Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Street bobiin uudet renkaat

Aloittaja Tompsoni, 08 lokakuu 13, 17:50:35

« edellinen - seuraava »

Tompsoni

Uudet renkaat pitäs street bobiin tilata mutta vähän askarruttaa tuo takarenkaan tilaaminen. Nyt alla avon storm st av56 koossa 180-55zr17 ja käsittääkseni tuota ei enää valmisteta vaan tilalle tullut Avon AV56 Storm 2 Ultra.

Istuukohan tuo Storm 2 Ultra yhtä hyvin tuohon vakiovanteelle? Jotku väittää että ei passais 180 ratas bobin vakio vanteelle mutta ainakin tuo nykynen rengas pyöriny ongelmitta n. 16000 km.

Ehdotuksia eturenkaaksi otetaan avosylin vastaan! Eteen suunnitellu vakio kokoa, mutta eipä tuo haittais vaikka olisi vähän vakiota leveämpi edessäkin jos se kikkailematta mahtuu pyörimään ja asettuu vakiovanteelle

Hemuli

Eikös Bobin vakiovanne ole 4.5" leveä? Vähän on kapoinen mille tahansa 180 kumille, suositus on tuumaa leveämpi. Avonin Storm kakkonen kyllä sinällään ihan kelpo rengas.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tompsoni

Kyllä on 4,5 tuumaa vakio vanne. Itekki katellu että yleensä 180:lle renkaalle ollu suositus rengasmerkistä riippuen 5-5,5 tuumaa, mutta hyvin tuo 180:nen storm st on tuossa vakio vanteella pelannu eikä se omasta mielestä hassumalta näytä niin saman levynen haluttas tilata.

Ainoa mikä tässä nyt askarruttaa että pelaako tuo storm 2 yhtä hyvin tuossa? Onko tuon uuden avonin profiili yms. samanlainen ku tuossa vanhemmassa? Kuvio ainakin näyttäisi saanmoiselta ku vanhemmassa  ???

Eturenkaana nyt vakio dunlop d401f, mutta meinasin seuraavaksi renkaaksi testata jotakin toista merkkiä. Ehdotuksia hyvistä rattaista tulemaan!  :)

Hemuli

Eiköhän se uusi Stormi istu ihan yhtä hyvin (huonosti) siihen kapealle vanteelle kuin vanhakin. Ei renkaiden rakenteessa ole vuosiin tapahtunut mitään niin radikaalia että se tilannetta muuttaisi oleellisesti.

Mitä tulee eri merkkeihin niin mielipiteet on kuin persreikiä - jokaisella on omansa. Nykyrenkaissa ei juuri havaittavia eroja ole, usein laadun näkee hinnasta. Ihan halvimmat ovat joko liukkaita tai sitten kuluvat loppuun viidessä tonnissa. Laatumerkit kestävät keskimäärin yhtä pitkään ja pitävät normiajossa riittävästi. Itse on nyt viime vuosina tullut kokeiltua Continental Road Attack, Metzeler ME880, Avon Storm ja Venom sekä Pirellin Night Dragon. Noista ei oikeastaan mistään pahaa sanottavaa joskaan harvoin tarvitsee viedä kumeja ominaisuuksiensa äärirajoille missä ne erot vasta tulisivat näkyviin. Pieni epäluottamus on kyllä tuon Night Dragonin kylmä/märkäpitoon. ME880 on varma valinta, vähän tylsä vaan kun kaikki sitä käyttää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mikira

Mulla on nyt ollu pyörässä kaksi kesää pirellin night dragon renkaat, ihan tyytyväinen olen ollu, empä kyllä muista oonko ajanu satella vielä ollenkaan. Paremmat nuo on kuin aikasemmat Avon Distanzia katuenduro renkaat, joilla ei uskaltanu yli 140km/h ajaakkaan kun vipotti niin pirusti.

Nykyinen pirelli edessä on 120/70 kokonen, ja onhan se kulunu vähän hassusti, kuten oletinkin kun on liian kapealla vanteella.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 09 lokakuu 13, 09:06:35...Pieni epäluottamus on kyllä tuon Night Dragonin kylmä/märkäpitoon...

Ja tämä epäluottamus senkun vahvistuu. Eturengas piti jo vaihtaa pois, vaikka pintaa olikin jäljellä, kun se kului niin epätasaiseksi että pisti keulan voblaamaan heti kun päästi kädet irti stongasta. Pito-ongelmia siinä oli jo uutena kylmällä tai märällä asfaltilla, pari kertaa meinas lähteä keula alta nopeammassa kurvissa.

