Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mysteerinen nakutus

Aloittaja Keljukojootti, 03 lokakuu 13, 12:33:32

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 06 lokakuu 13, 21:20:30
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 06 lokakuu 13, 17:05:54
...kolmevarttia kampuran puolitus/kokoaminen/rihtaus...

Tän mä oikeastaan haluaisin nähdä... ;D

Loistavasti irroitettu... en tosin väittänyt että kukaan on mokomaa nähnyt...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

twinspeed

No, onko raati yksimielinen vikadiagnoosista.

Onko se nyt sitten suht' varmasti kankivika, keskitappi....?

Olikos siihen viittaavaa juuri äänten koveneminen lyhyesssä ajassa; äänet kuulluu yläkerrasta. Epätasaiset kilinät ja kolinet moottorijarruksessa. Sanoitko Lyytinen hedelmäpeliksi äänimaailmaa....? 


Oliko noi äänet jo ostettaessa? Taisivat olla.. Oliskos vanha omistaja pannut ajokin kiertoon juuri koska ounastellut tulevaa....?
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Lyytinen

Hedelmäpeli se on silloin kun takapytyn haarukkakangen laakerikooleista toinen tai tappi vastaavalta kohdalta antaa periksi. Tällöin se vääntää kanki-mäntä-asetelmaa vinoon ja männäntappi hakkaa edestakaisin kunnes jompikumpi sokka lentää hevon kuuseen ja sitten halkeaa mäntä ja kangen yläpää vääntyy. Männästäkin lähtevä kolina on omaa luokkaansa ja vähän kun runtua pistää niin vaikka mitä ääniä lähtee. Jos etupytyn kanki porsii niin ääni ei ole niin satunnaisen kuuloinen vaan enempi semmonen raskaan oloinen kolkutus. Vähän niin kuin tuossa videossa.

Keljukojootti

Nythän se mysteerin lykkäsi.. Pyörä huoltoliikkeessä, kone purettu osiin. Alakerrassa kaikki kunnossa, ainakin mitä korjaajaan uskominen. Hänkin ymmällään, että mikä kyseisen äänen aiheuttaa. Nooh.. tutkitaan lisää, jos jotakin löytyisi.

Spöke

Onkos kampura purettu?
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Keljukojootti

Dodii.. Alakertaan tilattu korjaussarja... Kuun vaihteessa pyörä kasassa, saapa nähdä onko nakutukset kaikonneet... Sen verran vielä haluaisin kuulla asiantuntijoilta noista tiivistesarjoista ja yhteyksistä öljyn kiertämättömyyteen, että onko jollain kokemusta ks. asiasta..?? Tämmöinenkin käynyt mielessä, koska merkkihuollossa olivat vahvasti sitä mieltä että nostajilta (nostajat ei täyty) metakka lähtee.. Myös onko joitain kriittisiä paikkoja öljyn kierron kannalta... Öljypumppu tsekattu ja siinä ei mitään vikaa..

Lyytinen

Tärkein ja muistaakseni ainoa paikka on jakopään tiiviste. Se kannattaa ajatuksella katsoa, väärän vuotuisella tiivisteellä ei mene keskitapille öljy (etu- ja takapytyn välissä yläreunassa on kanava) tai sitten öljy pääsee palaamaan kiertämättä konetta kunnolla.

Jake

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 10 helmikuu 14, 14:40:48
Tärkein ja muistaakseni ainoa paikka on jakopään tiiviste. Se kannattaa ajatuksella katsoa, väärän vuotuisella tiivisteellä ei mene keskitapille öljy (etu- ja takapytyn välissä yläreunassa on kanava) tai sitten öljy pääsee palaamaan kiertämättä konetta kunnolla.

Hetkinen?! Mä en ole koskaan ajatuksella tuota katsonut, koska olen tilannut/ostanut tiivisteen vuosimallin mukaan. Olen luottanut siihen (perke*e, oma moka jälleen), että reiät ovat kohdillaan.

Lyytinen

No on siinä tiivisteessä kuitenkin sen verran eroa, että väärällä tiivisteellä kasauksen jälkeen jäisi tursottamaan ylimääräisiä jostain kohti, esimerkiksi siitä öljynsuodattimen jalan kohdalta ja pitäisi kellojen soida jos ei nyt ihan simoissaan kasaile.

Jake

No toki nyt on katsottu, että tiiviste sopii, mutta noita mystisiä reikiä en ole tajunnut hakea. Mistäs EVO-vuosimallista tiiviste vaihtuu?

Lyytinen

Kolmenlaista on, 1986 - 1990, 1991 - 1999 ja 2000 eteenpäin. Siitä en tiedä yhtään mitä tapahtuu 2004 kohdalla kun se meni hepuiksi muutenkin.

Jake

No mä meinasinkin, että onko näissä jotain ihmeellisiä eroja, mutta selkeäähän tämä. 

Keljukojootti

#42
Häätyy vielä tutkailla tuota öljynkiertohommaa ja sulkea myös sen puolen ongelmat pois, ettei vaan käy samanlain kuin aiemmassa viestiketjussa ja löydy joku rätti öljytankista joka tukkii öljynkierron  :D

Lyytinen

Eipä sillä juuri merkitystä ole, mutta sinähän näet lohkossa sen suotimelta tulevan öljykanavan - pistä niin päin, että siitä kanavasta on suora reitti niille nostajan reijille eikä sen öljyn tarvii kiertää nostajan runkoa. Onko se nyt sitten öljyreikä ulospäin, ei voi muistaa.

Keljukojootti

Ilmeisesti kerkesit lukemaan sen aiemman viestin, minkä muokkasin pois.. Anyway kiitoksia vastauksestasi, noin itsekin sen olen ajatellut olevan, mutta piti vielä varmistaa.. :)