Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

71 rautapää, koneen äänet vol 999...

Aloittaja Nakkeus, 26 elokuu 13, 14:10:14

« edellinen - seuraava »

eeko

Mä oon tehnyt sen joskus niin, että tavallaan kääntänyt
sen ajatusmallin toisinpäin. Ei liikutetakaan pyttyä vaan mäntää.
Esim. kannen pultit paikalleen ja niistä jollain tyylisellä
virityksellä sylinteri roikkumaan vaikka runkoputkeen.
Sitten mäntä hollilleen öljyttynä ja siellä sylinterin alapäässä
on viiste, samalla kampiakselin päästä pyörittäen voi
pienellä ruuvimeisselillä kikottaa niitä männän renkaita
paikalleen.
-eeko

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Nakkeus - 30 elokuu 13, 14:15:25
:)Jaahas, melkosen luovaa porukkaa tuntuis olevan.
Pitää koittaa tuolla letkuklemmaripelti virityksellä, tietty tuo nippusidekin vois toimia. molemmissa vaan muodostuu ongelmaksi tuo männänrenkaan ohkaisuus...

Millä tavoin? Jos lutkuklemmri on tarpeeksi leveä peittääkseen kaikki männänrenkaat ni ei tarvitse peltiä, jollei ole niin apupelti, eli kaikki renkaat puristuu kasaan ja männän painuessa renkaineen reikään, valuu tuo kiristin mäntää alas ja kun kaikki renkaat sisällä niin klemmari auki ja pois.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Nakkeus

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 31 elokuu 13, 01:15:01
Lainaus käyttäjältä: Nakkeus - 30 elokuu 13, 14:15:25
:)Jaahas, melkosen luovaa porukkaa tuntuis olevan.
Pitää koittaa tuolla letkuklemmaripelti virityksellä, tietty tuo nippusidekin vois toimia. molemmissa vaan muodostuu ongelmaksi tuo männänrenkaan ohkaisuus...

Millä tavoin? Jos lutkuklemmri on tarpeeksi leveä peittääkseen kaikki männänrenkaat ni ei tarvitse peltiä, jollei ole niin apupelti, eli kaikki renkaat puristuu kasaan ja männän painuessa renkaineen reikään, valuu tuo kiristin mäntää alas ja kun kaikki renkaat sisällä niin klemmari auki ja pois.

Juuri tätä mietin koska klemmari on kapea. Siinä on klemmarin kiristin levein kohta koko klemmarista, joten apupeltiä tarvitsee käyttää, muuten tuo kiristin ottaa ensimmäisenä kiinni sylinterin pohjaan.

Make

Lainaus käyttäjältä: Nakkeus - 31 elokuu 13, 13:23:22
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 31 elokuu 13, 01:15:01
Lainaus käyttäjältä: Nakkeus - 30 elokuu 13, 14:15:25
:)Jaahas, melkosen luovaa porukkaa tuntuis olevan.
Pitää koittaa tuolla letkuklemmaripelti virityksellä, tietty tuo nippusidekin vois toimia. molemmissa vaan muodostuu ongelmaksi tuo männänrenkaan ohkaisuus...

Millä tavoin? Jos lutkuklemmri on tarpeeksi leveä peittääkseen kaikki männänrenkaat ni ei tarvitse peltiä, jollei ole niin apupelti, eli kaikki renkaat puristuu kasaan ja männän painuessa renkaineen reikään, valuu tuo kiristin mäntää alas ja kun kaikki renkaat sisällä niin klemmari auki ja pois.

Juuri tätä mietin koska klemmari on kapea. Siinä on klemmarin kiristin levein kohta koko klemmarista, joten apupeltiä tarvitsee käyttää, muuten tuo kiristin ottaa ensimmäisenä kiinni sylinterin pohjaan.


Hydraulipuolella on leveitäkin klemmareita, itse käytin apupeltiä (tai huomasin käyttäessäni) että sen saa akkukäyttösellä ruuvinvääntimellä näppärästi kiinni ja auki.
Nyt toimintaa, tämän ei pitäisi olla noin vaikea asia.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Nakkeus

Kyllä kyllä, pyttyjä tässä odotellut hoonauksesta saapuvaksi, kasaaminen pitäis alkaa illalla. Ajattelin että hyvin valmisteltu on puoliksi tehty, siksi täällä typeriä kysellään. Helpottaa kummasti jos saa tietoon jo muiden keksimiä kikkoja esim. juurikin noiden männänrenkaiden uittamiseen paikalleen, ei tarvi joka asiassa keksiä pyörää uudelleen.

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: Nakkeus - 31 elokuu 13, 13:59:03
pyttyjä tässä odotellut hoonauksesta saapuvaksi
Käsittääkseni tuohon on vaihdettu uudet pytyt remontin yhteydessä. Olivatko mitenkin paljon saaneet raapetta, kun hoonaukseen laitoit?

masala

Mää en ymmärrä mitä ihmiset kohkaa noitten männänrengas puristimien kans tämmösis kaksmukisis vehkeis, sormin ne saa ihan hyvin painettuu, varsinki rautikses ku ei mitään kovin napakoita oo noi väykset. Itellä on sekä panta että sellaset pihdit ja oon jopa kerran käyttäny niitä pihtejä, KB:n konversiomäntien kanssa, mutta muuten sormin.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Nakkeus

#37
Ei ole varmuutta onko laitettu uudet pytyt, jonkin verran oli pystysuunnassa naarmuja, ei syviä mutta kuitenkin.

Nakkeus

Noniin, rautis viimein läjässä ja männänrenkaatkin ehjänä paikallaan.:-) Nyt toimii ja enimmät kilinät katosi tuon viilatun kenuvivun ja tupla venttiilinkopantiivisteen myötä. Joutuu vissiin talven aikana koneistaa nuo seetit. Kiitoksia tässä vaiheessa kaikille jeesaajille, nyt baanalle.:-D