Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Krp Out of Aces

Aloittaja Kokkonen, 10 lokakuu 13, 18:36:48

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: jannu - 06 helmikuu 14, 06:31:16
Nuo led-palikat kiinnostaa, niitähän voi soveltaa mihin valokoppaan vaan.

Olisiko sinulla antaa tarkemmat tyypit ja ostopaikka noille, tarvitaanko muita komponentteja ?
Mites jarruvalo on toteutettu tuossa paketissa ?

Tuotteet ovat Storehousen luettelosta
913685 Mini led license plate light
943237 led taillight shorty, clear lens
Eivät tarvitse lisäkomponentteja, maa ja plussapiuhat on valmiina
Valikoima on aika laaja eikä hinnat ole pahoja

Valot ovat E-hyväksyttyjä ja takavalossa on myös jarruvalo (+12V), eli moduliin tulee kolme piuhaa.
Hommasin VT-Cyclestä
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Jarruvalo on mutta jarrut puuttuvat.  :)

Aloin kyhäämään etujarrun pääsylinterille sijoituspaikkaa tankin puolikkaiden väliin. Kokonaan se ei tule jäämään näkymättömiin.
Periaatesysteemi on tällä foorumilla ihan omana aiheena, Vaijerivetoinen nestejarru

Hommasin tuon jarrusylinterin Saksan Ebaystä, hinta lähetyskuluineen 37,95 Euroa. (Laittakaa hakusanaksi esim. Bremspumpe tai tarkemmin Bremspumpe 14 mm, tai mitä mittaa etsittekin). Ne Brembon sylinterit lienee pääasiassa 11 millisiä.Tämä on 14 mm, (Yamaha 1000 FZR EXUP 89-95, takajarrun)

Koitan saada tuosta hyvin teknisen näköisen, toistaiseksi homma on niiltä osin hanskassa.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Kustom Kulturessa tuli käytyä, hyvä meininki!
On kyllä taivahan tosi, kun itse koittaa rakentaa pyöräänsä osa osalta, sekä arvostaa toisten rakentamia entistä enemmän ja että osaa katsoa myös niitä eri tavalla, yksityiskohtiin ja eri ratkaisuihin ainakin itse kiinnitin entistä enemmän huomiota.

Ja takaisin aiheeseen.
Jarrupääsylinteri vaatii jonkinlaisen neste nestesäiliön, jota tässä on muutama päivä koitettu saada aikaiseksi.

Homman aloitin poraamalla 30 mm alumiinitankoon reikää poravalikoimani eräällä yläpään yksilöllä, olisiko ollut 24 mm



Kupin kansi samasta materiaalista, o-rengas on joku tonärissä aiemmin palvellut. Kansi on kiinni painettava, kun ei ole kierreterää eikä taitoa. Ehkä seuraavassa revisiossa. Liittimen ja kiinnitys tötsän juotin kiinni alumiinilla. Eka kokeilu, saa sitten nähdä pitääkö ja pysyykö.



Sitten vielä koeistutus paikalleen. Väliletkukin löytyi vaikka ei kuvassa esiinnykään.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

maick

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 17 helmikuu 14, 18:11:22
Liittimen ja kiinnitys tötsän juotin kiinni alumiinilla. Eka kokeilu, saa sitten nähdä pitääkö ja pysyykö.

Mun täytyy tyhmänä kysyä, että miten tämä juottaminen käytännössä tapahtuu? Jos pitää ja pysyy, niin taito olisi tarpeen.

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: maick - 17 helmikuu 14, 18:58:13
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 17 helmikuu 14, 18:11:22
Liittimen ja kiinnitys tötsän juotin kiinni alumiinilla. Eka kokeilu, saa sitten nähdä pitääkö ja pysyykö.

Mun täytyy tyhmänä kysyä, että miten tämä juottaminen käytännössä tapahtuu? Jos pitää ja pysyy, niin taito olisi tarpeen.

Eihän niitä tyhmiä kysymyksiä olekaan, vaan tyhmiä vastauksia. Tämä saattaa kuulua tuohon kategoriaan.
Olin 2012 Floridassa ja siellä kierrellessämme satuimme eräälle kirpputorille jossa eräs paikallinen esitteli alumiinin juottamista ja myi sellaisia alumiinijuotostankoja, n. 2-3 mm paksuja olisko 50 cm pitkiä. Sain kokeilla itsekin, pienellä propaanitöhöllä alumiini kuumaksi ja sitten siihen tökättiin juotostankoa ja vola, siinä se. Kyseessä oli ohut alumiini, cola tölkki joten ei siinä kauan nokka tuhissut. Kaveri sanoi ja näytti, että onnistuu paksumpaankin.
Samoin tuon jarrunestesäiliön kanssa, alumiini PUHTAAKSI, sauma kuumaksi niin että juotostanko sulaa siihen koskettaessa.
Lujuustestit on tekemättä mutta näyttää aika hyvältä...
Tämä ei varmaan paljoa auttanut, joku osannee kertoa paremmin.

