Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Krp Out of Aces

Aloittaja Kokkonen, 10 lokakuu 13, 18:36:48

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Kiitos kommenteista.  :)

Jarrut olen saanut toimimaan laboratorio-olosuhteissa, joka tarkoittaa että ollaan edetty teoriasta hieman kohti realismia, jonne on vielä matkaa.

Sähköäkin mopo tarvitsee, aika paljon näyttää piuhaa kertyvän. Nuissa digitaalimittareissa on koko joukko valmiuksia eri varoitusvaloille, jotka kaikki ei tule tässä sovelluksessa käyttöön. Mittariviritelmäni ei ole oikein kätevä huollollisesti, liittimiä tarvitaan ja johtojen pituuksiin ekstraa. Valot ja tyytti releiden ohjaamina.

Nyt seuraa projektissa tauko, matkustellaan ja sitten tehdään halkoja.



"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Hieman on edistytty täälläkin, ilman isompia takaiskuja. Pientä säätöä toki joka päivä. Kytkimen painelaakeri oli tipahtanut varastoinnin aikana. Onneksi näin, sillä se oli muutenkin vaihtokunnossa. Havaitsin eilen, kun piti testata jalkakytkintä. Nyt odotellaan osia ja tehdään säätöjä ja loppuja asennuksia. Viikko - pari, jos sitten pääsis koeajolle. Edellyttää ettei tule mitään uusia yllätyksiä...





"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Härpätin on viimeinkin nipussa ja ensimmäiset metrit ajeltu. Pientä säätöä on yhä luvassa, mutta ei tuo huonolta tuntunut.
Mestarit jarru- ja käsittelykokeessa antavat sitten lopullisen tuomionsa.

Yhteenvetona sanon vielä kerran; jos projekti ei muuta opettanut niin ainakin sen miten valtavasti työtä pyörien rakentaminen vaatii. Tästä lähtien lähestyn rakenneltuja pyöriä vain hattu kädessä.  :)

Suosittelen kaikille. Rakenna ainakin yksi pyörä elämäsi aikana. Alusta alkaen.





"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Spöke

Hieno tuli ja toivottavasti on ajolleen mainio! Paljon turvallisa ja huolettomia kilometrejä!
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

L+L

Kyllä kokkonen nyt hienon hopperin kyhäs. näyttää ihan siltä että sillä ajellaaan ,ja paljon.siisti on, ei voi muuta sanoa.

Webmaster

Kuvista päätellen hieno ajo-chopperi! Ja toi pakoputki on kyllä cool!  ;D
Tuohon hoijakkaan kun pulttaa vielä Lahti L-39 taydentämään tota panoslaatikkoa (joo ei oo 7.62 vaan 20mm)...

Kokkonen

Kiitos kommenteista  :)

Itse on hieman vaikea luonnehtia tätä luomustani.
Ensimmäiseltä sivulta:
LainaaSuuria innovaatioita ei ole mielessä eikä näyttelyvoittoja tähtäimessä. Kun sais mieleisensä ja ajoon sopivan, ja siihen pyritään. Kompromissit ovat sallittuja ja "vähän sinne päin" ohjaa viimeistelyä.

sekä:
LainaaTyylistä on vaikea sanoa vielä mitään, sillä harrastan tyylittömyyttä. Lempiruokanikin on pyttipannu johon heittelen mausteita vähän joka purkista. Jotain samaa voi odottaa tästäkin projektista.

Noissa tavoitteissa olen onnistunut joten kuten, ajoon sopivuus on vielä laajemmassa mittakaavassa testaamatta.

Jotkin yksityiskohdat ottavat omaankin silmään, esimerkiksi satula, jossa kuitenkin istuttavuus  meni tyylin edelle. Ohjaustangosta tuli alkuun muutama palaute, se jäi, koska tuntui käteen sopivalta. Pakoputki on alhaalla, poissa reisiä hehkuttelemasta, lyhempikin se voisi olla. Ehkä seuraavassa evoluutiossa. Toisaalta taas tuo ilmanputsari on aika ulkona, hieman jopa jalan tiellä, mutta se on sen verran komia, ettei voinut jäädä romulaatikkoon.
No, kontrastit kuuluvat kuvaan. Etenkin tässä projektissa.  :)
Olen lopputulokseen sangen tyytyväinen.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Rezi

Hyvän näköinen chopperi siitä tuli. Linjat on kohdillaan.

Jos nyt yhden asian muuttaisin, niin se on tuo tanko. Onhan tuo varmasti hyvä ajaa, mutta monenlaisella räyhäkkäämmälläkin tangolla ajettavuus olisi vielä asiallisella tasolla. Tai jos ei halua vaihtaa tankoa, niin rautasahalla 15cm molemmista päistä pois. Tankoa ei tarvi edes irrottaa eli puolen tunnin homma  :) Laita sitten pliis uutta kuvaan kavennetulla tangolla ;D

Kapteeni sika

Tangon päihin 15 cm lisää.

Spöke

Pyh, hyvä just noin, ihan Kokkoaen näköinen, keskilinjan kulkija  ;D
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ss454

Komea laite ja tarinan perusteella juurikin kuljettajalle itselleen oman maun mukaan tehty.
Jos jonkin ralliin yhtäaikaa sattuu, niin ainostaan pitää varoa koskemasta tuohon sissyyn.
Arvostelevien kommenttien perusteellahan se saattaa taipua jo pienestä nojailusta.

Kokkonen

Arvostan Rezin kommenttia suuresti, ehdotuksen toteuttaminen varmasti toimisi.
Myös ss454 on oikeassa sissyn suhteen  :).

Toimin nyt kuitenkin kuten Spöke asian toi julki.  ;D

Ajatukset jäävät kuitenkin muhimaan, saattaahan sitä innostua päivityksiin kun ratsu muuten on testattu ja jokunen kausi ajettu.

Vähäsellä ajokokemuksella tuntuma on hyvä, jarrut pelittää ja pyörä on miellyttävä ajaa.
Uusi virtalukko hajosi, nopeusmittarin anturi lakkasi toimimasta, koneen lohkon ajoituksen tarkistustulpasta meni jengat....mutta ei mitään vakavaa. Ensi viikolla testeihin.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kapteeni sika

Vähän myöhäistä mut tässä olis yksi vaihtoehto ajotuksen säätöön.

http://www.retrocycle.com/VTwinParts/16-1736/EZ_TIMER.html

Toi tällätään enskan kiinnitysruuvien alle roottorin viereen, TDC merkki roottoriin.

Tällee:



Kokkonen

Kas,kas...ei hassumpi ratkaisu. Pääsee varmaan tiirailemaan ketjun tarkastusaukosta.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kapteeni sika

Joo siitä tiirataan.

Colony myy settiä jossa on ylikoko ajotustulppa ja sille kierretappi. Moorella roikkui sellanen seinällä vielä muutama viikko sitten... Olisko ollu kuutisenkymppiä hintaa.