Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Warp Speedster!

Aloittaja Spöke, 03 syyskuu 13, 15:41:50

« edellinen - seuraava »

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 01 helmikuu 15, 21:08:24
Voisko umpijököön kairattua rööriä käyttää "jarruletkuna", nipat vaan päihin. Säästyis pätkät kallista letkua.  :)

Tietty voi & On toi moneen kertaan ympäri palloa tehtykkin !
Mikäli joku penaali luulee keksivänsä pyörän uusiks, niin asiahan on niin  että kaikki keksimisen arvoinen näihin vessoihin on tehty jo 70 luvulla, siis jos puhutaan tyylistä eikä ABS jarruista tai muusta tekno basasta.
HOG Forever Forever HOG

Kapteeni sika

Sori vaan jos pahotin mielen, sun.

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 01 helmikuu 15, 21:14:33
Sori vaan jos pahotin mielen, sun.

Siis häh, ei mun mieli nyt tosta pahotu, kunhan vastasin kysymykseesi.

Lähinnä tarkoitin että kaikki hieno & Tekemisen arvoinen on jo tehty aikapäivää sitten ::) (Ehkä)
HOG Forever Forever HOG

Rezi

Hienoja detaileja ja aikaa vieviä jippoja runkoputkissa. Sulakkeesta olisin tehnyt mieluummin putkimaisen. Mienekiintoista nähdä miten Caddyn takalamput asemoit.

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 01 helmikuu 15, 19:32:05
kaveriltaKäkkylän takalyhdyt.


-Spöke-

Lievää vahvempi epäily, etteikö olis valot tästä tapauksesta peräisin..? ::)

Spöke

Edellisessä rukissa mulla oli samalta kaverilta 2CV:n lyhty, nyt ei ihan heti käyny mielessä, että ois vaihteeksi Sitruunan takalyhdyt. Mutta niinhän ne taitaa kuitenkin olla ::)
Ei kahta ilman kolmatta........
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Noista hitsauksen reunahaavoista tuli hooveriin, että en ole ikuna oikeastaan ymmärtänyt putkiliitosten holkituksia. Niin ei tehdä teollisuudessa enkä ymmärrä mitä etua sellaisilla saavutetaan. Mä laitan yleensä tiggilangan liitoksen väliin ja heftaan osat yhteen. Lanka pois ja pari lisäheftiä. Railo on näinollen minimissään se 1,6mm. On helppo ja mukava hitsata, eikä tarvitse jännittää menikö sula riittävän syvälle. Bonuksena putki säilyy putkena ja johtojen sekä letkujen reititys helpottuu. Pari esimerkkiä

Ja kehtoputki:


Nämä pitkien pyörien rungot menee vielä hitsauksien jälkeen hehkutukseen. Minne ja miten, se on tarkoin varjeltu salaisuus.   :o
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

No tuossa takarungon mallia. Meni vähän kikkailuksi, mutta menköön.


Seuraavaksi vuorossa laatikon takakiinnike. Ajattelin käyttää valmistukseen samaa muoltokieltä (Kuulostaapa hienolta), mitä on rungon "Sulakkeessa". Missäs T-Luu on, tarvittais sulakearviointi?!



-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Täähän sujuu ainakuin tanssi, ammattitaitoa ja -tietoa on järjettömästi. Niinpä sutta ja sekundaa ei synny nimeksikään  ;D ;D
Niinpä vi##iksi ei mennyt tänään, kuin muutama taivutus ja laatikon kannatinrauta. Alkuperäinen idea ei aina ole paras mahdollinen ja erheitä syntynee jatkossakin. Nyt jo tiedän takakehdon putkien olevan liian tiukasti yhdessä akselin säätöpalalla. Joutuu melkein toivomaan, että ketjujen pituus olisi passeli, jotta Tollen ratasjarru sopisi putkien väliin. No miksikö putket piti laittaa niin suppuun?Turhamaisuudesta tietenkin. En halunnut näkyvää notkahdusta satulaputken kohdalle. Viemällä takakehdon putket säätöpulikan etureunaan ja tekemällä perästä ultralyhyen, ongelma oli ratkaistu. Ja pari uutta syntynyt. Ja ehkä enemmänkin, en vaan ole kaikkia havainnut. Tää on niin tätä.

