Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Warp Speedster!

Aloittaja Spöke, 03 syyskuu 13, 15:41:50

« edellinen - seuraava »

Spöke

Päätän maalauksen osalta topicin näihin kuviin; viikko, noin 40 tuntia leipätyön ohella, kaks ja puol litraa lakka ja äijä ihan puhki. Huomenna kiuasta nippuun.




-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Konetta nippuun. Aika hiljattain oli myllyyn tehty täysremppa ihan kansia myöten. Päätin kuitenkin porauttaa pytyt, koska hyllyssä oli 040 9 kanttiset Wisecot. Kärsäksi tulee Leineweberin L3S, joka on osoittautunut mainioksi vääntönokaksi. Sytkäksi mankku ja kaasarikai CV. Tällä kertaa koklaan hydraulinostimia Leineweberin kanssa. Ois huolettomampi.



-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

Törsäystä porata ilman tarvetta.  ;)

Minkälaiset juuritiivisteet laitoit, näkyykö kenties Hylomaaria syltyn ja lohkon välissä?

Spöke

Cometicin peltitiivisteillä tehhään tämä kone. Ei tarvii jälkikiristellä Ohennettua hylomaria sivelin molemmin puolin. Ei vaan 040 männät sopineet poraamatta 010 reikiin poraamatta...
Tommosia:
http://www.shopengineparts.com/productdetails.aspx?cid=4&pid=8788
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

Vaikka hylomarinoidut paperiset juuritiivisteet onkin kestäneet muutaman vuoden niin kyl mäkin hommaan metalliset seuraavaan settiin. (tosin vissiin kupariset, niinkuin on kansissakin)

Motomatti

Ihan eri vehkeissä käyttänyt paperitiivisteiden, kuten sylinterin alapäässä graffiittijauhoa molemmin puolen tiivisteen. Kun tiiviste litistyy niin jossain vaiheessa sen on annettava periksi ja lähdettävä leviämään sivusuuntaan ja grafiitti sallii liikkeen. Ei jälkikikiristystä.

Kapteeni sika

Amatöörin mutuilua: Tässä tapauksessa juuritiivisteissä on niin kaposia kohtia että jos ne lähtee liikkeelle niin ne pullahtaa ulos. Hylomaarilla saadaan öljynkestävä liitos joka pitää tahmean tiivisteen paikoillaan, ja estää myös tiivisteen kiinnipaistumisen. Ja kun ei vuoda niin ei tarvi olla jatkuvasti kiristelemässä, sehän vaan pahentaa asiaa kun kiristellään ja tiivisteet painuu ja painuu, ja pullahtaa jostain. Kyllä mä ne jälkikiristin muutaman lenkin jälkeen, ja momenttiin joka tais olla jotain 50Nm. Avain kääntyi 20-30 astetta eli kyllä paprutkin painuu noinkin pienestä. Metalliset ei pullahtele.

Kun mä vaihdoin vuotavat tiivisteet niin ne oli paistuneet sylintereihin kiinni aika piukkaan, ne oli kuitenkin parista kohtaa poikki. Osa jäi lohkoon kiinni. Eppäilen että kun ne paistuu kiinni lohkoon ja sylintereihin niin ne repeää kun eri metallit kuitenkin laajenee eri lailla lämmetessään.

Jotkut ei laita tiivistettä ollenkaan, vaan pelkkä hylomarkalvo väliin. Muistaakseni ainakin Tuusulan seudulla oli joku...  ;)

Spöke

Hylomarkalvo mullakin on Panheadissa ja toisessa shovelissa. Nousee samalla ruttu...
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Motomatti

Varmaankin on kyse tapaus-, rakenne-, materiaali-, ym kohtaisista seikoista. Itse opin tavan (grafiittijauhe) kun olin Nokian Linnavuoressa meridieselasentajana nuoruudessani. Harrastamani Guzzin koneet ei juuri teknisesti noista poikkea. Ovat vaan pienempiä.

Sellaista en koskaan ole havainnut että tiiviste olisi pullahtanut pois. Lähinnä on kysymys siitä että paperimassatiiviste laajenisi hieman kiristettäessä joka suuntaan ja grafiitti auttaisi tässä. Tärkeä seikka on myös se että jälkikiristyksen tarve pienenee tai katoaa kokonaan. Se kun edellyttäisi kansirakenteiden purkamista venttiilikoneiston osalta.

Spöke

Shovel- Pannu- osastolla on ihan tavanomaista, että pytyn juuritiiviste pullahtaa ulos. Ja aina etupytyn etureunasta. Mutta asiaan. Prässäsin rattaan irti oem- H-nenusta ja Leineweberin kärsästä. Leineweberhän oli L78- up- nenä ja tuo mosa on -71. Piirtopuikolla piirrotin merkin ennen irroitusta. Merkkien mukaan paikalle ja jukolauta, puolen asteen tarkkuudella het paikoilleen! En lottoa enää koskaan.
Nyt rockerboxien kimppuun! Oi Iloa, Oi Riemua!
-Spöke




Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

tuuba

Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Spöke

#266
Joo, ei ollut Cokista Jack D:n kanssa, piti tyytyä Pepsiin  ;D



-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Miska

Uuuhh, huh-huhh,,, melko pornoa... Jälleen.  :o
-Just another guy on the lost highway-

PVonJerf

Nyt on tyylikästä..

shoveltimppa

Hienolta näyttää, niin maalaus kuin moottorikin! Mistäs tuollaisia imusarjan kiinnityspantoja saa?