Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Krp Out of Aces

Aloittaja Kokkonen, 10 lokakuu 13, 18:36:48

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

No nyt on taas jonkinlainen kuvapalvelu käytössä, joten laitanpa muutaman otoksen viimeaikojen kyhäilyistä. Teema on ollut pääasiassa jalkahallintalaitteiden uudelleensijoittelu ja tarvittavat muutokset on tehty d.i.y. menetelmällä.

Eka kuvassa on alkuperäinen kiinnityslevy ja jarrusylinteri, nyt olisi tarkoitus asentaa tuo ilmeisesti Dynan (?) sylinteri koneen ja vaihdelaatikon väliselle alueelle, niiden alapuolelle, mutta runkoputken yläpuolelle.



Muutama työstökuva







Hieman sovittelua:



Ja viimein paikallaan, joskaan ei valmis.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kapteeni sika

Kyl toi pääsylkky näyttää ihan sovelin orggikselta. ~79-83.

Osanumero 42453-80A, eli tämä.

Kokkonen

Olet oikeassa, siinä on myös Shovelin jarrusylinteri, mutta se toinen, alhaalla vasemmalla, on nyt suunnittelun kohteena.
Tässä vastaava http://www.jpcycles.com/product/241-013

Par'aikaa on meneillään tois pual hallinta laitteet, johon kuvittelen tekeväni jalkakytkimen, jota myös itsemurhakytkimeksi kutsuttaneen.

Joitain osia olen jo työstänyt:



Nyt seuraa muutaman päivän tauko tallihommiin, sen sijaan telmin kurassa lastenlasten kanssa.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Näyttäis tuo jarrupääsylinteri vanhan evosoftailin osalta. En oikein tiedä muissa irrallisella säiliöllä olevia sylintereitä paitsi tietysti matkamallit ja FXR:t mutta niiden sylinteri on sitten taas eri muotoinen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Tuosta jarrusylinteristä vielä, kuvani on sikäli huono ettei se paljasta kaikkea, sillä tuo sylinterissä kiinni oleva jarrupetaali on sangen pitkä ja siitä päättelin, että se kuulusi johonkin keskitapeilla olevaan Harrikka malliin. Itse sylintereitä voipi olla käytössä siitä huolimatta useissakin eri malleissa. Tämä siis tuollaista would be nice to know arvelua  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Jo rakentelun tässä vaiheessa hattu nousee entistä korkeammalle teille ja heille rakentelijoille, jotka teette kerta toisensa jälkeen mitä näyttävämpiä ja/tai käytännöllisempiä ajokkeja.

Tallissa pyöriessäni minulle on myös valjennut ajatus sanonnan "Suutari pysyköön lestissään" taustalla  :)

Aiheeseen; kytkinpetaalin osat olen saanut kutakuinkin valmiiksi, tässä vielä pöydällä (huom. rasvanipat! :) ). Näkyypä siinä taustalla myös d.i.y. lampun kiinnike.



ja tässä koesovituksessa



Valmis ei tämäkään rakennelma vielä ole. Taustapuolelle tulee vetovipu vaijerille, vaijerin pidäke sekä toppari kytkinpolkimelle. Niin, siis vaijerilla toimitaan.

Sitten alkaa käsivaihdevivuston suunnittelu, kyseessähän on lehmänläjä...
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W


Don Quijote

Kannattaa zekata Fabricator Kevinin sivut ja pölliä ideat. Hänellä on nimittäin myynnissä lehmänläjään sopivaa käsivaihdetta ja muistaakseni sivuilla on jotain kuvia joista näkee hyvin idean. Ettei tarvitse keksiä pyörää uudelleen :)

Edit: El Capitano Puerco ehti ensin...
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Kokkonen

Kiitos vinkeistä, kävin katsomassa ja käyn vielä toistekin :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

minna

onko tullut lisää ärrää? jos niin pistä todistusaineistoa...

Kokkonen

Öh, niin, tuota, minna, ärrät uupuvat edelleen noiden kyhäämieni kilkkeidein nurkista, koska edelleenkään en osaa niitä jyrsikoneellani aikaan saada. Sorvilla ja poralla sitä tulee kuin itsestään... :)
Toisaalta, pitäähän sitä pyörässä särmää olla...

Ärriä tosin lenteli tallissa tänään yllin kyllin, kun halpis miggini alkoi tekemään tenää langan syötössä, kaasu sensijaan tuli ulos pyytämättäkin. Tein migin kahvaan modifikaation, joka ei kylläkään kestä julkituontia kuvan muodossa.

Tankin kiinnikkeet kerkesin roiskia paikoilleen ennen tekniikan totaalista tilttiä.



Käsivaihde on hyvällä suunnitteluasteella :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

minna

okei..menkööt tämän kerran...  vakuuttavan näköiset kiinnikkeet, tsekkaa ne mikin pylpyrät ja hommaa teflonilaineri jo alkaa lanka liikkua.

Kokkonen

Synninpäästön saaneena temmelsin iloisena muutaman tunnin tallissa käsivaihdeosasien kimpussa. Joku saattaa huomata yhtäläisyyksiä Kevinin systeemiin  ;)
Tuo pieni siirtäjä on ostettu oli niin edullinen ettei edes minun kannattanut alkaa tekemään, neliöreikä olisi ollut varsin haasteellinen. Muut osat ovat omaa tuotantoa, materiaaleina Turun rautaa ja Tampereen messinkiä.

No valmishan ei ole tuokaan...vielä.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Sain nuokin osat kokeiluvaiheeseen. Vipusuhteesta johtuen käsivalitsimen liikerata on sangen laaja, mutta menettelee, ainakin näin laboratorio olosuhteissa. Tositestit sitten joskus tulevaisuudessa. "Nuppi" löytyi omasta romulaatikosta. Koskaan ei pidä heittää mitään pois.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

hoodee

 "Nuppi" löytyi omasta romulaatikosta. Koskaan ei pidä heittää mitään pois. Olen samaa mieltä! omaan trikeen mallailtu verhotangonpäätä jota muutama vuosi jemmattu sopivaa projektia varten ;D
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR