Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

rauttis savuttaa perkeleesti

Aloittaja golden rocket, 30 elokuu 13, 18:09:29

« edellinen - seuraava »

golden rocket

kalja päissään kun kirjottelee niin joutuu näin selvällä päällä korjaileen pahimpia virheitä  ;D mutta unohtu tuossa mainita tämän korjasin kyllä heti alkuun eli ketjut oli hangannut öljy letkuun reijän joten voitelu on ollut puutteellinen  ::) että jos sillä on vielä ajettu ilman öljyjä tai siis ajosta sitten puhjennut ei taida uskaaltaa aatella mitä tuolta loppujen lopuksi löytyy  :o voisi olla syy seisomiseen tiedä sitten.

Hemuli

Mihinkä letkuun se reikä oli hinkkaantunut? Siellä on kolme letkua - syöttö, paluu ja tankin huohotus.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

golden rocket

juurikin tähän syöttö letkuun tankissa alimmainen..

golden rocket

no niin nyt kun tuota on tuossa purettu niin täytyy sanoo että taka pyttyä ei pysty irrottaan (kantta) moottorin ollessa paikallaan huomenna kone siirtyy työ pöydälle purku jatkuu.

Hemuli

Jos runkoa ei ole muokattu niin kyllä se sieltä tulee kun kääntää kantta snadisti.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

golden rocket

ei kyllä perkule vaikka konekkin on kiinnikkeistään lähes irti että saa pikkusen peli varaa sitten se kopan pultti mikä osuu keskelle runko putkea oli sekin saatanan pitkä joutu pätkäseen että sai sen pois siis pois kierteiltään tässäkin jo koneen etu kiinnikkeet irroitettu ja takaata huulilla . mutta huomasin tämmösen 1 vika etu pytty vuotaa imu venttiilin ohjurista yöljyä imu aukkoon oli imu kanavassa öljy (lammikko) voi olla että vika on tuossa.

golden rocket

no niin onhan se perkele jos asian tuntiat sanoo että vipukoppa irtoo niin pitäähän sen sillon irrota eli tuohon runkoon oli hitsattu jokin korvake juuri pako puolen kopan päälle mikä esti tuon vipukopan irrottamisen eli leikkasin tuon korvakkeen pois myös tulevaisuuden huoltoja ajatellen no jopas alkoi koppakin irtoamaan hienosti taiteillen

Hemuli

Siis eihän venakoppa missään tapauksessa irtoa moottori rungossa vaan pitää ottaa koko kansi irti. Ja silloinkin yksi kannenpulteista pitää ottaa kannen mukana, se ei lähde pois ennen kuin kansi on kädessä juuri sen runkoputken takia. Sama sitten asentaessa, pitää muistaa se pultti paikoilleen ennen kuin sovittaa kantta sylinterin päälle.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

golden rocket

netistä koitin vähän ladata tietoo oli jossakin jenkki palstalla että vipukopat irtoo mutta pultit pitää olla oiken mittaiset .no mutta nyt on kannet irti siistiltä näyttää etu kansi purettu vuotaa ohjurin ja kannen välistä kannet lähtee koneistamoon nämä kannet onkin joskus kunnostettu.

mielikuva

Kyllä se on niinkuin Hemuli sanoo. Takimmainen venakoppa ei lähde kuin kannen kanssa. Venakopan kohdalla  oleva rungon kiinnike on orkkis. Kiinnikkeestä kun hieman veistää pois kulmasta niin takakansi lähtee aika mukavasti paikaltaan. Näin ainakin -73.

Ihan kiva laite kun ajan kanssa tutkii ja mittailee. Jos on talvi aikaa niin mun mielestä v-askin tutkiminen ei ole huono asia vaikka siinä tuleekin monesti alkuun paha mieli. Ei ole (juuri) mitään tekemistä autoharrastuksen kanssa.

golden rocket

no niin etu kansi oli kunnossa  ::) mutta öljyä valu venttiilin päälle hmm tuota huohotusta nyt  tuossa tarkistelin otin tuon huohotus letkun irti öljy säiliöstä ja paineella tarkistettu nuo kampikammion huohotus kanavat että on varmasti auki tässä pähkäily jatkuu ei kaise öljykään nyt voi patoutua tuonne vipukoppaan että väkisin pakottuu venttiilin varresta.kyllä saa olla avain millä kannen kiristää oikein vipu koppa paikoillaan ;D tuossa takimmaista jo alottelin kasaamaan ja koppa menee tosi hyvin paikoilleen kannen ollessa paikallaan ilman tuota korvaketta ja lisä tilaa saa kun vielä viittii löyhää moottorin taka kiinnikkeet edestä irrottaa tilaa on riittävästi.

golden rocket

no niin iltasin tuota kasaillut ja nyt olis ylä pää kasattu uusilla tiivisteillä mutta vikaa savutukseen ei löytynyt kansista, sylintereistä eikä männän renkaista.työnsin tuon tallista pihalle tarkotuksena kokeilla käymään ja jatkaa tutkimusta erottelin nuo putket pahvilla että nyt sitten nään tarkasti kumpi piippu savuttaa enemmän eli pistin tuon käymään öljyn paineet nousi käy hetken ilman savua kas perkelettä kummastakin piipusta alkaa samaan aikaan työntyyn savu ei kummiskaan ihan niin paljon kuin aikaisemmin (ehkä).  no tiä mistä lensi idea ottaa enska kopan täyttö mutteri irti ja pistää pyörä uudelleen käymään kas perkele savutus alko haaleneen kunnes kävi tyhjäkäyntiä ilman savutusta  :o  nyt onkin sit että mitenkäs tuo vaihteisto ja ensiöveto voi tuohon moottorin savutukseen vaikuttaa ? täytyy nyt seuraavaks alkaa purkaan sivusta tuota  :D

Hemuli

1976 rautapäässä on vielä ns. "transfer valve" joka sijaitsee kampikammion kyljessä enskakopan sisällä ja sen tehtävä on päästää vaihteiston ja ensiövedon huohotusilma moottoriin päin. Tämä on oikeastaan ainoa yhteys moottorin ja ensiövedon välillä.

Miten tässä tapauksessa on toteutettu itse moottorin huohotus? Onhan sillä vapaa reitti ulkoilmaan? Jos se on tukkossa niin ei ihme jos savuttaa - voisi kuvitella että enskan tulpan avaaminen vaikuttaisi savutukseen jos varsinainen huohotus on tukossa ja paine purkautuisi transfer valven läpi väärään suuntaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

golden rocket

tuossa moottorin huohotus on jakopään kopasta ulkoilmaan tuon kyllä olen rassannut useampaan kertaa kuten myös tonne öljy säiliöön menevä että nuo on kyllä auki. onko jokin paikka vielä missä pitäs huohotus olla? jos joku vahingossa joskus tulpannut? onko tämä transfer valve vaihteiston huohotus? mikä yhdistyy moottorin huohotus järjestelmään? meneekin mielen kiintoseks

masala

Seiskakuutosessan on sitten vielä ajoitettava huohotus öljypumpussa, kannattaa tsekata sekin.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"