Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Warp Speedster!

Aloittaja Spöke, 03 syyskuu 13, 15:41:50

« edellinen - seuraava »

hapi

Lainaus käyttäjältä: hapi - 21 huhtikuu 16, 10:27:28
Välystä pitäisi tuntua mankun akselista koittamalla jokaisessa moottorin asennossa.

Turhahan sitä on potkia sitten tulille, jos välystä ei ole. Mahtaako hammaspyörät olla sopiva pari ? Eli onko hammaskulma sama ?
British MCC Vierumäki

Spöke

No ei mulla ainakaan ammattitaito riitä tuntemaan, onko mankun jalkaa asennettaessa nahkeus itse jalasta vai rattaasta. Vasta nyt vikalla Asennuskerralla jätin O-renkaan kokeeksi pois ja havaitsin nahkeuden johtuvan rattaista. Rattaat hankittu parina, eikä juolahtanut pieneen Mieleen, että niiden hampaiden kulma tulisi mitata. Miten se ylipäätään tapahtuu kotikonstein?
Täytynee laittaa tohon tötterö ja kärjet vapun jälkeen, pääsee ajeleen ja katsastaan. Ja jossain välissä pohtia ratkaisua, joka varmaankin on epäkeskeinen jalka.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

rodchop

Tuosta kyseisestä niin tiedä, mutta omassa M5 mankussa tulee ohut pahvi tiiviste vasta tuohon väliin jossa harmaa nuoli piirretty eli öljy kiertää vielä tuolla ylhäällä asti mankun pohjassa seuraava kumi tiiviste ettei öljy mene itse magneettoon. Mulla oli aikoinaan itse Magneeton pohjan kumi tiiviste paska & Paskasti asennettu, niin oli ajossa Magneetto puolillaan öljyä. Kyllä se silti toimi, ei vaan ollu niin kiva juttu.

Niin ja kyllä tuossa akselissa on aika reippaasti välystä, ollu ainakin ylös alas suunnassa. Kaikkissa kolmessa kappaleessa joiden kanssa oon pulannu.

Hyvin toi sulla käy niin kauan ko käy, eli  turhaan aluksi syyttelit Magneettoa = Maailmankaikkeuden paras sytytys järjestelmä ;D

Edit. Tollanen löyty jossa myydään Burkhardt Hunt kombinaatiota, jos tuosta jotain näkisi.
HOG Forever Forever HOG

Spöke

Verkonpainoksi menee. Voihan vitalis.

Jack

kai tonkin saa isolla työllä korjattua toimivaks ???   >:(
Flatheads!!!

Spöke

En tiedä. Ajattelin olla rohkea ja tilata Morrikselta nenänpäähän uuden rattaan. Tekevät/ teettävät Burkhart- koppaan parempilaatuista ratasta. On sitten ainakin toinen hyvä.
-Spöke

hapi

Hampaiden kulman voi todeta ihan tarkastelemalla niitä käsissä. Laittaa hampaan vastakkain ja katsoo näyttäiskö akselit menevän 90 asteen kulmaan tai siihen missä kulmassa se kiinnitys on.
Guuglasin pari kuvaa, joissa on mankun akselirattaassa silminnähden eri kulmat.

Edit: Nuo näky olevan vielä erikätisetkin, mutta pointti on se että toisessa on hampaan melkein pystyssä ja toisessa 45 astetta.
British MCC Vierumäki

Hessu

Noin mankut on eri prätkiin. Eli ei oikein vertailukelpoisia.
Kaavausvärillä vois ehkä saada jotain tolkkua hommaan. Mutta menee kyllä melkoiseksi spedeilyksi.
Klappi pitää kyllä tollasessa kulmavaihteessa tuntua kun mankku on paikoillaan. Tilaa mulle ja.

Spöke

Tampereen näyttelyistä palailtu. Sekä Jyväskylässä että Tampereella on jääty pytyittä, oikein ootan, että Oulukin ois jo ohi, niin vois ottaa tän ajoon. Ostin tötterön sisälle Dyna S:n, mikäli en saa mankkua pelaamaan. Tampereella meni chopper I oikeeseen kotiin, Samin Pannulle. Siinä on mun tekemä runko, etunapa, starttihässäkkä yms. Tosi kaunis kopteri, hiukan taitaa olla sukunäköä munkin fillariin?
Ai niin, sammyn Shovelikin sai ansaitun pystin!
-Spöke

Samin Panhead

Webmaster

Aivan törkeen hieno pannu!

Jauhoparta

Kesti pitkään huomata minkä takia warp speedsteri miellyttää tutulla tavalla silmää kunnes muistin V8-magazinessä takavuosina esitellyn sini-mustan kopterin jota ihailin. Muistaakos joku muu kyseistä härveliä. Ja tossa pannussa on melko tyylikäs öljypytty  ;D

Spöke

Ei hajuakaan, mulle ei oo tuo aviisi tullut enää kymmeneen vuoteen. Mut mukava jos miellyttää. Niin minuakin ;D
-Spöke

tase

Äkkiseltään ainakin Källin (RIP) ja Salon kopterit muistelisin olleen kyseisessä aviisissa ja ellei muisti pahasti petä sinimustia. Tosin reilusti yli 10 vuotta sitten.

Spöke

Mahtavuutta, jos tuollaisia miellekuvia on! Niinhän tän pitikin olla, tribuutti kasari- ja ysäripyörille pienellä modernilla ja Spökemäisellä vivahteella. Iso respect sen ajan rakentelijoille!
-Spöke

Spöke