Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

71 rautapää, koneen äänet vol 999...

Aloittaja Nakkeus, 26 elokuu 13, 14:10:14

« edellinen - seuraava »

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Nakkeus - 28 elokuu 13, 18:53:30
No niin, vika ehkä löytyi. Takapytyn pakoventtiili on 0.5mm liian syvällä kannessa. Lisäksi kyseisessä keinuvivussa on jälki, taitaa olla vipu osunut tuohon venttiilinlautaseen. Ajattelin että koittais nyt alkun laittaa tupla venttiilinkopan tiivisteen ja jos tuo ääni häviää niin tietää ainakin mistä johtui.

Rälläkällä keinuvivusta pois.

Nakkeus

Jeba pitää vähän vinguttaa tuota osumakohtaa ennen kun laittaa paikalleen. Mites nuo keinuvipuakselit, pitääkö ne kiristää johonkin momenttiin vaiko ihan perstuntumalla? Momenttia en ainkaan mistään löytäny...

Nakkeus

#17
Tuossa tuo jälki, huono kuva mutta ehkä tuon erottaa...

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Nakkeus - 29 elokuu 13, 16:20:39...Mites nuo keinuvipuakselit, pitääkö ne kiristää johonkin momenttiin vaiko ihan perstuntumalla? Momenttia en ainkaan mistään löytäny...

1970-78 tehdasmanuaali kehottaa kiristämään ne enskapuolen mutterit 60-65 ft.lbs tiukkuuteen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

013

#19
muistaakseni manuaalissa oli painovirhe just ton momentin kohdalla, se oli sama kuin kannenpultin.
arvaa mistä tiedän >:(

EDIT Linkki juttuun http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=2495.msg24699#msg24699

Eli Shovelin vastaava momentti 12-18 ft.lbs
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Nakkeus

Oho! :o
Josko tuota nyt menis sitten tuon pienemmän luvun mukaan... ???
Pytyt hoonataan tässä viikonlopun aikana, pitää sipasta tuosta keinuvivusta myös se siivu pois. Vielä kun keksis jonkun männänrengaspuristimen niin ei tarvis mäntiä irrottaa. Kaverillakin vain tuolainen malli mikä vaatii mäntien irrotuksen. Jos jollain tietoa mistä sais seinäjoki - vaasa akselilta niin saa vinkata. :)
Googlettaa oon koittanut ja perus autovaraosaliikkeet kysellyt, aina niin laadukkaat biltema ja motonetkin myy vain tuota isompaa mallia... Toivottavasti tuo vika nyt löytyi, vielä kerkeis ajelemaan ennen kylmempiä kelejä. Sitten talve aikana kun pyörä menee muutenkin enemmän tai vähemmän lihoiksi niin teettäis nuo kannet kuntoon.
Oli muuten aavistuksen tuota karstaa mäntien päällä, liekö sitten rikkaalla vielä. Foorumilta löytyneen ohjeen mukaan koittanut tuota s&s super E:etä säädellä, ainut vaan että ei vastaa kaasuun kunnolla (mooaa) ennen kun kiihdytyspumpun ruuvia säädettiin tyyliin 3-4 kierrosta auki.


Nakkeus

Kävin seinäjoen motonetistä kyselemäs ja kauppasivat eioota. Vaasaan siis seuraavaksi.

Lyytinen

Jos löytäisit jostain 5 cm x 40 cm kattopellin suikaleen niin sen pyöräytät männän ympärille ja teet terävät pokkaukset, että saat "kädensijat". Parempaa ei löydy. Semmoisella minä ainakin olen aina laittanut evoluutionkin, joka sentään pinnapulttien takia on rautista astetta keljumpi.

013

minä painelin sormilla ja pikkuruuvarilla, ehkä totaalisen väärä tapa mutta mopo pelaa edelleen, saman tein jytärin koneelle vaikka siinä on 2 mäntää yhtä aikaa asennettavana. öljyrenkaat teetätti eniten.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

ma^ko

Leveähkö letkuklemmari toimii myös männänrengastyökaluna vallan mainiosti.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Make

Versio 3: Itse käytin ohutta peltiä ja kapeaa letkuklemmaria.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Ei näköjään löydy kekseliäämpää ihmistä kuin persaukinen sportsterinrakentaja ;D. Meinasin itsekin laittaa tuon letkuklemmarivinkin mutta kun ei ole koskaan tullut itse kokeiltua niin en rohjennut. Joskus olen myös ihan sormin niitä painellut paikalleen, kaikista helpointa on jos laittaa ensin männän sylinteriin ja sitten koko paketin veiviin.

Nykyään on käytössä tällainen työkalu, periaatteessa vain teollistettu versio noista peltiliparevirityksistä.



http://www.ebay.com/itm/Piston-Ring-Compressor-Set-Cal-Van-14400-/380693039096?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item58a312c7f8&vxp=mtr
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 30 elokuu 13, 08:42:46
Ei näköjään löydy kekseliäämpää ihmistä kuin persaukinen sportsterinrakentaja ;D.
Kyllä persaukinen perämoottorin korjaaja on mahdollisesti vieläkin kekseliäämpi ;D Aikonaan nuorena miehenä 80-luvun alussa kasasin vm. 1960 Mercurya. 4 sylinteriä rivissä ja sylinterilohko oli yhtä puuta kansien kanssa. Jokaisessa veivissä kiinni ollevassa männässä 3 rengasta.  Tässä piti siis pujotella 4 nuljuavaa mäntää sukkana kerralla.

Vedin muovisilla nippusiteillä kaikki renkaat nippuun ja kun mäntiä pujotteli sisään, nippusiteet liukuivat yksi kerrallaan alas ja sitä mukaa kun kävivät turhiksi, niin poikki ja pois. Homma onnistui ja miksei se nippusidekikka toimisi Harrikassakin... ::)

Nakkeus

 :)Jaahas, melkosen luovaa porukkaa tuntuis olevan.
Pitää koittaa tuolla letkuklemmaripelti virityksellä, tietty tuo nippusidekin vois toimia. molemmissa vaan muodostuu ongelmaksi tuo männänrenkaan ohkaisuus...