Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kopteri kaveri hakusessa

Aloittaja Jessica, 23 elokuu 13, 19:57:26

« edellinen - seuraava »

filtteri

eiköhän se öljytankki jostain järjesty ja mitä keulimiseen tulee niin yleensä täällä on riittäny että jutut tekee sitä..kuten varmaan huomasitkin ;D ;D

ma^ko

Jessican tuuttiin saa kyllä ihan tilavan öljytankin, kunhan joku ottaa asiaksen tehdä sen, se on vietävä osittain runkoputkien väliin kohti takalokaria, kyl sille riittävän tilavuuden saa. En kuitenkaan ilmoittaudu tekijäksi kahdesta syystä, ensinnäkään mul ei ole aikaa ja toisekseen vähintään pari ekaa vedosta vuotais kuitenkin jostain saumastaan. Keulimisharjoitukseen toi pitkä happo voi kyllä olla suht haastava.
__________

Jensseni, en mä ole loukkaantunut, en mä ihan pienist loukkaannu, älä sinäkään ihan pienist pillastu ni kaikki o ihan hyvin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

B 50

Askartelin paskartelin pikkusesta viinaputelista huohotusöljyn kerääjäsäiliön. Se melkeen toimi. Letku oli vähän liian iso siihen pullon suuhun ja keräs painetta öljytankkiin joka purkautu sitten lohikäärmeen henkäyksinä jalalle. Mun mielestä se olis edelleen kehityskelpoinen systeemi ja lähimpänä alkuperäistä mitä noilla ilmanputsarisysteemeillä voi tehdä.
Ja joo, kyllä se keulii, testattu. ;)

jyrggä

Kalles chopper diileriltä sai ainakin joskus kuulemma pätevää rst-öljytankkia tuollaseen kahdella penkinalus pystyputkella varustettuunkin runkoon. Kantsii vaikka soittaa sinne tai pistää kuvan kanssa sähköpostia.

Kyllä happokopteri keulii joo (täälläkin palstalla useempi joka sen nähny), mutta se takarenkaalla ajo on mullakin jääny vähemmälle sitten turbo-pyörien.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Jessica

Lainaus käyttäjältä: B 50 - 26 elokuu 13, 02:31:57
Askartelin paskartelin pikkusesta viinaputelista huohotusöljyn kerääjäsäiliön. Se melkeen toimi. Letku oli vähän liian iso siihen pullon suuhun ja keräs painetta öljytankkiin joka purkautu sitten lohikäärmeen henkäyksinä jalalle. Mun mielestä se olis edelleen kehityskelpoinen systeemi ja lähimpänä alkuperäistä mitä noilla ilmanputsarisysteemeillä voi tehdä.
Ja joo, kyllä se keulii, testattu. ;)

Jos ihan piruuttani pistän vanhan lohikäärmeen käyttöön ja katon näyttääkö tilanne sit paremmalta !
Pitää vaan keksiä joku suoja siihen , kun se poltti aikahyvin reittä !
Et alustavasti voisin tota koittaa räveltää ja sit alkaa funtsimaan sitä öljytankin kohtaloa !
Vaikuttais siltä et tosta uudesta huohotuksesta on vaan haittaa.. täytyyhän nois pyörissä aina olla joku järjetön ratkasu joka toimii loppupeleissä parhaiten :)
Vaikka se reisi nyt sit vähän kärventyiskin ! Kuhan ei moottori !

Pitää kans selvittää tota kalle mesataa !  Kiitti vinkistä!
I'm with Ratz

ma^ko

Jos venttiilikoppaan tekisi läpivientinipan, tai vaikka yhteen venttiilinsäätökorkkiin ja veisi öljytankin huokauksen sinne... koneella on huohotuksensa ja lohikäärme sais öljysumuisesti hönkiä öljytankista venttulakoppaan ni oilit ei tulis pihalle. Pitäisi toimia.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jannu

Itsellä ei kokemusta, mutta vaimolla paloi aikoinaan sisäreisi öljytankissa moottoripyörällä ajamista opetellessa,..... välillisesti sain minäkin sitten osani siitä kärsimyksestä... :(

...Oli pakko kertoo, kun liitty niin oleellisesti aiheeseen... ::)

