Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Warp Speedster!

Aloittaja Spöke, 03 syyskuu 13, 15:41:50

« edellinen - seuraava »

Spöke

Lätkäsin sinne kovat nostajat, mankkuun uuden konkan ja koneeseen championin tulpat. Meinasin vaihtaa kärjetkin, mutta Mannelta tullut Accelin kitti sisälsi niin paskat kärjet (Ei ihan osuneet kohdakkoin eikä edes oikeassa kulmassa. Jousi otti kiinnitysruuviin kiinni), että nakkasin ne lepikkoon. Oli sit neljänkympin konkka >:(. Kaasari kävi levällään ja sai korjaussarjan, tsekkasin bensanpinnan ja lätkein kasaan. Mankkuun rakentelin myöhästysmekanismin; käännetään käsin myöhäselle ja jousi vetänee takaisin ennakkoon

Mutta Neljännellä potkulla tulille ja kolmen sekunnin laukan jälkeen hiljaisuus. Pari minuuttia potkimista, sama juttu, pörähti ja sammui. Sen jälkeen ei mitään. Kirosanoja, hikeä ja ähellystä lukuunottamatta ei mitään. Kaakkua saa. Mitäs vittua seuraavaks? Usko loppuu. Työnnän koko keksinnön luiskaan.  Heti Hot Rod & Rock- shown jälkeen.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hessu

Älkää ny taas viittikö. On ihan normihommaa säätää ne pohjaan. Joidenkin nostajien mukana tulevissa ohjeissa jopa neuvotaan tekemään niin rallikäytössä. Jopa sellaisia prikkoja myydään, millä hydraulin antautuminen estetään pudottamalla se elementin alle. Mulla on kaikkien vehkeiden hydraulit, missä sellaiset on, säädetty niin että koko liike veks ja kierros tai puoli takas. Riippuen jengan noususta.

Spöke

Väliaikatieto; kipuna sieltä välillä häviää.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

Jostain syystä ymmärsin että kysymys oli siitä että saako hydrauleista "kovat" säätämällä.
Vai muuttuuko ne sellaisiksi kun ne säädetään pohjaan? Eli kilisee kuumana ja sil tappaa.

Spöke

Nonni, case closed. Kiinanpaskaa jenkkikuorissa. Mankkua käyttävä ratas irti:


Ruuvi onneks lähti nenusta irti. Ratas on nokan olakkeessa aika tukevasti ja putkisokka lukitsee sen paikoilleen.



Putkisokan pää poikki ja syykin selvisi. Jalan pusla on liian piukka ja asennustasvasta huolimatta leikannut kiinni. Mankku oli irti puolenkymmentä kertaa ja aina asennuksen ja sytkän säädön jälkeen kone pörähti. Eli ratas pyörähti ja sytkä sekasin.. Lopulta ruuvi oli antautunut. Täytyy fiksata toi jalka, pitääkös voitelua lisätä vai luotanko siihen, että välyksen lisääminen korjaa asian. Niin ja hei, mistäs senkkikantainen, reilu tuuman mittainen ruuvi, oisko se 3/16"??

Jalka:


-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika


Spöke

Juu, aieltä kerkesinkin tilaamaan kymmenkunta ruuvia. Tepolla on melkein mitä vaan 😄
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

#397
Taas kävi, kolmannella tulille, tosi nätisti pisteli minuutin-pari ja sitten dead. Ratas ilmeisesti taas irti. Asennettaessa huomasin, että ratasvälys on ilmeisesti liian pieni, selvästi ahistaa asennettaessa. Sen korjaamiseksi ai kyllä aika riitä ja muutonkin vituttaa.

https://onedrive.live.com/?authkey=%21AMViqwmC1gwnqH0&cid=D25B96DB3BCC11C0&id=D25B96DB3BCC11C0%21204651&parId=D25B96DB3BCC11C0%21107&o=OneUp

-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kiwi

Videon perusteella noi putket ainaki onnistu! Ekköhän jostain aikaa löydä, jos ei muuta nii nuku vähemmä ;D

Kapteeni sika


Spöke

Oisko jollakulla ideaa, kuinka mitata ja kasvattaa ratasvälystä tuossa kombossa? Hessu?
Itelle tuli Mieleen, että koneistas epäkeskeiset puslar mankun jalkaan. Ratas on aavistuksen jalan runkoa laihempi, siis jokunen kymppi. Et jos kympin verran sais siirrettyä, ois se hyvä alku. Välystä yritän arvioida ruuvaamalla irtonokkaan tuon rattaan ja sovittelemalla sitä sekä mankunjalkaa koppaan. Mistäänhän rattaita ei sit kyllä nää, arvaamalla? Mut paljostahan homma ei tosiaankaan oo kiinni, viissatkuakin vois piisata. Nyt mielipuolipiteitä, pliis!
-Spöke




Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hessu

Helpointa eli yksinkertaisinta taitais olla tehdä koko jalka uusiks niin että helojen pesät ja koko reikä on snadisti epäkeskeiset.

Smokie

Mulla oli sama ongelma joskus, eri paikassa tosin. Tein jyrsinkoneeseen tollaisen virityksen:



Oli vähän he-le-vetin moinen hinkkaaminen ja varmasti rikoin kaikkia taiteen sääntöjä mutta toimiva ratas lopulta syntyi. Vedinköhän mä kolmessa erässä matskua pois rattaasta ettei nyt ihan epäkesko tulisi. Toi on käynnistyspolkimen ratas ja se pyörii jatkuvasti moottorin mukana.

hapi

Onhan ne akselit varmasti suorat ? Yleensä tuollainen kulmavaihde jos menee suosiolla paikalleen niin kyllä se toimii. Rattaan hammastus voi olla myös koneistettu pieleen, eli epäkeskeisesti. Välystä pitäisi tuntua mankun akselista koittamalla jokaisessa moottorin asennossa. En tunne tuota magneettoa, mutta onko mahdollista, että kiinnitys olis epäkeskeinen ? Joten onko mahdollista kääntää mankun runkoa 180 astetta ?
British MCC Vierumäki

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 20 huhtikuu 16, 13:39:50
Asennettaessa huomasin, että ratasvälys on ilmeisesti liian pieni, selvästi ahistaa asennettaessa.
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa