Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Krp Out of Aces

Aloittaja Kokkonen, 10 lokakuu 13, 18:36:48

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Pikkasen kerkis taas virrata vettä Aurajoessa, mutta tärkeitä virstanpylväitä on saavutettu. Jarru- ja käsittelykokeet menivät hyväksytysti.
Pudonnut äänenvaimennin on korvattu entistä paremmalla, nopeusmittari toimii, ajoituksen tulppa on tukevasti kiinni sekä uusi kiinalainen virtalukko jakaa sähköt moitteetta.
Katsastusasemallakin on käyty, itse asiassa muutamankin kerran. Pyörässä ei ollut mitään moitittavaa, katsastusmieskään ei heittäytynyt hankalaksi, mutta se trafin virkamies.... oli vähän niikuin entinen palopäällikkö saapuessaan myöhässä palopaikalle todeten "Väärin sammutettu!". Minun masiinani oli hänen mielestään väärin rekisteröintikatsastettu viisi vuotta sitten. Näistä lisää nuotiotulilla.
Ei auttanut kuin taas kerran soittaa Tuusulaan.
Asiat selvisi ja leima tuli.
KIITOS!!!!!!!!! 8) 8) :) :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Täällä ei sitten tapahdu taaskaan yhtään mitään!

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Pieniä kosmisia muutoksia lukuun ottamatta ei mitään merkittäviä muutoksia.
Kevään koeajot suoritettu, ajettavuus erinomainen.
Käynnistyvyys oli tuskaisen huonoa, mutta saatujen vinkkien mukaan suorittu  keskipakolimppujen hienosäätö, jolla käynnistysennakko tuli jonkin asteen aikaisemmaksi homma parani. Lisäksi tinasin umpeen S&S:n kiihdytyspumpun suuttimen ja porasin siihen pienemmän reiän jonka ansiosta annostelu ja suuntaus on huomattavasti alkuperäistä parempi ja vaikutti omalta osaltaan hien vähentymisen määrän käynnistysaktissa.

Pari kuvaa, jälkimmäisessä suuren suosion saavuttanut plexi, jonka tulisi sateen sattuessa ohjata etupyörän antama vesisuihku takana tukevan kaverin naamaan.  :)



"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Kun plexittiin on lähdetty, niin mennään kunnolla.

Pari uutta hauskaa sovellutusta teemasta  "plexi suojaa sopperin sateelta" :) :)





:P :P :P :P



"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Nostajan rulla antautui retken loppuvaiheessa, kotiin tultiin lainaosilla.
Vilppiä masiinasta löytyi muutakin, saksassa aikoinaan teetetty koneremppa ei näköjään kaikilta osin ollutkaan mennyt ihan putkeen. Wilhelm G Donnerwetter on ilmeisesti hoonannut nokka-akselin puslan porakoneella ja saanut siinä aikaan varsin väljän kartion. Väljyyttä oli noin puoli milliä puslan ulkoreunalla. Nokka-akseli ei jäljistä päättäen ole ottanut kiinni puslaan kuin osalta kierrostaan. Saattaa selittää osin aiheutuneen vaurion.
Uuden puslan linjaaminen tuottaa haastetta, kun koneen lohkot ovat paikoillaan.











"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 12 heinäkuu 17, 11:01:05
Uuden puslan linjaaminen tuottaa haastetta, kun koneen lohkot ovat paikoillaan.

Todellakin. Mites meinasit siitä selviytyä?
Long John Stroker

Kokkonen

Sorvilla ja tuurilla.  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Tapahtuu, tapahtuu....

tönärit asennettu, sytkä ja kaasari vaihdettu, no ei ihan loppuun saatettu, mutta vähintään puolivälissä. CV:n ilmanputsari uupuu, mutta on tuota aikaa vielä.

Vaihdelaatikon perusremppa meneillään, akselit, laakerit ja sen semmoiset vaihtoon. Pääakseli oli kulahtanut ja siviakselistakin toisen neulalaakerin alta pinta lähtenyt.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Tässä laatikossa (82-85) on tuo iso neulalaakeri, GB-2610, jonka asennukseen pari seikkaa. Ensinnäkin tarjolla on paskalaakereita, kuvassa vasemmanpuoleinen. Sekä laadukkaita, Torrington tai Koyo. Tuon Eastern Partsin laakerin voi unohtaa, se ei kestänyt paikalleen prässäystä, joskin siitä erheestä menee osa asentajankin piikkiin.
Toimenpiteeseen kannattaa tehdä kunnon asennustyökalu, näkyy alemmassa kuvassa, lohko kuumaksi ja laakeri kylmäksi, niin jo onnistuu.




"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W