B 50

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 26 elokuu 13, 13:04:49
Jos venttiilikoppaan tekisi läpivientinipan, tai vaikka yhteen venttiilinsäätökorkkiin ja veisi öljytankin huokauksen sinne... koneella on huohotuksensa ja lohikäärme sais öljysumuisesti hönkiä öljytankista venttulakoppaan ni oilit ei tulis pihalle. Pitäisi toimia.
Öö, tota,.. ei. Jos nyt en ihan väärin muista niin sieltä venakopasta tulee huohotusletku öljytankkiin. Ja t-haaralla toinen alakerrasta. Jos se ulkoilmaan huohotus muutetaan menemään takaisin venakoppaan, niin mun mielestä siinä ei ole enää huohotusta ollenkaan. -> puskee öljyä ulos joka stefan ja tiivisteen välistä.
Yks versio olis saada (pcv-tyyppinen) huohotus imusarjaan. Tai edes ilmanputsariin, niinkuin tehtaalta. Vaatis orgistyyppisen koteloidun putsarin.
Äänestän edelleen kerääjäsäiliöö. Letkun pää voi olla ihan pohjalla saakka, ikäänkuin vesilukko-henkisesti. Pullon/purkin suulla vaan pitää olla senverran tilaa letkun välissä että pääsee ilma kiertämään. Sen suhteen eka versio ei toiminu. Letkun reititystä pähkäilin kanssa. Oli joskus, tai voi olla vieläkin, sellainen pitkä lenkki alhaalta. Ei ollu toivottavaa vaikutusta. Luulen että öljytankki on siihen nähden liian korkeella.

ma^ko

Nykyinen toteutus on että huohotin tulee koneelta ulkoilmaan ja tuo öljysäiliön huohotin yhtyy koneelta tulevaan koneen ja öljytankin ulkopuolella. Öljy taas tulee öljytankilt tulevast huohottimesta ja on roiskeöljyä. Jos tuo öljytankilt tuleva viedään venakoppaan, niin kone huohottaa ulkoilmaan kuten nytkin ja kone toimii keruusäiliönä. Alkuperäinen huohotus päätyy muoviseen ilmanputsarikoteloon kyllä, mutta tuota roiskuvaa öljymäärää ei sinne voisi kuitenkaan vetää tai öljyhävikki olis ennallaan, lätäköt vaan muuttuisivat savuksi.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

leafhill

Tälläinen purkki saattaisi olla ratkaisu,

mutta liekö vastaavia saatavissa kotimaasta?

ma^ko

Toi purkki vaan siten huono ratkaisu, että se öljy jota tuonne kertyy, pitää kaataa takasin ölppätankkiin säännöllisesti, jos taas konetta käyttää keruusäiliönä niin ölppä pysyy kierrossa.  Paras tietenkin olis ölppätankki jonka huohotus lähtee roiskeettomasta ilmatilasta.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kokkonen

Siivosin aiheeseen kuulumattomia vastauksia pois. Murr, murr pojat. >:(

Asiallinen juttu jatkukoon, tervetuloa joukkoon Jessica.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Alluh

Tuollainen purtilo ja siitä ylijuoksuna öljytankkiin paluu, häipyy ylimääräiset paineet. Ainakin käytetty isommissa korkea viritteisissä rivareissa jotka hönkii enempi.

B 50

Lainaus käyttäjältä: Alluh - 30 elokuu 13, 13:57:29
Tuollainen purtilo ja siitä ylijuoksuna öljytankkiin paluu, häipyy ylimääräiset paineet. Ainakin käytetty isommissa korkea viritteisissä rivareissa jotka hönkii enempi.

Käytännön toteutuksessa muodostuu ongelmaksi se juoksutus takaisin öljytankkiin. Puklutankin pitäis olla öljytankkia ylempänä -> esteettisesti käytännössä mahdotonta. Ongelma #1 taitaa edelleen olla se huohottimeen roiskuava paluuöljy?

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: B 50 - 01 syyskuu 13, 20:58:04
Ongelma #1 taitaa edelleen olla se huohottimeen roiskuava paluuöljy?

Juurikin, eli öljytankkia pitäis muuttaa tai se öljytankin huokaus viedä koneeseen ja erillään koneen huokauksesta.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.