Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pannun oil screen ja check valve hässäkkä lohkossa...

Aloittaja Raimo-Raato, 11 helmikuu 09, 01:34:43

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Kysymys kuuluu että onko pannun lohkossa yläkertaan ja nostajille vievässä kanavassa oleva "screen and check valve in oil passage for overhead fittings and hydraulic push rods" tarpeen kun nostajat (tahi siis tönärit) on muutettu koviksi ja nostajapesille menevät kanavat tukittu? Omassa pannussa (-52) ei sellaista ollut (tai ei ainakaan löydy enää osien seasta ::)) ja nyt kun malmikasa alkaa olemaan kasassa niin vois tonkin laittaa ennen ajokauden alkua kuntoon. Service manuaalihan kertoo että ton hässäkän tarkoitus on estää sekä paskan menemisen tönäreille sekä öljynpaineen karkaamisen kun auki oleva vena painaa tönäriä koneen seistessa. Mut nyt kun tönärit on kovat niin ton kanavan kauttahan paine menee vain keinuvivuille.
A.K.A. Rambe

Kokkonen

#1
Tuo on kysymys, johon on kahta koulukuntaa. Ensiksi, onko sinulla öljynsuodatin asennettuna? Jos ei niin, silloin ainakin screen sarja saisi olla paikallaan. Jotkut taas ajavat ilman sitä, vaikka on hydraulit paikalla. Ja onhan se osa suunnilteltua öljynkiertoa... mulla on -80 Shovelissa vielä se messinkisihti paikallaan. 
Tosiasia kuitenkin lienee, jos pyörässä on öljynsuodatin ja jäykät tönärit, niin po. sarjan merkitys ainakin vähenee. (Ei tainnu tulla tällä vastauksella juuri valmiimmaksi   8))
Sarjaa on myynnissä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Blower1

Ei siitä metallisihdistä haittaakaan ole , tosin omassa pannussa sellaista ei ole ollut sinä aikana kun sen olen omistanut ( 16 v ) .
Jos öljynkierrossa on autotyyppinen suodatin , niin sen pitäisi kyllä yksinään riittää .

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 11 helmikuu 09, 01:34:43
nostajapesille menevät kanavat tukittu?

Jäi tuo kanavien tukkiminen huomiotta, joten ei taida sulla enää olla mitään hyötyä tuosta siivilästä ja venttiilistä...  Kokoon ja hanaa!
Mullahan on vielä hydraulit paikallaan ja kanavat auki (toivottavasti) :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Raimo-Raato

Joo eikun hanaa vaan ja kohden uutta konerikkoa.  :D
Edellisestä viisastuneena ajattelin laittaa autotyyppisen filtterin. Aikasemmin ei ollut mitään ja veivien alapään laakeri ei hajonnut vanhuuttaan vaan jumimisen takia. Tosin voitelukaan ei ollut paras mahdollinen mutta oli siellä selkeesti paskaakin. Näinköhän sitä jaksais ihan ilmanputsarinkin kehitellä...
A.K.A. Rambe

Soikkeli

Omassa Pannussani se suodatin on ollut poissa 11 vuotta. Se missä suodatin sijaitsee niin siitä on otettu ulkoinen öljyn kierto kansille ( STD ) ja lisätty öljyn painemittari.
Kansille menevät öljyreijät on tukittu lohkosta sylinterin alta.
Myös öljyn kiertoa kansille on kuristettu, oisko ollu 2mm reikä per/kansi.
JIMS:in hydraulliset nostajat.
-53 oli ensimmäinen vuosi jolloin tuli öljyreijät lohkoon nostajille.
Ymmärtäähän sen teknisen etumatkan kilpailijoihin nähden kun kyseessä on 50 v juhlamalli.

C.O.G. 
Lifemember