Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

TC88 vaihteisto-öljyn tunnistus?

Aloittaja Rike, 09 lokakuu 13, 12:42:59

« edellinen - seuraava »

Rike

Tere,

Itsellä mopo ollut tän kesän ja aattelin kaikki ölpit vaihtaa pian.
Ihan vaan mielenkiinnosta, mitähän öljyä tuossa on askissa käytetty kun oli väriltään aivan punaista?

Sportyssä kun lurauttelin HD Formula+ mömmöä, niin en ainakaan muista sen olleen punaista... Voi olla hyvinkin, että muistan väärin.

-Rike

ma^ko

Jos se on ohuehkoa ja punaista, se lienee ATF:ää, jos taas marjapuuromaista niin RedLinen HeavyäShokkia. ATF typeF on erinomaista ensiovetoon, ei välttämättä laatikkoon.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rike

Oisko toi Redline suositeltavaa?

-Rike

Hemuli

Redlinen Heavy Shockproof on ihan jees vaihteistoöljy bigtwiniin. Jotkut ei tykkää kun se on sellaista puuroa että kun kaadat täyden määrän laatikkoon, ajat hetken niin seuraavan kerran laskiessasi öljyt pois ei tulekaan kuin puolet ulos lopun jäädessä kiinni rattaisiin ;D. Varsinkin vanhemmissa askeissa Redlinen on todettu vähentävän vuotoja ja pehmentävän vaihtaessa esiintyviä mekaanisia ääniä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rike

Tunnistatko Hemuli tuon Redlinen?
Jos vkl katsotaan ku haet osat?

Se on kyllä melko ohkaista eli voisi olla tuota ATF:ää.

Sporassa olin tyytyväinen Formula+:aan, joten jos siirryn siihen jatkossa, niin kannattaako joka tapauksessa huuhdella aski?

Redlinen omien ohjeiden mukaan aski olisi huuhdeltava aika ajoin voimakkaalla puhdistusaineella (lakkabensiini tjsp.) koska kyseinen öljy kalkkeutuu laakereihin yms. osiin. Eli jos meinaa vaihtaa tai pitää redlinet kannattaa huuhdella?

Niin, ja miten tuo huuhtelu on parasta tehdä?

-Rike

Hemuli

Helposti... Tulen ehkä lauantaina iltapäivällä mutta todennäköisimmin sunnuntaina. Kelivarauksella.

Jos pitäis huuhdella niin itse käyttäisin siihen jotain ohkaista moottoriöljyä, puhtaat öljyt koneeseen ja snadi ajolenkki ja vaihtoon. Mutta toivottavasti viisaammat valistaa paremmin. Joka tapauksessa mitä ikinä putsaukseen käytetään, olisi se saatava pyörimään koko laatikon läpi tehokkaasti. Pelkkä huljuttelu ei riitä, Shock Proof on niin tahmeeta että pysyy niissä rattaissa tiukasti.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kapteeni sika

Mä huuhtelin Redlinet Mobilin vaihteistoöljyllä, motonetis luokkaa 6â,¬/L. Mopilit lootaan parisatkua ajoo ja toiseen kertaan sama. Lootan pääty oli auki tän jälkeen eikä näkynyt punaista. Sit taas Redlinet.

Rike

Hyvä!

Mulla taitaa olla Ryssänpyörästä ylijäänyttä 80W-90 loota öljyä, joten sillä lienee mahollista huuhto-ajaa.

-Rike

ma^ko

Jos haluat tehostaa perusöljyn pesevyytä, blandaa siihen 20-25% valopetroolia sekaan, siis lamppuöljyä. Tuloksena on helkutin pesevä, vielä voiteleva öljyseos.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rike

Sainpas napattua mömmöstä parit fotot ku vaihdoin:

http://postimg.org/gallery/1eqb9d62/fb5d8e25/

Näyttääkö tutulta?

-Rike

Hemuli

Ainakaan se ei ole Redlinea kuten viikonloppuna puhuttiin. Edelleen veikkaisin Belrayn tuotteita ellei joku tosiaan ole kaatanut ATF:ää sinne - toisten mielestä se on hyvä valinta mutta itse en laittaisi, sen voitelevat ominaisuudet kun ei ole läheskään niin hyvät kuin manuaalivaihteistoon tarkoitetuissa öljyissä. Sen pääasiallinen tehtävähän on toimia voiman siirtäjänä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

ATF:ltä näyttäisi, tosin kuvasta ei näe viskositeettiä. Kyllä ATF voitelee ihan tarpeeksi laatikossa, käytetään sitä useissa ei automaattilaatikoissakin, kytkimet tykkää ATF:stä. Sportyn magneettien liimaus(=nelivaihteinen vaihtovirtalaturilla) ei kuulemma tykkää, mut niiden magneetit muutoinki tapaa irtoilla et tiiä onko ATF lisäsyy vai ei.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rike

Pääasia, ettei ollut tuota Redlineä. Ei jaksa huuhtoa :=)
Vormula Plussat vaan sisään ja kovaa ajoa...

Viikonloppuja,
Rike