Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Bacteria shoveli

Aloittaja Jude, 01 lokakuu 13, 10:13:39

« edellinen - seuraava »

Jude

Laitan tälle pikku topicin niin pysyy otsikon alla omat sohellukset.

Eli matkamallista laihdutuskuurille.
Kilsoja tuli joitain tuhansia kesän aikana ja pyörä palveli kiitettävästi, mitä nyt sähköjalka löi
oikariin ja alku syksy käynnisteltiin kiksistä.

Halusin vähän kevyemmän stuukin tulevalle kesälle ja aloin metsästämään osia.
Hakusessa oli pannun swingi joka löytyi Porvoon suunnalta, samassa kaupassa tuli mehurumpujarru hienolla vanteella joka sitten päätyi helpon sovituksen ansiosta pyörään.

Tankki tuli näyttelypalkintona joka tarvii tunnelin muokkausta, haluan säilyttää rungossa olevan fat bob tankkien/buddy seat kiinnitykselle tulevat korvakkeet ja mielummin muokataan tulevien osien kiinnityksiä ja jätetään orkkisosien kiinnikkeet.

Laittelen tähän kuvia missä tällä hetkellä mennään.

Tankin korkkia tein eilen, kupu on vanhan raitiovaunun stopnapin äänimerkistä ja ryntäävä jänis Aasia kirpputoreilta.
Purin vanhan tankinkorkin josta otin kiristys kappaleen (kiertyy tankin vastakappaleeseen).
Jänössä on kiinnitystä varten jengat, menee korkin läpi vastakappaleeseen ja kuvun väliin jousi pitämään pakettia kireällä. 

Lähetään tälleen sopivansekavasti liikkeelle, katotaan jos järkiintyy talven mittaan.  ;D


Jude

Sähköstartti olisi tarkoitus palauttaa käyttöön, samasta raitiovaunusta oleva stop painike tulisi
starttinapiksi, sille koitan hakea paikkaa.

Jude

Nimi bacteria syntyi maalausteemaa hakiessa, halusin jotain psykedeelistä mutta jotain ei niin tavallista (fleikki/panelit/ect.ect).

Vedin spreillä osiin hahmottelua varten väriä, alueet kuvaavat tulevan maalauksen rajoitusta,
Päälliosa ns. selkäruoto tulisi mustalla ja lokarin ja tankin reunoille tota "bacteriaa".
Näyttää siis vähän miksroskoopilla katseltavaa bakteeria.

Tässä on jo saatu iskarit paikoilleen, vähän joutu puuhaamaan kun swingissä olevissä kiinnityspulteissa oli valmiiksi kiinni ruostuneet holkit, prässäsin pylväsporakoneella iskareista holkit veks että sai alapäät mahtumaan.

Jude

Otin kuvan tosta korkin kiinnitysrakenteesta jos meni ohi toi tekstiversio  :P

Takavalon kun ei tarvitse muutakuin olla punainen ja loistaa, antaa se vähän vapauksia tekemiseen.
Billyn romulaatikosta löysin tälläisen muovisen auton kopan, kantikkaan lisävalon pohja tulee heijastuspinnaksi valoineen, väliin täytyy tehdä sovitepala johon pohja kiinnittyy ja ajattelin liimata linssin sovitepalaan.
Linssin voi värjätä punaiseksi candyllä sisäpuolelta.

Tässä nyt muutama idea joita lähden viemään eteenpäin.

Webmaster

Tässä on (taas) hyvä meininki!
Toi bacteria väri juttu on myös jees! Mielenkiinnolla odottelen tarinan päivittymistä.

Jude

Tallilla mennyt joku ilta ja päivitellään missä mennään..

-Takalokariaihio osui hyvin vuosikertansa takia projektiin, kiinnityksen paikkaa haettiin pomppimalla ja nyt ei pitäisi raapia renkaaseen, puhaltelin puhtaammaks tulevia vahvistushitsauksia varten.

-Ostin projektikuntoisen 21" josta tulee tähän pinnat, uusi kehä odottaa pinnausta vanhaan napaan jonka purin, puhaltelin ja maalasin rummun mustaksi. Ei oo tulossa niin blingbling pyörä joten ajan nakerrus saa näkyä, mukavampi kasailla kun ei ole ihan ruosteen peitossa.

-Keula on ollut jo vanhassa versiossa kiinni, ajattelin palauttaa alkuperäismittoihin jos jostain löytyisi sopivasti keulaputket. Näyttää ihan hyvältä noilla +4":kin, ehkä mennään tällä stancellä.

-Tein pölykapselin kiinnityksen, piikkisian tyylinen tulee kiinni napaan, sikaan hitsataan vielä vastakierre johon kaksi alumiinisen kiinnikkeen läpi tulevaa pulttia kiristyy. Pölykapseli puristuu näiden kahden kappaleen väliin ja pölykapseliin identtiset reijät kiinityspulttien kohtaan. (kohdistus venttiilin kanssa ) Koko paska pyörii vanteen mukana.
Kappaleet on tehty poralla ja viilalla ja niissäkin saa näkyä garage jälki.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jude - 17 lokakuu 13, 13:29:44...Takalokariaihio osui hyvin vuosikertansa takia projektiin, kiinnityksen paikkaa haettiin pomppimalla ja nyt ei pitäisi raapia renkaaseen...

Hyvä tapa varmistaa tilan riittävyys on ottaa toinen iskari pois ja laskea pyörä tunkin varassa alas. Yksi pamppu ei yleensä riitä pitämään fillarin painoa ylhäällä vaan painuu helposti pohjaan. Niin olis ainakin nähnyt miten käy todellisessa pohjaustilanteessa.