-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

masala

Noihin hitsauksiin vielä palaten,  koitappa Spöke seuraavaks vielä viistää noi putken päät. Sillon vasta hienosti meneekin. Paksuilla seinämävahvuuksilla tosin saattaa joutua hitsaan juuren ja pinnan erikseen. Ja rako tietty käytettävän lisäaineen mukaan ,siis vähä päälle. Ja ne holkitukset...no helpottaa ne putkien kohdistamista täts it.
Enivei,pidä ylhäällä hyvä työ!
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Tuusulan T-Bone

Jaa että oikeen arviointi...

Oon päissäni pähkäillyt tota sulakeasiaa. Loppujen lopuksi ainoa rakenne, josta en tiedä missään raportoidun ennenaikaisia hajoamisia, on sellainen kuin mulla on. Muuan päällikkötason rungontekijä loihe hiljan lausumaan että kieltäytyy jatkossa tekemästä muita kuin sellaisia.

Olen varma, että toi rakenne ei ole yhtä hyvä. Onko se silti riittävän hyvä? Comme ci comme ça. Todennäköisesti on. Rakenteena sinänsä erittäin yleinen, mutta ei yhdistettynä noin pitkään keulaan. Kokemusperäistä tietoakaan ei siten oikein missään ole.

Valmiin rungon uunitus on hyvin järkevä toimenpide.

Johtopäätös: Spöke toimii nyt sitte koe-eläimenä, ajaa tolla parisataatuhatta kilsaa ja raportoi sitten, miten kävi. Jos runko on sitten vielä ehjä, tiedetään, että rakenne on hyvä.
Long John Stroker

Kapteeni sika

Sanoin aikasemmin että taka-akselin kiinnikkeet muistuttaa Mooren tekelettä. Ei muistuta enää, juurikaan, ainakaan sellaista mitä odotin tästä tulevan.

Tutulla on sellanen runko missä on vähän vastaavat Bulletit akselikiinnikkeinä mut niissä ei ole hahloa akselille, itse asiassa en muista kuinka se akseli on niihin kiinnitetty, ainakaan oikella puolella ei näy akselin päätä, mutteria tms. Mut kuitennii, Bullettien kaulalla on muhvi jossa on muutama pikku-bulletti joista saa otteen kun muhvia pyörittää. Eli ketjut kiristetään niitä muhveja pyörittämällä. Veri kliini ja toimivan näkönen setti.

Ja sehän on selvää että semmosia on nähty vuosikymmeniä sitten.

Spöke

Muutin mieltäni taka-akselinkiinnikkeiden suhteen. Kun tuohon tyttöpyörään sellaiset More-tyyliset tuli, en tähän viittinyt samanlaisia tehdä. Ja niiden kanssa ratasjarru on äärimmäisen hankala.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jauhoparta

Aika ammattimaisen olosta rungon vääntöä. Saa tilat ja vehkeetkin kyllä kateudesta vihreeksi, siis työkalut  :)  Mites toi rungon hehkutus, eikö esim. Teräskuulilla puhallus ajasi samaa asiaa. Aika paha pinta siitä kyllä jää, mutta jännitykset lähtee

Kapteeni sika

Ilmeisesti teräskuulasinkoja on eritehoisia, meitil on duunis sellanen jolla voi puhaltaa ohkosia aluvaluja eikä ne ota siitä itteensä kun ei ihan perkeleen kauaa puhalla. Pinnasta tulee siisti, ja juur sen takia ne singotaan. Jostain lattaraudasta lähtee kyl valssaushilseet ehkä reilussa viidessä minuutissa.