Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Warp Speedster!

Aloittaja Spöke, 03 syyskuu 13, 15:41:50

« edellinen - seuraava »

Smokie

Niin se etupyörä ei mennyt lukkoon vaikka nyt se menikin lukkoon? Mulla meni kerran maantievauhdista ja pysyin pystyssä. Istuin myös odottelemassa brotherhoodia kunnes autoileva motoristi tuli kysymään mikä sua vaivaa. Olisin maksanut kuut ja taivaat mutta se sano vaan että kun näet jonkun yhtä epäonnekkaan niin pysähdy, näin olen myös tehnyt.

Ei oo muuten ihme että internettilässä ihmetellään saako autoon vaihtaa itse renkaita saatikka nyt johonkin prätkään jos tälläistä kitinää esiintyy. Mee ittees, niele häpeäs ja etti se peili.

Tuomo

täällä kaadellaan suolaa haavoihin  ::)

jannu

Nyt nyt jätkät....top top  :-X

Tuusulan T-Bone

Selvyyden vuoksi mainittakoon, että se etupyörän laakeri tosiaan oli leiponut kiinni, ei purkautunut koko akseli ilman väkivaltaa. Nimimerkillä onnettomuustutkintalautakunnan jäsen. Jos etupyörä narahtaa lukkoon sanotaanko nyt viidenkympinkin vauhdissa, niin melkonen päällikkö saa olla jos meinaa pystyssä pysyä.

Selvyyden vuoksi mainittakoon myös, että se uusi Tollon keula ei ollu hyvä: puslat väljiä ja esijännitystä liikaa. Ei vaikuttanut lippoihin tällä kertaa, mutta olis voinu vaikuttaa. Mittamenetelmän tarkkuudesta en tiiä, mutta kun yläputken laittaa kiinni ruustukkiin ja sitten alaputkesta heiluttamalla putken pää (ts. akselin kohta) liikkuu puoli senttiä joka suuntaan, niin väljä se on ja pulinat pois. Ja tämä ilmiö ei ole ainutlaatuinen, samaa paskaa on tavattu muuallakin. Benna vois opetella tekemään noita keuloja ennen kuin viisastelee yhtään enempää.
Long John Stroker

Gigaset1

Täytyy näin maanantaina aamutuimaan todeta että en kyllä oikein päässy jyvälle tosta Lyytisen kommentista

Lyytinen

Myönnettäköön etten itsekään, eritoten kun en muista tähän säikeeseen kirjoittaneeni ???

Gigaset1

Juu ei ne silmätkään näköjään toimi.Tarkoitin siis tuota Smokien tekstiä.Sori Lyytinen.

hoo

Tässä on Spöken kanssa tullut juteltua moneen kertaan uusien Tollen keulojen "ominaisuuksista". :D

Bennalle myös spostia laittelin tuossa aiemmin, samaa vastausta sain että liikaa rakee.

Oman fillarin kanssa kävi nimittäin niin että reilu 3000 km tänä kesänä ja rungosta selkäputki poikki. Eikä tuo Tollen pompotus hellittänyt esijännityksen vähentämiselläkään.
Ja speksit oli +24 ööveriä ja keulakulma 60 ast luokkaa.

Kapteeni sika

Oiskohan tollon valmistus siirtynyt väljempien toleranssien maahan.

Tuukka

Näkisin, että keulan esijännitys on ihan mopedi kohtainen asetus. Eihän valmistaja pysty mitenkään sitä etukäteen oikeaksi säätämään. Oikeaan asetukseen vaikuttaa kuitenkin aika moni asia.

Välys alaputkissa kuulostaa isolta, mutta komppaan kyllä herra Norenia siinä, että 60 asteen rakella teleskooppi keula ei ehkä ole ihan optimi toiminta alueella... Tulisiko se kuuluisa raja kuitenkin jossain kohtaa vastaan :o
C.O.G.

ma^ko

On aika skeidaa jos Tollekeulan hintaisessa esineessä on enemmän välystä kuin ehjässä stocki Shovassa. Vaikka välykset oli kohdallaan, ei nuo überloivat keulat kuitenkaa ole toiminnalisesti mitään huippuja, ainakaan teleinä, koskaan. Tollekeula on aina ollut varsin kallis, nykyisin siis kallis paska ilmeisestikin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 05 syyskuu 16, 23:11:28
Näkisin, että keulan esijännitys on ihan mopedi kohtainen asetus. Eihän valmistaja pysty mitenkään sitä etukäteen oikeaksi säätämään. Oikeaan asetukseen vaikuttaa kuitenkin aika moni asia.

Välys alaputkissa kuulostaa isolta, mutta komppaan kyllä herra Norenia siinä, että 60 asteen rakella teleskooppi keula ei ehkä ole ihan optimi toiminta alueella... Tulisiko se kuuluisa raja kuitenkin jossain kohtaa vastaan :o

Allekirjoittaneella on Tollen keula 60 rakella ajalta ennen bröderna Noren. Se ei ole väljä, eikä esijännitystä tarvinnut itse säätää ollenkaan. Sillä on myös maileja takanaan ihan kohtuullisesti.

Kun keulan pituus on +24" tai siitä ylöspäin, niin tiedossa on sangen hyvin, millaiseen kulmaan se noin suurinpiirtein tulee asettumaan. Sitä varten ne myy niitä 7 ja 8 asteen T-paloja. Tällöin tiedossa pitäisi olla myös, että esijännitystä ei tarvita käytännössä ollenkaan. Kyllä se keula ennen osattiin säätää valmiiksi jo tehtaalla, tai ainakin alueelle, toisin kuin nämä uudemmat. Kaikki nämä tiedossa olevat ongelmat liittyvät nimenomaan uusiin Tollen keuloihin - aikakaudelta bröderna Noren.

Se ei varmaan ole kenellekään uutinen, että teleskooppikeula 60 asteen kulmassa ei nyt teoreettisesti ole aivan optimaalinen keksintö. Riittävän hyvin se kuitenkin on saatu toimimaan, kunnes nyt on otettu vähän takapakkia. Hämmästyttävää tässä on se, että ruåtsalainen päällikkö rupeaa inttämään tommosta, ruåtsalaisilla kun on aiheesta aika pitkä kokemus. No, taitaa lopulta kyse olla vain siitä, että bröderna Noren on pikkuisen ryssinyt, eikä halua maksaa.

Long John Stroker

maick

Milloin tämä noreeninen aikakausi noin suunnilleen alkoi?

Sammy

Minäkään en oikeen mistään tiedä, mutta tuota keulaa kun Herra Spöke itse esitteli niin pisti kyllä hirvittämään.  Väljää on silminnähden ja liike akselin tasalla melkoinen.

Kiitokset vielä tallikierroksesta iltamyöhään.

Sammy

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: maick - 06 syyskuu 16, 18:47:16
Milloin tämä noreeninen aikakausi noin suunnilleen alkoi?
Tollen sivujen mukaan 2011.

"Since 2011 Tolle Engineering has been rolling under new ownership"
http://www.tolle-engineering.se/en-GB/about-24409026
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js