Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Warp Speedster!

Aloittaja Spöke, 03 syyskuu 13, 15:41:50

« edellinen - seuraava »

shoveltimppa

Hienoa kuulla Speedsterin ja Spöken tuoteimmat kuulumiset! Toivottavasti seuraavastakin projektista saadaa raporttia tälle palstalle.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 15 kesäkuu 18, 11:00:10
Kyllä jännitti :o.

;D

Se on syytäkin vähän jännittää katsastajan kaikkinäkevän silmän alla. Vai olikse kaikkikuuleva korva... :P

On muuten melko mukava jarrutella tuo autonrengas. Tällä vetäistiin harjoittelematta kasin hidastuvuus ja varaa olis ollu kiristää vielä paljonkin. Ei lopu pito ihan heti!
Long John Stroker

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 18 kesäkuu 18, 08:52:57
Lainaus käyttäjältä: Spöke - 15 kesäkuu 18, 11:00:10
Kyllä jännitti :o.

;D

Se on syytäkin vähän jännittää katsastajan kaikkinäkevän silmän alla. Vai olikse kaikkikuuleva korva... :P

On muuten melko mukava jarrutella tuo autonrengas. Tällä vetäistiin harjoittelematta kasin hidastuvuus ja varaa olis ollu kiristää vielä paljonkin. Ei lopu pito ihan heti!

Semmosta jarruttelua🤘🏻
-Spöke



Sent from my iPhone using Tapatalk
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Motomatti

Auton renkaasta: Paljon kuulee olettamuksia mutta ei aina oikeaa tietoa.

Omassa tehdaskuntoisessa käyttöpyörässäni on tavallinen auton rengas 205/70-16 takana toista ajokautta. Vastaväitteistä huolimatta rengas on ihan hyvä ajettaessa eikä nouse kulmalleen vaan myötäilee kallistusta pitäen kulutuspinnan tietä vasten. Paine 2,7 bar. (Sama kuin alkuperäisessä Dunlopissa. Paineen sopivuus on haarukoitu tekemällä kovavauhtista kaarreajoa yksin ja kuorman kanssa.)

Jarrutuksessa on hämmästyttävää kuinka paljon se pitää siihen nähden mitä alkuperäinen 200/70-16 Dunlop touringkumi. Pyörässä on ABS mutta takajarrulla jarruttaessa se harvoin aktivoituu vaikka hidastuvuus on hyvällä tasolla. Toki edelleen etujarru on ko pyörässä pääjarru mutta "tasapaino" ei ole entinen vaan takakumi saa enemmän töitä tehdäkseen kuin ennen.

On toinenkin etu: ko. rengas kuluu hitaasti koska kulutuspintaa on tietä vasten enmmän. Kulutusmittaukseni mukaan renkaalla pääsisi yli 40.000 km mutta se olisi vaihdettava jo aiemmin ikänsä vuoksi. Renkaan hinta oli 68â,¬ vs Dunlop 310â,¬. Dunlopeilla pääsi noin 8000 km mutta oli silloin kulunut keskeltä niin että veteli tieurissa.

Kuten alussa kerroin: palautetta kyllä tulee mutta harvalla on kokemuspohjaa....

En silti kehoita ketään edes kokeilemaan.

Spöke

Baltian reissu katkes paluumatkalla 70 kilsaa Tallinnasta. Aluksi aivasteli sadankahdenkympin vauhdissa ja nopeasti aivastelu siirtyi matalammille  kierroksille. Ajoin tienposkeen ja tilasin hinurin. Mukava tuupata satamassa fillari laivaan 30-asteen lämmössä. Jospa huomenna hakis tsygän kotiin Vantaalta ja kurkkaus, lnko imusarjan O-rengas moro.



-Spöke


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Ei ollut imuvuotoa. Jakaja oli tärinästä kiertynyt 30 astetta myöhäselle. Easy fix.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa