Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mysteerinen nakutus

Aloittaja Keljukojootti, 03 lokakuu 13, 12:33:32

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 06 lokakuu 13, 10:46:41...jos purkamattoman motin vie pajalle niin äkkiä arvikoisin osineen (made in japan kk-setti + rk-laakerit + tiivisteet + jotkut sekalaiset kuten pinion pusla) koko remontin kustantavan max. 500 - 600 tätä brysselin nukkehallituksen valuuttaa...

Aika optimistinen arvio, itse arvioisin että tuohon hintaan saa nippa nappa vain kaikkein akuuteimmat osat. Työt sitten siihen päälle - vähintään kymmenen tuntia - niin ollaan heittämällä kaksinkertaisessa hinnassa ja sekin on mielestäni aika edukkaasti tehty. Jos siis ihan verot maksavalla yrittäjällä teettää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Ei siinä irtomotilla nyt kymmentä tuntia mene, jos kokonaisen pyörän vie ni sitten kymmenen tuntia on ihan hyvä arvio. Koneen purkaminen ja kokoaminen aika nopeaa kuitenkin, sen irrottaminen moposta ja punnertaminen paikalleen on oma savottansa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

On noita muutama tullu purettua ja kasattua... Koko motti osiks niin että sulla on kampura kädessä vie kyllä äkkiä sen tunnin puoltoista, kasaaminen sitten tupla-ajan. Sportissa kun joutuu ottamaan vaihteistosta lähtien kaiken ulos. Eikä kampuran purku/kasaus/rihtaaminen nyt ihan safkiksen aikana suju. Ja kun siinä mottia kasatessa olis hyvä vähän tsiigailla ja mittailla muitakin osia mitä olis ehkä hyvä uusia samalla.

Okei, kymmenen tuntia on sitten taas ehkä ylivarovainen arvio mutta pointti olikin se että kaupalliselta toimijalta ei kampuraremonttia viiteensataan saa osineen.

ma^ko

Ei varmasti viiteen/kuuten sataan saakkaan, irtokoneelle voi nippanappa saada kolminumeroisella summalla. Mä en ole ku yhden sportyn koneen purkanut & koonnut ja ei siinä mennyt kymmentä tuntia joten jos on vähänkään rutiinia ni arvio on kovin yläkantissa. Sanoisin että viisi-kuusi tuntia on ihan normaali(jollei mikään pahasti svittuile), jolloinkaan ei viis-kuushunttia osineen toteudu.

Tuusulan T-Bone

Ootte te kovia nassuja. Multa toi ei sujuis likimainkaan tossa ajassa. Tai ainakaan tossa ajassa ei tule takuuta valmistajan taholta... ;D
Long John Stroker

Hemuli

Kyllähän noita ennätyksiä on joskus tehty - paras taitaa olla käyntilämpöisenä talliin ajettu 883 sportsteri konversioitu ajokuntoiseksi 1200:ksi valmiiksi poratuilla pytyillä alta vähän yli kahdessa tunnissa. Tai evomotin purku niin että kampura on sylissä 20 min. Mutta silloin ei ole aikaa mittailla mitään eikä puuttua mihinkään muuhun kuin siihen mitä on tekemässä. Kyllä mä enemmänkin huolestuisin jos firma tekee täydellisen kampuraremontin paljon alta kymmenen tunnin.

Lyytinen

Nyt kun mietin ja ynnäilin vähän tarkemmin niin pakko on todeta, että jäsen H on oikeassa, vaikka koville se kyllä ottaakin ;D

ma^ko

Kaveri oli vakaasti sitä mieltä että kaikki arviot yläkantissa, et puol timmaa purku, kolmevarttia kampuran puolitus/kokoaminen/rihtaus ja tunnis kokoon... sithän se ei olis ku kaks ja puol timmaa... tosin ko kaveri on kova poika purkamaan mitä vaan, en varmaks muista onko itse saanut koskaan koottua mitään purkamaansa.

Tunti purulle(siis irtokoneen), tunti pari kampuralle ja pari tuntia kokoamiselle pitäis kyl olla kohtuu realistinen, kuudest on viel yks tunti(tai kaks jos kampura asettuu vahingos heti suoraks) silloin tähteellä. Mul meni siin sputhe-sportys minkä tein varmaan joku reilu timma, max puoltoist siä konetta purkaes. Kampuran kanssa meni varmaan joku reilu timma, max kaks ja kasatessa varmaan kolme tai neljä timmaa. Mul ei tuollaseen nelinokkaseen unittikoneeseen kuitenkaan ole mitään rutiinia, enkä pitänyt kiirutta.

Hemuli

Okei, Mako on voittaja - jatketaanko aiheesta?

ma^ko

Itseasiassa toi on mun mielest sinällään hyvinkin aiheesta, voittoja tai ei. Kuitenki moni teettää näitä rahalla liikkeessä ja on mun mielest ihan hyvä olle tiedossa joku haarukka mitä mokoma ajassa ottaa. Ainakin muissa pienkonekorjaamoissa(ja autokorjaamoissa) täs maassa on usein moraali lasketetun ja tehdyn työmäärän suhteessa vähintäinkin hakusessa. Varsinaisist prätkäkorjaamoist ei mul sinällään ole juurikaan kokemusta.

Lyytinen

Tämä nyt lähti taas kerran lapasesta, mutta no... eipä ole ensimmäinen kerta. Elikkä:

Kannattaa kuitenkin huomioida, että tämän merkin ympärillä piirit Suomen maassa on pienet ja kaiken maailman vehkeilijät kyllä erottuu äkkiä. Toinen asia on sitten mahdolliset asevelihinnat. Ne on järkevämpi pitää omana tietonaan eikä niissä minusta ole mitään moraalisesti väärää - en ymmärrä miksi ihan tuntemattomalle pitäisi tehdä alle listahinnan. Tuo arvioni oli kyllä elävästä elämästä - olkoonkin, että unohdin, että koko roska oli purettu lohkoja lukuunottamatta, ensiöveto ja vaihteisto ei edes mennyt korjaamolle ja osista unohtui aika paljon, mukaanlukien tiivistesarja. Kaipa nuo jokusen lantin tuohon päälle vielä tuo ;D

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 06 lokakuu 13, 17:05:54
...kolmevarttia kampuran puolitus/kokoaminen/rihtaus...

Tän mä oikeastaan haluaisin nähdä... ;D
Long John Stroker

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 06 lokakuu 13, 21:20:30
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 06 lokakuu 13, 17:05:54
...kolmevarttia kampuran puolitus/kokoaminen/rihtaus...

Tän mä oikeastaan haluaisin nähdä... ;D
Niin mäkin.... ;D ;D ;D

Spöke

Toisilta homma käy. Mulla menee kampuran peruskorjaukseen koko viikonloppu ;D
Joskus ysärin alkuvuosina etin chevyn th700:lle korjaajaa. Yks asiaan vihkiytynyt heebo sanoi, ettei oo hankala aski, omaan autoonsakin oli tehnyt askirempan kolmasti samana kesänä...
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 06 lokakuu 13, 21:58:18...Yks asiaan vihkiytynyt heebo sanoi, ettei oo hankala aski, omaan autoonsakin oli tehnyt askirempan kolmasti samana kesänä...

;D ;D ;D