mitään. Niitä saa ostaa useemmin, ja rattaat kuluu kans nopeemmin.
Ostaa kerralla kunnolliset niin niillä huruttaa useempia vuosia, ja niitä ei tartte olla kiristelemässä juurikaan alkumetrien jälkeen.
Just trying to be different (like everyone else)

Masa V

Itellä viimekesänä oli tsubakin QRB jäykässä rautapäässä, kiristellä sai ahkeraan ja loppukesästä piti  lyhentää. Takaratas kyllä jäi vaihtamatta vaikka oli himpun kulunut, että löytyykö syy kun peiliin kattoo? Rasvattuahan nuo tuli tiheesti + kireys pidettyä sopivana, jääny vaan mietityttään että voiko noin paljo venähtää 3000-4000 km aikana, vanhoilla ketjuilla no problem toissakesänä. Nyt kyllä menee rattaat vaihtoon kans mutta onko suosituksia eri ketjuista?
77' XLH1000 ironhead
73' FX shovelhead

jape

Näillä ajeltu nyt pari kesää, eikä oo tarvinnu pahemmin kiristellä.

EK Chain 530ZVX Series Chain

EK Ultra Heavy-Duty Chain stands-up to the demands of street and strip use

• Features include a four-point pin riveting 10,560 lb. tensile strength, anti-kink solid bushings, solid reinforced rollers, factory packed with high-performance lube and extra strong x-style O-rings for superior sealing