Nyt on takarengas vaihtovuorossa. Pintaa on vielä ainakin neljä milliä mutta sadekelin pito on kadonnut kokonaan. Toissapäivänä heitin vesisateessa noin viidenkymmenen kilometrin lenkin ja koko ajan sai olla risteyksissä tarkkana kun takarengas lipsui aina kantatessa. Ikinä ei ole noin huonoa rengasta ollut alla.

En ymmärrä mistä huonous johtuu, jopa ne paljon parjatut orkkis Dunlopitkin pitää lämmettyään ihan kohtuullisesti. Kyseinen rengasyksilö on paistettu 33/12 joten kovin vanhakaan se ei ole ja ajokilometrejä on takana vasta noin 7000. Eilen tarkastellessani kumin kuntoa huomasin urissa sellaista pientä hapertumista, lienee kuitenkin suht normaalia ajetussa renkaassa.

Edessä on nyt Michelin Commander II, pitää varmaan kokeilla samaa mallia myös taakse.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tompsoni

Ite laitoin reilu kuukausi sitten eteen Avonin cobran ja takaseksi Avon storm 2 ultran, samalla vaihdettiin pyöränlaakerit. Ei voi olla ku tyytyväinen :) Otin myös varman päälle ja laitoin takarattaaksi orkkis koon eli 160/70/17 enkä 180:stä. Ensimmäisten testi kilometrien jälkeen alko kyllä hymyilyttään kun pyörä oli niin jämerän olonen perästä ja hyvä ajaa verrattaessa siihen melkeen neljä vuotta vanhaan ylileveään 180:n avoniin joka oli alla aikaisemmin. Jos vielä joskus haluttaa laittaa leveämpää takagummia niin hommaan kyllä suosiolla oikean levysen vanteen  ;D

Muutama viikko sitten nakattiin myös alle Street Gliden ilmaiskarit. Ei mennyt tässäkään rahat hukkaan, on se vaan niin mukava ku saa säädellä ilmalla iskareita sen mukaan lähteekö yksin vai rouvan kans liikkeelle :)

Hemuli

Mulla on myös jonkun Electran tms. iskarit takana FXR:ssä ja en ole kyllä täysin tyytyväinen niihin. Lieneekö iskarien kulma liikaa alkuperäissovelluksesta poikkeava, vai pitäisikö niiden öljyt vaan tarkistaa, koska ne tuntuvat aivan liian kovilta. Ilmaa niihin ei passaa laittaa ollenkaan, menisi vaan vieläkin kovemmaksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tompsoni

Omiin vaihdettiin uudet öljyt ennenku laitettiin paikalleen ja on kyllä oikeen mieleiset. Paineet liikkuu kuorman mukaan 10 - 25psi:n välillä. Ainaki street bobin vakio iskareilla saa heittää vesilintua tuon modauksen jälkeen, ne kun löi pohjaan jo yksin ajaessa ku tuli sopivia heittoja tiessä

mopo-ukko

Pirellin Night Dragonit ovat yhdet huonoimmista renkaista mitä mulla on ollut,eturengas 1tkm,niin paljon pystyheittoa että piti vaihtaa pois.Takarengas 5tkm ja aivan loppu.Pitoa noissa oli kohtuullisesti,mutta muuten ei voi kehua.Nyt on ollut Michelin Commander 2 edessä ja takana,pitää minkä tarvitsee ja kestäää...eilen vaihdatin 13tkm ajetun takarenkaan,olisi vielä jonkun tonnin päässyt,mutta reissuun lähtö,helpompi vaihtaa täällä kuin jossakin hornan tuutissa.

Don Quijote

Metzelerit on tylsät kun kaikki niitä käyttää? No, mielipide tuokin... Eiköhän ne ole suositut siksi että ei juuri pahaa sanottavaa metukoista löydy. Paitsi että ovat tylsät... Noh, sopii mulle, kumit kuten kuski =D
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Hemuli

Älä oo DQ tollanen ;D. Sen verran pitää olla turhamainen että renkaan kuvion ulkonäölläkin on merkitystä ;).

