Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ketjut kiristyy

Aloittaja HillyMan, 29 elokuu 13, 20:40:11

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Hemuli

Miniliftejä on varmaan jokaisella HD-tarvikkeita kauppaavalla liikkeellä varastossa. Ainakin Hotbikella, H-Sunrisella, Moorella, Riverside Cyclesillä ja V-Twin Cityllä tiedän faktaksi niitä olevan. Ja hinnat pyörii siinä 80-100 â,¬ nurkilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

HillyMan

Ok, kiitos näistä. Mieluummin mä kivijalka kaupasta haen tuollaset hiukan painavammat.

Jappis

Terve löytyi tälläinen vanha aihe asiasta...Ketjuissa on tiukka kohta jossa ne on säädetty ja löysä onkin aikas löysä  mutta mielenkiintoiseksi sen tekee se että ketjut+rattaat on uusia. Takapyörän laakerit+swingin laakerit vaihdettu muutama vuosi sitten. Täytyykö tän kanssa vaan elää vai olisko kenelläkään mitään apuja tähän vaivaan.Välyksiä on koiteltu mutta ei löydy...ja pyörä on mallia -78 shovelhead.

Sateisin terveisin -Jappis
More cowbell !!

Mauri

Voihan vielä tarkistaa että takahammaspyörän reika on keskellä. Jos se reikä muuten on oikean kokoinen.

Kapteeni sika

Ketjuissakin on eroja, olisko jo uutena paskat.

Tsubakit tuntuu venähtävän aika tasaisesti.

Sama merkki myös enskassa ja se venähti aika reilusti ekalla parilla tonnilla mutta siinäkään ei ole tiukkoja kohtia.

Jack

mulla ei oo ollu yhtään pyörää jossa ketjuissa ei olis ollu tiukkaa ja löysempää kohtaa. Säädä tiukimman kohdan mukaan ja anna mennä. Toi on ihan normaalia. Tai sit osta keppivetonen
Flatheads!!!

Kapteeni sika

No en mäkään niitä tönärillä oo mitannut. :)

Mut nykyisillä toisioketjuilla liki 20K rullattu eikä juuri tiukkoja kohtia ole. Pari kertaa kiristetty.

HillyMan

Jos on siinä kunnossa kun mulla tuooloin 2013 että kireimmillään liian tiukalla ja kun rengasta pyöräytti niin meni niin löysälle että rapsi kiinni niin melko vaihdon tarpeessa ;)

Jappis

Joo eipä siihen mitään mittaa tarvii.. mutta se tiukan ja löysän ketjun ero on aikas iso.
Takapyörää pyörittäessä rattaassa on hieman heittoa tai sen kiinnityksessä .
More cowbell !!

Jappis

Syy ja seuraus on että rattaan sovitus ei ole keski reiästään tiukka vaan siinä on vähän väljyyttä.
More cowbell !!