Juotostankojen mukana tuli tällainen ohje:

EZ WELD MADE IN USA
1. Hold rod in left hand. Hold propane torch in raight hand
2. Do not het rod. Heat the non-ferrious material only.
3. Soak cold rod into hot metal. Soak and rub in the rod.
4. Use a piece of tin for a back-up plate to fill large holes.
5. Use fire-proof plaster to re-cast a missing chunk or piece.
6. Grind casted portion to desired shape and size.
7. Weld a hole closed. Redrill a hole. Retap new threads.
8. For pot metal, heat rod first. Stir rod into pot metal.
9. Rods are USD 25.00 a pack (10 rods) plus USD 5.00 shippinh and handling.
Contact: rabrownlee@mchsi.com
100 rod pack = USD 100.00
(ask for show special)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kapteeni sika


Das Fette Sau

Tuohan onkin mielenkiintoinen, pitäsköhän ihan tilata kokeiluturattavaks yks setti tuota teknoveldiä.
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

-väiski-

Kerran oon kokeillut tuota technoweldiä, osat on pysynyt paikallaan parisen vuotta. Sitähän saa ihan mätänetistäkin. http://www.motonet.fi/fi/tuote/781000/Techno-weld-alumiininhitsauspuikot-10kpl
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Lycanth

Tuossa mietin, että kuinka iso paine tulee jarrujärjestelmään jarruttaessa. Jaksaako kansi pysyä paikalla?

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Lycanth - 19 helmikuu 14, 19:05:08
Tuossa mietin, että kuinka iso paine tulee jarrujärjestelmään jarruttaessa. Jaksaako kansi pysyä paikalla?

Eipä se paine sinne nestesäiliöön tule, paine on männän toisella puolella.
Voit vaikka testata: ota jarrunestesäiliöstä kansi pois ja paina jarrua, mitä tapahtuu? Ei mitään, jarru toimii normaalisti, korkeintaan tulee hieman ilmakuplia nestesäiliöön.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

-väiski-

#70
Ainoa ongelma mikä tuossa äkkiseltään voi tulla tuon jarrunestesäiliön kanssa on se että jarrut huonontuu jossakin välissä. Meinaan että vain kovaa ajoa auringonlaskuun huolehtimatta huollosta, niin jarrupalojen kuluessa tuonne säiliöön tulee tyhjiö koska ei reikää korvausilmalle ole.


Hyvännäköinen jarrusydeemi kyllä, joko olet saanut kokeiltua toiminnan? laskitko vipusuhteita vai teitkö linkut tunteella ja tuurilla?
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: -väiski- - 19 helmikuu 14, 22:01:24
Meinaan että vain kovaa ajoa auringonlaskuun huolehtimatta huollosta, niin jarrupalojen kuluessa tuonne säiliöön tulee tyhjiö koska ei reikää korvausilmalle ole.

Hyvännäköinen jarrusydeemi kyllä, joko olet saanut kokeiltua toiminnan? laskitko vipusuhteita vai teitkö linkut tunteella ja tuurilla?

Kannessa on keskellä ilmareikä, 1,5 mm joten tuo ongelma on otettu huomioon.
Vipusuhteet ja linkut on tehty niin kuin arvelit  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

On ollut puiden kaatoa ja halon hakkuuta enempi ja vähempi onnistumisen hyvänolon tunteella. Tänään tein sitten jensenit mutta aihetta unohtamatta  ;D
Choppin' and Changin'  ;D

Cliff Richard & The Shadows - Choppin' and Changin'
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jensen

Onko Kokkonen narauttanut vhiskipullon auki? Mulla menee unet kun juon alkoholia.. Kun olen pahimmassa jurrissa niin silloin yleensä kirjoittelen ulkomaan foorumilla. Sanotaanko abouth 3 promillen kunnossa.

                Olen kyllä paljon nykyjään itse siistinyt seuraavana päivänä.. Ne jotka minut hyvin tuntee että saatan mennä nopeasti asiasta kolmanteen ja neljänteen.

              Mie luulen että jos ei lumi sateita tule niin avaan kauden ensi viikolla..?

Kokkonen

Pikku pöhnä silloin tällöin piristää ja nojatuolissa istuen on mukava suunnitella kaikenlaista hauskaa projektiin. Tosin ne kaikki ei sitten seuraavana päivänä sitten enää tunnukaan niin suurenmoisilta.  :)

Nyt ei syntynyt mitään suuria uusia ajatuksia, kunhan saisi nämä arkisetkin ahaa elämykset realisoitua. Siinä sivussa sain kuitenkin viisi linnunpönttöä valmiiksi.

Asiaan. Etupyörä pitää saada paikalleen pikapuolin, jotta saa siirrettyä projektin syrjään odottamaan syksyn pimeitä iltoja.
Akselin holkkien sorvaus olikin kovempi homma mitä kuvittelin. Materiaalin hain romikselta, mitä lie ollut, kovalta vaikutti mutta irtosi siitä lastu kuitenkin.

Sorvissani leikkuunesteen syöttö on järjestetty manuaalisesti



Holkit ovat paikallaan ja rengaskin kutakuinkin keskellä. Vielä pitää kiillottaa holkit niiltä osin kun menevät pyörän laakerien stefojen sisään.



Jarrulevyn istutus olisi seuraavana, mutta saattaa jäädä syksyyn.
Nyt siirtynen Siperian Sputnikin viimeistelyyn, jotta saan sen ajoon. Muu aika kulunee taas talon kimpussa.
Mutta syksyllä (viimeistään) sitten taas jatketaan tätäkin projektia.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W