Jos unohdetaan noi ulkonäkökysymykset niin mieluummin ottaisin renkaan jonka tiedän varmasti pitävän kelistä huolimatta vaikka kulutuskestävyys olisikin vain alta kymppitonnin, jos toinen vaihtoehto on tuollainen Pirelli jossa urasyvyyden ollessa vielä nelisen milliä märkäpito katoaa täysin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

#12
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 heinäkuu 14, 13:32:50
Mulla on myös jonkun Electran tms. iskarit takana FXR:ssä ja en ole kyllä täysin tyytyväinen niihin. Lieneekö iskarien kulma liikaa alkuperäissovelluksesta poikkeava, vai pitäisikö niiden öljyt vaan tarkistaa, koska ne tuntuvat aivan liian kovilta. Ilmaa niihin ei passaa laittaa ollenkaan, menisi vaan vieläkin kovemmaksi.

Lienee liian jareat FXR:n vietereiksi. Siinahan kaytetaan varsin loysajousisia iskareita alunperin. Orgis FXRD:ssa muuten takana tuommoista Electran iskaria vastaava ilmaiskari oikealla puolella ja pelkka jousi toisella puolella...Saattaa olla myos T:ssa sama juttu? Yks Kangasalabamalainen kaveri varmaan osais kertoa tamankin...

Jaa niin juu, ite oon Metzelereita suosinut, ollu ihan hyva kiekko. Mutta niissakin laatueroja, huomas Street Gliden alla kun oli jostain eksyny Brasiliassa valmistettu metukka alle. Oli ihan helkkarin paljon loysempi rungoltaan kuin germaanien tekele.

Tosta orgis-Dunlopien liukkaudesta olen osittain samaa mielta, kaverin -98 Dynaa aikoinaan kokeilin pyoran ollessa uusi, olihan melko luistelua orgiskumeilla. MUTTA omassa 06 Glidessa sen ostaessani alla olleet orgisDunlopit oli mielestani varsin hyvat, en huomannu eroa vaihtaessani ne metukoihin.Samoin putkirunko-Bulussa takana ollut Dunlop oli varsin hyva.Eli en dumaisi ihan kaikkia orgisDunlopeja, ainakin touring ja sporttiversiot tuntuivat olevan ihan ok.

Huvittavaa muuten etta Daytonassa tutussa osaliikkeessa kaydessani kuulin yhelta hepulta siella etta han haluaa aina omiin pyoriinsa Dunlopit, koska Metzelerit on niin liukkaat....Kerron etta meilla Euroopassa on tilanne just toisinpain.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: flhx - 03 heinäkuu 14, 23:26:26Eli en dumaisi ihan kaikkia orgisDunlopeja, ainakin touring ja sporttiversiot tuntuivat olevan ihan ok.
Olen juuri asentanut kahteen Electraan orggis-Dunlopit. D402 joissa lukee Hrley-Davidson ja on oikein logokin kyljessä.

En asentanut logon takia, vaan asennutin Ranskassa Troyesin H-D diilerillä reissun varrella sellaisen MT90-16 koossa taakse likipitäen lopussa olleen 11tkm ajetun Continentalin tilalle. Maksoi siellä töineen 214 eur eli ihan kohtuuhinta. Rengas toimi niin hyvin esim. Puolan urissa raskaan pyörän alla, että vakuutuin jäykän rungon eduista. Eikä Saksan jääsateessakaan se tuntunut mitenkään liukkaalta. Loppuhuipennuksena sitten Suomessa venttiili hajosi moottoritiellä rekkaa ohittaessa +120 kmh vauhdissa ja ajossa ei huomannut mitään. Vasta kun nopeus laski 70-80 mopeuksiin, perä alkoi hieman elää ja renkaalla sai ihan turvallisesti ajaa tien pientareelle toteamaan, että ilmat ovat pihalla.

Nämä näytöt riittivät ja nyt on kummassakin Electrassa D402 edessä ja takana. Ei tunnu liukkaalta ja toimii kaikissa oloissa raskaan pyörän alla. Leveistä läskeitä en tiedä mitään, mutta noissa 130 levyisissä ei minulla taida olla enää muita malleja tarvis kokeilla... ::)

mopo-ukko

Juuri silloin kun tuo Pirelli piti vaihtaa reissussa pystyheiton takia,ei ollut Motormanilla Oulussa hyllyssä muuta tuota kokoa kuin orkkis Dunlop.Siitä Norjaan ja kylmässä sadekelissä kolme päivää,ei se nyt niin liukkaalta tuntunut.