Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Warp Speedster!

Aloittaja Spöke, 03 syyskuu 13, 15:41:50

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Noista li-ioneista osalla on taipumuksia polttoitsemurhautumisiin. Innokkaasti noita kehuivat niihin siirtyneet tutut, osa ei kehu enää, kolme palanutta itse tavannut, yks mopokin kärähti hieman mukana. Tiedä sitten mikä aikaansaa mokoman pyromaanisen itsemurhautumisen aikaan noilla, mutta hieman ei toivottava ominaisuus kuitenki.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

kkuula

Li-ion akkujen savuttamiseen on oikeastaan vain ja ainoastaan yksi syy SURKEA LAATU.

Li-ion akku tarvitsee kunnollisen suojauselektroniikan sekä erillisen lionille tarkoitetun latauksen ohjauksen.
En usko että hinnalla millä noita mopolitiumeja myydään voitaisiin tehdä laadukkailla kennoilla ja elektroniikalla varustettu akkupaketti riittävällä virranantokyvyllä, varsinkaan kestämään HD:n lämmintä tärinää.

Li-ion, lipo  pohjaisilla akuilla ei nimellisjännite satu millään 12V kohdalle, nimellinen kennojännite noin 3,6V-3,7V. lähimmät noin 10,8V ja 14,4V. 14,4 sinällään ei ole vielä liikaa mutta sitä pitää ladata lähemmäs 17V jännitteellä jotta saadaan täyteen. Nämä on myös oikeasti vaarallisia vikaantuessaan ja väärin ladaten. Ei taida oikein sopia mopoakuksi..

LiFePO4 kelvannee paremmin nimellisen 3,2V (12,8V) kennojännitteen  ja 3,6V (14,4V) maks. latausjännitteen ansiosta on myös huomattavasti helpompi ladata mutta tarvitsee balansoinnin kennojen välille, ilman paskoutuu pikaisesti.   
Sportster vm.87 Vantaa

Smokie

Mulla on crossissa akkujännitteellä toimiva sytkä ja siinä on lifepo4 akku, laturi & säädin KZ750 Kawasta. Hyvin on toiminut joskin eihän tuossa kovat vaatimuksetkaan ole.

Spöke

No mä tällään kokeeks jonkun pikkasen lipo-akun ja vaiks low amperage- säätimen, virrankulutusta kun ei juurikaan ole. Se, miks kyselen näitä jo nyt, niin tilaa on vähän ja akulle vielä vähemmän. Eli mitoitan öjypurkin sisältöä pikkuakulle soppeliksi.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jack

AINOO oikee ratkaisu sulle Spöke on tässä kohtaa se mankku ja konkka, ei akkua - vaihtoehto.  ;D
Flatheads!!!

Spöke

Takapenkin nuuskahuulot ovat nyt hetken huutelematta! ;D
Mulle ainoa oikea ratkaisu on yrittää itse rakentaa sytkä, joka tarvitsee akkuvirtaa. Ja kun se menee mönkään, laitetaan tuohon mankku...
-Spöke

Kiwi

Laitat stongaan polkupyörän dynamon jossa on kampi ja pyörität sitä samalla ku poljet. ;D

Smokie

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 16 lokakuu 15, 09:03:30
No mä tällään kokeeks jonkun pikkasen lipo-akun ja vaiks low amperage- säätimen, virrankulutusta kun ei juurikaan ole. Se, miks kyselen näitä jo nyt, niin tilaa on vähän ja akulle vielä vähemmän. Eli mitoitan öjypurkin sisältöä pikkuakulle soppeliksi.
-Spöke

Se mun crossin akku on pienempi kuin tupakka-aski, vähän isompi isompi kuin tikkuaski. Käsittääkseni aika pieni akuksi??? Haluutsä että kyselen notta saisko toisenkin sellaisen? Ulkonäkö ei ole esillepantavan tasoa mutta kuten sanottu niin toimii.

Spöke

Laitetaas akkujuttu hetkeks syrjään ja kysellään mielipiteitä huiluista. Rosteriputket, vaimenninosa 60mm halkaisijaltaan,  jotain kolkytsenttii pituutta. Ja huilu hitsattava sisälle jo kasausvaiheessa, eli ei voi vaihtaa, paitti rälläkällä ja Tigillä. Mitäs laitetaan? Enkä hae mitään nykypyörän muhkeita ääniä, mutta pitäis uskaltaa päästellä allaround Europe.
Ehdotuksia?
-Spöke

Juvakka

Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Spöke

Poikkihuilu lähinnä ajatuksissa, ei nahkaklarinetti  ;D
-Spöke

ma^ko

~35mm putkee, 10cm vaimenninosaa lyhyempi, umpipääty eteen ja riittävä reijitys.

Spöke

ma^ko

Mul oli tollaset FXR:n 2½" putkissa, siis Santeen suorissa "FatDragPipeissa", kylhän ne jotain vaimensikin kai. Ostin toisetki silloin, tarkoituksena edelleenjalostaa mut päädyin sit 2->1 putkistoon jolla sai hyvän äänimaailman ja hengittävyyden. Paremmat noi on ku sellaset perinteiset pikkuhuilut...

Riittävän pitkä reikäputki umpipäädyllä ja riittävällä reijityksella o kuitenki parempi, tai sit avopäällä ja villoituksella jos jaksaa villoitella uusiks. Eikä niit reikiä ihan loppuun asti siinä sisäputkessa, eli jättää jonku 7-8cm putken takaosaa reijittämättä.

Jappis

Noi Hp-plus 2" drag bafflesit on ollu kolme kesää shovelissa 2" drag pipeissa ei ne ainakaan ahdista ja äänet suht kohtuulliset.Tosin ei niitä ääniä missään ole mittailtu ja kyllästyin kaiken maailman reikäputki kokeiluihin joita tuli harrasteltua.

-jappis
More cowbell !!