Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Krp Out of Aces

Aloittaja Kokkonen, 10 lokakuu 13, 18:36:48

« edellinen - seuraava »

Jake

Toi stonga on ainakin "erilainen"  ;D

akrapu

Ohjaustankoakin on näköjään arvosteltu. Niinpä se kannattaa säilytää !!  :D
- akr

ma^ko

Onhan tuos stongas yksi hyvä puoli, se o varsin erilainen... esteettisyys täytyy kyl löytää katsojan perverssioista.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kokkonen

Stongasta: hommasin sen joskus 90-luvun alkupuolella Hoghausista silloiseen Evo Sporttiini. Ei ollut halpa mutta painosta päätellen laadukas. Oli yhden kauden kiinni, mutta ajoasento oli lähinnä rasittava, tanko tuli liikaa taaksepäin. Nyt kun tuota etupäätä on tässä pyörässä siirretty eteenpäin, niin päätin kokeeksi istuttaa sen tähän projektiin ja nyt se passaa kuskin fyysisiin mittoihin mitä parhaiten, joten kyllä se on vahvasti vakiinnuttamassa asemansa kokonaisuudessa, eikä se vielä minun silmääni häiritse.  :)
Jos tangon vaihtaisi, niin kahvojen paikkojen tulisi säilyä lähes ennallaan.
Kiitos kaikille kommenteista, ne kuitenkin jäävät takaraivoon elämään ja vahvistuvat tai vaimenevat.
Jatkamme harjoituksia.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Laitapa tohon tankin päälle ne mittarihässäkät ja sitten ota kuva vähän enemmän sivusta, veikkaisin että stognan häiritsevyys vähenee huomattavasti. Nyt kun tankin päällä ei ole mitään niin sen korkeus oikein korostuu.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Kiitos vinkistä. Tosin tankin päälle ei ole tulossa orggis mittaripaneelia, mutta jotain kuitenkin, jolla tulee olemaan jonkin verran korkeutta jotta saan tankin etu-yläkiinnikkeen piiloon. Tankin päällys/mittaripaneeli on vielä muilta osin täysin hämärän peitossa.
Mutta sivukuvaa on varmana tulossa kun homma etenee muun varustelun osalta.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

jkm

Moro. Vähän samantapainen projekti on täälläkin menossa. Oman runko on just saamassa laikkaa ja kiinnostaakin tietää paljonko sulla maavara muuttui kun laitoit tekniikan paikalleen?

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: jkm - 25 marraskuu 13, 18:32:50
Moro. Vähän samantapainen projekti on täälläkin menossa. Oman runko on just saamassa laikkaa ja kiinnostaakin tietää paljonko sulla maavara muuttui kun laitoit tekniikan paikalleen?

Valitettavasti tarkkaa mittaa ei tullut otettua, mutta ei siinä isoja muutoksia tapahtunut, noin 1 cm rungon alaosa etupäästään laskeutui, olisko takaa noin puolikas.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Ankarasti olen taas ahertanut tallilla, tulokset eivät tosin mitenkään referoi niihin käytettyä aikaa, mutta sitähän tulee koko ajan lisää.
Takavanteen sovitus paikalleen H-D:n orggisjarrun kera olikin melkoista nyhväämistä, mutta siellä ovat. Ainakin toistaiseksi. Originaalikalikat ovat senverran tukevaa materiaalia, jotta meinasi tila loppua ja renkaan keskityksessä taisi pari voimasanaakin livetä huuliltani. Jyrsin ja rälläkkä oli eniten käytetyt työkoneet tuossa työvaiheessa. Ei peräosasto vielä valmis ole, ketjulinjan mallaus on vielä edessä.

Pakoputken tekoa olen harjoitellut tämän päivän. Kannattaa huomioida profiluokan pakoputkijigit ekassa kuvassa.



"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Pakoputken sävellys on jatkunut, joskaan ei ihan finaalissa vaan rautalanka/hefti asteella. Olemme Rezin kanssa näköjään samoilla linjoilla, alaputket eivät peitä kaunista lapiopään konetta.  :)

L+L tuli käymään takalokasuojan aihio ja asianmukainen pellinmuokkauskone kainalossaan ja ei aikaakaan kun hän loihti projektiin varsin istuvan takakurakaaren. Toisilta se käy niin näppärästi. Kiitos vielä kerran!

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Kyllä tallissa työstökoneet ovat olleet käytössä ja alumiinilastua on pussin pohjalle jonkin verran kertynyt. Kelpo läppärini otti ja tilltasi, enkä ole onnistunut tabletilla kuvia siirtämään photobuckettiin, joten nyt jatketaan toistaiseksi ilman visuaalisia efektejä.

Jonkinmoisen siirtosarjan ja jarruvipusysteemin onnistuin rakentamaan yhdistämällä uutta ja vanhaa. Itse takajarrusylinteri tulee suunitelman mukaan sijaitsemaan vaihdelaatikon ja koneen välisellä alueella, mutta vaatii vielä tarkempaa sovittelua.

Nyt on meneillään toisen puolen jalkatappi & itsemurhakytkimen rakentaminen ja käsivaihteellinen mekanismi olisi myös unelmissa.

Kuvia on, mutta saas nähdä miten ja koska niitä saan tänne esille.
Pikkuhiljaa eteenpäin....
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jack

Kokkonen, toi sun pakoputki kaipaa toisenlaista mutkaa tonne perään päin, tai ainakin se mutka vähän aikasemmin, niin saat putken asennusystävällisesti peittämään taka-akselin pään.. ;D
Flatheads!!!

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jack - 27 joulukuu 13, 08:30:27...niin saat putken asennusystävällisesti peittämään taka-akselin pään.. ;D

Tää on mua joskus suuresti ihmetyttänyt - miksi ihmeessä se akseli pitää aina asentaa niin päin että mutteri jää vasemmalle? Sitten kirotaan pakoputken irrotuksen kanssa kun koko hommasta selviäisi helpolla jos akseli asennettaisiin mutteripuoli putkeen päin. Jossain vanhassa rumpujarrupannussa tän vielä ymmärtää kun akselia ei pysty asentamaan kuin yhteen suuntaan, mutta levyjarruvanteessa sillä ei ole mitään merkitystä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kapteeni sika

Mullakin oli mielessä kääntää akseli toisinpäin mutta silloin rengasta vaihtaessa jarrupuristaja rautoineen tippuu lattialle. (mahottomasti vaivaa ripustella takas.  ;) ) Kun se on noin päin niin akselia ei tarvi vetää kokonaan ulos ja jarruroinat pysyy siinä akselin nokassa.

Toiseks  hankala kiristää se mutteri kun putki on vähän tiellä enivei. Riippuu tietty tappauksesta, minkälaiset putket on laitteessa.

Kokkonen

Olisin kieltämättä itsekin halunnut tuon mutkan vähän aikaisemmaksi, mutta huoltoystävällisyys meni edelle. Akseli tulee tosin vasemmalta, mutta pääsee tuohon mutteriin kuiteski paremmin käsiksi.
Saa nähdä kuinka kauan "huoltoystävällisyyttä" tulee muissa sovellutuksissa huomioitua. Sehän on tietty ykkösasia näissä rakennelluissa värkeissä  ;D
Esimerkiksi tuota takajarrua kun suunnittelen, niin asennus ja huoltohommat hoituu helposti, kun ottaa koneen ensin pois paikaltaan.  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W