Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Muut sähköosat, mittarit ym

Aloittaja Ode88, 11 helmikuu 09, 00:03:04

« edellinen - seuraava »

Ode88

Laitetaan tämäkin ACEWELLin kytkenmtäkaavio tänne, jos ei ole löytyvillä, kun joku sitä kuitenkin kyselee... :)

Tomppa

Itselleni hankin myäs tuon Acewellin mittarin. Sen manuaalin, kun olis saanu vielä jollain muulla kielellä kuin ruottiks. No kait se menee arvaamalla  ::)

Pitääkö nopeusanturin olla vaakatasossa mahallaan vai voiko se olla myös kyljellään? Asennusohjeen kuvan mukaan, sen tulisi olla kapea reuna magneettia vasten. Huomaamattomamman (hieno suomenkielen sana) asennuksen saisi, jos se toimii myös toisessa asennossa.
Keep on Keepin' on!

Hemuli

Ei kai sitä anturia voi asentaa kuin yhteen asentoon, magneettipäät toisiaan vasten. Itse laitoin pyörivän magneetin jarrulevyyn kiinni ja anturin sitten jarrusatulan brackettiin. Ode88:lla sama on taas toteutettu niin että magneettia varten tehtiin kierteytetty reikä hihnapyörään ja anturi on softailin takahaarukassa olevassa remmisuojan korvakkeessa.

Tärkeää on myös että anturin ja magneetin etäisyys toisistaan on mahdollisimman pieni. Siinä ohjeessa taisi olla muistaakseni joku raja-arvokin. Voithan toki kokeilla reagoiko mittari magneetin liikkeisiin jos anturi on kyljittäin siihen nähden, kokeile myös eri vahvuisilla magneeteilla. Ja kerro kuinka kävi.

Helpollahan sinä olet päässyt jos olet saanut ruotsinkielistä ohjetta tavata - meikäläisellä kun oli vain saksankielinen pumaska... Ja siitä huolimatta sain mittarin toimimaan ;D .
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tomppa

Mä porasin yhteen ketjurattaan kiinityspultin kantaan kierteet ja ruuvasin siihen sen magneetin. Mulla on niin levee toi swingi, että olis turhaan tullu romut näkyviin, jos olis rattaaseen tai jarrulevyyn kiinnittäny. Ajattelin nyt kiinnittää anturin L-raudalla ketjunsäätöruuvin kantaan, mikä näkyy siinä swingin kolmiossa. Näin jää toi näkyvämpi puoli swingistä "sähköjohtovapaaksi" alueeksi. Mutta täytyy siis tehdä sellainen L-rauta, mikä kääntyy lappeelleen swingin takana, niin anturi enee sit oikeaan asentoon.
Keep on Keepin' on!

Jorke

Itse kun olen käyttänyt noita Sigman polkupyörän mittareita niin olen laittanut magneeteiksi kännykän magneettipidikkeestä purettuja magneetteja.

On todella tehokkaita, ohuita pyöreitä lätkiä, halkaisija ehkä 10mm, paksuus noin 2mm. Saattaa kyllä olla nykyään vaikea löytää tuollaisia pidikkeitä kun ei enää magneetti ota kännykän akkuun  ;D.

Semmoinen vaan takarattaaseen kiinne omalla magneettisuudellaan ja pysyy hyvin paikallaan. Anturi swingin alapuolelle, johdot voi vetää rungon ja swingin sisästä niin ei näy ees johdot. Jos näyttää tuplanopeutta niin siirtää vaan magneettia kauemmas anturista jolloin alkaa näyttämään oikein. Tuplanopeuden luku aiheutuu kun anturi jostain syystä lukee sen kahteen kertaan. Kauemmas siirrolla pääsee eroon ongelmasta.

Nuo magneetit on niin tehokkaita verrattuna mittarin alkuperäiseen että se etäisyys ei ole kovinkaan tarkkaa. Ja 5 vuotta olen tommosella virityksellä ajellut.

Ode88

Juu, tuohon orvon oloiseen SCS:n swingin hihnasuojan korvakkeeseen tuli tuo anturiosa kiinnitettyä, joutu vaan raiskaamaan sen 5/16" pultin kiinnitysreijän muistaakseni jopa 12-13milliseks. Sen magneetin pitää muistaakseni olla alle 5mm päässä anturista... meinasin, josko tuon voisi sijoittaa nätimmin piiloon (jaksaisiko sitä alkaa ruuvaamaan...?) etummaiseen hihnapyörään ihan sinne enskakopan alle. Olisko tämä ollu alunperin jäsen H:n ideoima hifistynyt sivustakatsojan ajatus aikanaan, kun tuota ensikertaa asentelin. Nyt on muuten takahihnapyörän vaihto edessä, kun jostain syystä hihnapyörässä heittoa sivuttaissuunnassa jo vähän liikaa.. useita millejä. Uudempi hihnapyörä pulveroituna odottaa poraa ja kierteytystä magneetin kiinnitykseen... siinä oli nimittäin M5 pultti siinä magneetinpalassa valmiina.

Ode88

Lainaus käyttäjältä: Ode88 - 11 maaliskuu 09, 23:13:40
Juu, tuohon orvon oloiseen SCS:n swingin hihnasuojan korvakkeeseen tuli tuo anturiosa kiinnitettyä, joutu vaan raiskaamaan sen 5/16" pultin kiinnitysreijän muistaakseni jopa 12-13milliseks. Sen magneetin pitää muistaakseni olla alle 5mm päässä anturista... meinasin, josko tuon voisi sijoittaa nätimmin piiloon (jaksaisiko sitä alkaa ruuvaamaan...?) etummaiseen hihnapyörään ihan sinne enskakopan alle. Olisko tämä ollu alunperin jäsen H:n ideoima hifistynyt sivustakatsojan ajatus aikanaan, kun tuota ensikertaa asentelin. Nyt on muuten takahihnapyörän vaihto edessä, kun jostain syystä hihnapyörässä heittoa sivuttaissuunnassa jo vähän liikaa.. useita millejä. Uudempi hihnapyörä pulveroituna odottaa poraa ja kierteytystä magneetin kiinnitykseen... siinä oli nimittäin M5 pultti siinä magneetinpalassa valmiina.

Sainpahan eilen illalla (24.4.n väännettyä uuden pulveroidun hihnäpyörän sorviin parin tunnin ihmettelyn jälkeen jollain ihmeen voimalla, ei sitä muuten olis tarvinnu sorvata, mutta oli offsettia 5,1mm liikaa tuolle 240 gummille... :) Joutui käyttämään oikeasti taas sitä paljon kuulutettua maalaisten älyä... heh!. Nyt ei enää toivon mukaan vipata ja se anturi tosiaan pitää olla kohtisuorassa magneettia kohden (ne sormenpäät vastakkain!!!), ei missään 90 asteen kulmassa... Hemuli todennäköisesti julkistaa kuvan vielä piakkoin oikeasta asennustavasta allejkirjoittaneen swingiläisestä.



Springveli

Saako noita Acewellin mittareita sopimaan Softailin
mittarikoteloon?
Ja löytyykö pitkää kokemusta kuinka kestäviä noi on?
Noi alkuperäiset Japanilaiset mittarit ei oikein enää iske...
Kaikki helpot ongelmat on jo ratkaistu.

Hemuli

Acewellillä ei taida olla niin isoa pyöreää mittaria että se sopisi Softailin mittarin paikalle, noi mitä meillä on on huomattavasti pienempiä. Hyvin noi tuntuu kestävän, Odella taitaa olla kolmas kesä menossa ja itsellä toista kesää. Ei mitään sanomista.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957