Hienoa pukkaa :)
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jude

^ No eipä tullu mieleen  ;D

Se tulee nyt rungon poikkiputkeen asti kiinni, luulis iskarien pohjaavan ennen renkaan runkoon kiinniottamista, hope. Tein pienen vakoilukierroksen Tuusulaan katsomaan miten Frankki hoiti hommat hulluilla päivillään, aika samanlaiset leikkaukset tein.

Siitä tulikin mieleen että kun tossa on nyt pannun swingi ja ketjulinja nousi hieman eturattaalta katsottuna oli ajatus tehdä sisempään enskakoppaan ketjulle liukusuoja, vaikka nailonista.
Enskaan tulisi vastakierre pulteille joilla nailoni kiinnittyy, nailoniin uppopultti kiinnitys, vuoden välein vaihto ? Kukaan tehnyt vastaavaa ?

Alluh

Magee tulossa!
Ite vedin liinoilla iskareita kasaan ja pikkasen siihen päälle sit. Tartteeko sitä nailonia sit vaihtaa kun se on kulunut niin, että ketju pohjaa rullien varaan? Minkä kokonen eturatas sulla on?

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Jude - 17 lokakuu 13, 13:29:44
Tallilla mennyt joku ilta ja päivitellään missä mennään..

-Takalokariaihio osui hyvin vuosikertansa takia projektiin, kiinnityksen paikkaa haettiin pomppimalla ja nyt ei pitäisi raapia renkaaseen, puhaltelin puhtaammaks tulevia vahvistushitsauksia varten.

-Ostin projektikuntoisen 21" josta tulee tähän pinnat, uusi kehä odottaa pinnausta vanhaan napaan jonka purin, puhaltelin ja maalasin rummun mustaksi. Ei oo tulossa niin blingbling pyörä joten ajan nakerrus saa näkyä, mukavampi kasailla kun ei ole ihan ruosteen peitossa.

-Keula on ollut jo vanhassa versiossa kiinni, ajattelin palauttaa alkuperäismittoihin jos jostain löytyisi sopivasti keulaputket. Näyttää ihan hyvältä noilla +4":kin, ehkä mennään tällä stancellä.

-Tein pölykapselin kiinnityksen, piikkisian tyylinen tulee kiinni napaan, sikaan hitsataan vielä vastakierre johon kaksi alumiinisen kiinnikkeen läpi tulevaa pulttia kiristyy. Pölykapseli puristuu näiden kahden kappaleen väliin ja pölykapseliin identtiset reijät kiinityspulttien kohtaan. (kohdistus venttiilin kanssa ) Koko paska pyörii vanteen mukana.
Kappaleet on tehty poralla ja viilalla ja niissäkin saa näkyä garage jälki.

Ärsyttävän hyvännäköstä on tulossa, Brattiko tulee??
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jude

Alluh, jep, eihän tosiaan tartte vaihdella, hyvä huomio !!

Rattaiden hammasmäärää en ole tsekannut, luultavasti vakio ? Mitä noihin tehdas suosittelee. Kannattaako tiputtaa hammasmäärää ?

Ezmo, jos tarkoitit Brat styleä? niin kai sitäkin tästä löytyy, kyseinen lafka sai rakennelmillaan mut kustomoimaan jytäriä ja arvostus tähän pajaan on suuri.

Paljon tässäkin näkyy valitettavasti japanilaisten rakentelu buumi ja sieltä imetyt vaikutteet, koitan tehdä taas "vähän samaa mutta silti eri".

Piirtelin paperille yleisilmettä, tietty vähän karikoiden.

Hemuli

Mulla on FXR:ssä sellanen liukumuovin palanen ketjujen iskuja vastaanottamassa ja kyllä sitä joutuu vaihtamaan, se kuluu vielä senkin jälkeen kun rullat on ottaneet kiinni. Oma sovellus on sellaisesta hihnakuljettimien jatkoskohdissa käytetystä nailonista, helkkarin liukasta ja kestävää. Leikkuulaudoista kuulemma saa myös hyviä. On muuten uskomatonta kuinka paljon ketju elää ajossa ja nimenomaan yläpuolelta. Niin paljon et saa käsin sitä nostettua kuin vauhdissa vispaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jude

Ok, Jotain sen tapaista tässä ollaan kelattu, leikkuulauta mullakin oli mielessä, mahd. pieni ja siitä siivuuttamaan sahalla sopivia paloja.  ;)

Smokie

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 17 lokakuu 13, 15:02:53
Mulla on FXR:ssä sellanen liukumuovin palanen ketjujen iskuja vastaanottamassa ja kyllä sitä joutuu vaihtamaan, se kuluu vielä senkin jälkeen kun rullat on ottaneet kiinni. Oma sovellus on sellaisesta hihnakuljettimien jatkoskohdissa käytetystä nailonista, helkkarin liukasta ja kestävää. Leikkuulaudoista kuulemma saa myös hyviä. On muuten uskomatonta kuinka paljon ketju elää ajossa ja nimenomaan yläpuolelta. Niin paljon et saa käsin sitä nostettua kuin vauhdissa vispaa.

Tota on muuten helppo tutkia dynossa vaikka eläminen ei taida olla ihan yhtä rajua kuin tien päällä.

Kapteeni sika

Siihen enskan/startin suojaksi myydään valmista vinyylinailonimitälieklipsiä. Sovelivoorumin mukaan ei pysy mut mulla on pysynyt muutaman kymmenen tuhatta km. Tosin mulla on takajouset tiukimmillaan ja normimittaiset, lisäksi jousikuormitteinen ketjunkiristin vähentää slackia. Eli osumat satunnaisia.

Case saver on klipsin nimi.