Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

TC 96, 2007 homosohva

Aloittaja Mikko Yrjölä, 14 syyskuu 13, 19:09:52

« edellinen - seuraava »

Mikko Yrjölä

Morjens!

Tässä tutkiskellut 2007 ultra classic tsädää mikälie homosohvaa. Startatessa käy yhdellä pytyllä (etu), kaasua kun kääntää tasaisesti ja rauhallisesti, tulee takapytty peliin mukaan. Kierrokset kun laskevat tyhjäkäynnille, putoaa takapytty pois pelistä.

Ruiskun purin ja putsasin, puola ok, tulpat ok, bensapumppu ok. Liitokset läpikäyty ja johdot.

Ei ymmärrä, moottorin häiriö valo palaa satunnaisesti.

Mikko

Mikko Yrjölä

Ja tuollaiset vikakoodit tulee:
P0113, P0122, P0151, P0154, P1356


ss454

Lähtisin veikkaamaan takapytyn lambda anturia vialliseksi. Vaihtamalla etu ja takalambdan keskenään voit todeta onko analyysi oikea.
Ainakin tuolta nuo koodit löytyy http://www.hdforums.com/forum/electrical-ignition-tuner-ecm-fuel-injection/631955-harley-diagnostic-codes.html

Mikko Yrjölä

Moi

Joo unohdin tuohon aloitukseen laittaa, että kokeiltu on lambdat ristiin ja sama vika päällä.

ma^ko

Onko takapytyssä puristuspaineet tallella?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jty

Ekat vikakoodit on iat sensorista ja tps sensorista jotka on läppärungossa. Oisko ecmlta tuleva johtonippu ottanut osumaa? Eli vikakoodien mukaan ecm nastoille 37, 46 ja 49 tulevat piirit on poikki

Mikko Yrjölä

Puristuspaineet on mitattu ja ne olivat ok, johtosarja samoin on läpikäyty. Jotenkin funtsin tota TPS-anturia, koska kaasua tasaisesti kääntäessä ottaa takapytyn mukaan, mutta kun reilummin kahvaa kääntää, ei se mukaan tule.

ss454

Ikävän monta koodia järkevään analyysiin. Ihan perusjuttu, että molemmat tulpat kai kunnossa?
Nappaas akku irti about 10min ajaksi ja sen jälkeen käyntiin. Kun häiriövalo tulee takaisin niin mikä koodi ensimmäisenä siellä istuu. Vai onko tuo sama setti heti odottamassa?
Suosittelen googlaamaan 2007 touring electric diagnostic manuaalia. Siinä aika tarkkaan kerrotaan miten eri koodien virheet voi mittaamalla käydä läpi. Itsellä 09 sama versio, mutta 08 tullut toivomuskaasu tekee juuri nuo tärkeimmät anturit käsittääkseni erilaiseksi.

jty

Lainaus käyttäjältä: ss454 - 15 syyskuu 13, 13:17:09
Ikävän monta koodia järkevään analyysiin. Ihan perusjuttu, että molemmat tulpat kai kunnossa?
Nappaas akku irti about 10min ajaksi ja sen jälkeen käyntiin. Kun häiriövalo tulee takaisin niin mikä koodi ensimmäisenä siellä istuu. Vai onko tuo sama setti heti odottamassa?
Suosittelen googlaamaan 2007 touring electric diagnostic manuaalia. Siinä aika tarkkaan kerrotaan miten eri koodien virheet voi mittaamalla käydä läpi. Itsellä 09 sama versio, mutta 08 tullut toivomuskaasu tekee juuri nuo tärkeimmät anturit käsittääkseni erilaiseksi.
Hops toi mun aiempi kooditarkastus oli 2008 electric manuaalista, eli 2007 voipi tosiaan olla eroa

Mikko Yrjölä

On erikoinen härveli, vikakoodit nollattu. Edelleen rallattaa yhdellä pytyllä. Eroa aikaisempaan se, että mitään vikakoodej ei enään tule.

MY

ss454

Lainaus käyttäjältä: Mikko Yrjölä - 17 syyskuu 13, 19:57:19
On erikoinen härveli, vikakoodit nollattu. Edelleen rallattaa yhdellä pytyllä. Eroa aikaisempaan se, että mitään vikakoodej ei enään tule.

MY

Missä kiekat on tyhjäkäynnillä?

Edit: itsellä jossain 1000-1100 välillä väpättää.

Mikko Yrjölä

700-1000 ja poukkoilee aika lailla.

ss454

Ymmärtääkseni tuo on liian alhaalla. Ruiskun toiminnalle olisi 1000 vähintään suositeltava, että lataus riittää.
No nythän seuraava pohdinta on johtuuko kierrosten alhaisuus tuosta ongelmasta vai voiko niitä säätää ylemmäs. Marellin ruiskuun tuollaisen ohjeen muistan, mutta onko delphille sama. Vai onko joku ruiskuboxi taustalla.

Tuomo

Uudehkoissa sohvissahan on, ainakin amerikan malleissa, pysäytysautomatiikka joka sammuttaa takapytyn esim. liikennevaloissa seisestessä jotta päästönormien vuoksi laihalle säädetyn eli kuumana käyvän koneen pakokäyrän lämmittämä ilma ei kuumottaisi operaattorin jalkaa / privaattialueita. Kun taas päästään liikkeelle niin pytty tulee mukaan geimeihin. Siis vastaava sammutusautomatiikka kun joissain autoissa jotta maailma pelastuisi. Ton ominaisuuden saa päälle/pois jollain tietyllä nappuloiden näpyttelyhommalla. Mut en tiedä mistä vuodesta lähtien toi on ollut.

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: Tuomo - 20 syyskuu 13, 18:57:20
pysäytysautomatiikka joka sammuttaa takapytyn esim. liikennevaloissa seisestessä jotta päästönormien vuoksi laihalle säädetyn eli kuumana käyvän koneen pakokäyrän lämmittämä ilma ei kuumottaisi operaattorin jalkaa / privaattialueita. Kun taas päästään liikkeelle niin pytty tulee mukaan geimeihin.
Tuollaisella vm. 2011 ajelin etelävaltioiden pahimmillaan 40 Celsiuksen paahteessa ja oiva keksintö kertakaikkiaan ;) Mutta toimiessaan se kyllä käynnistyy aina kahdella ja toinen herää heti, kun kierroksia nostaa sen verran, että pääsee liikkeelle.

Jos tuossa olisi vikaa, voisikohan se toimia juuri noin...?