Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Uliseva shovel

Aloittaja Gnarkill, 19 elokuu 13, 19:18:41

« edellinen - seuraava »

Korte

Lainaus käyttäjältä: Gnarkill - 20 elokuu 13, 18:54:43
Vähän jäi mietityttämään toi generaattorin ratas ja katsoin että CC:n kataloogissa sanotaan että 14-hampainen kuuluu rautikseen ja 13-hampainen BT:n. Muistaako joku onko näin?

Lainataan topikkia kun liippaa aika läheltä, eli kumpi ratas pikkulättään kuuluisi? Mulla on 14 piikkinen + cycle electricin laturi ja samantyyppistä vihellystä havaittavissa..

Gnarkill

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 21 elokuu 13, 18:08:25
Jiihaa!! Ja eiku Paxi huuleen ja baanalle ;D
-Spöke-

Right on! Uus ratas huomenna ja tie kutsuu!

HillyMan

#17
Koitan laittaa ääninäytteen mun shovelista ja jos ystävälliset ja tarkkakorvaiset shovel asiantuntijamme  ;D  kuuntelisi onko tossa jotain mikä kannattaisi talvella tarkistella.
Mun mielestä toi moottorin ääni ei oo ihan niinkuin sen pitäisi mutta kun ei oikeen ole kokemuksia näistä. Eka oma HD ja pahemmin en muutoinkaan shovelien moottoreita ole päässyt kuuntelemaan. Enemmän kylläkin Evo ja uudempia, onko noissa saundeissa noin iso ero vai onko tuolla jotain ylimääräsiä ääniä (huom monikko). Ilmeisesti kovat nostajat sirkuttaa omaa säveltään mutta jonkun näköstä ujellustahan tuolta kuuluu kun pikkusen kierroksia nostaa.

http://youtu.be/V3IwYRNS2BA

Edit: jospa se tuota kautta näkyisi

Spöke

Kauniistihan tuo napsuttelee. Ride hard!
-Spöke-
PS. Hydrauleilla toihan ois aivan äänetön ;D
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jensen

#19
Mulla on hydrauliset nostajat ja vähemmän mekaanisiä ääniä mutta kuuluu tuo ujellellus.. Tyypillinen Shovel ääni.. Jotkut kutsuu sitä vinkunaksi.. Tämäkin vinkuu  1981 FXS HARLEY DAVIDSON

HillyMan

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 07 syyskuu 13, 21:28:14
Mulla on hydrauliset nostajat ja vähemmän mekaanisiä ääniä mutta kuuluu tuo ujellellus.. Tyypillinen Shovel ääni.. Jotkut kutsuu sitä vinkunaksi..

Ihan mielenkiinnolla, mistähän se tulee kun eihän mun mielestä pannussa tuota ole eikä sitten enää evossakaan. Mun villi veikkaus on jakopään rattaat. Eli kuulostaa ihan ratasääneltä joka ei sinänsä haittaa mutta kuuluu, välillä tuo oli kyllä ihan hiljanen mutta palasi taas. Eli en suuremmin vaivaa päätäni koneen osalta, onhan mulla talvellä pari muuta ongelmaa, laatikko ja swingi. Kovaa ajoa....

Gnarkill

Kyllähän tuo aika selvästi ulisee. Mutta voi olla että mikrofoni vahvistaa ääntä liikaa. Omassa piti tälläistä metakkaa.
http://s739.photobucket.com/user/tuomas84/media/video-2013-08-21-15-31-13.mp4.html
Ja ilman laturia:
http://s739.photobucket.com/user/tuomas84/media/video-2013-08-21-15-34-32.mp4.html
Aikamoinen ero.
Mutta sulla taitaa olla tötterö shoveli, joten tuskin ainakaan generaattori huutelee. Tuleeko ääni jakopäästä vai enskasta?

Gnarkill

Lainaus käyttäjältä: HillyMan - 07 syyskuu 13, 22:33:21
Lainaus käyttäjältä: Jensen - 07 syyskuu 13, 21:28:14
Mulla on hydrauliset nostajat ja vähemmän mekaanisiä ääniä mutta kuuluu tuo ujellellus.. Tyypillinen Shovel ääni.. Jotkut kutsuu sitä vinkunaksi..

Ihan mielenkiinnolla, mistähän se tulee kun eihän mun mielestä pannussa tuota ole eikä sitten enää evossakaan. Mun villi veikkaus on jakopään rattaat. Eli kuulostaa ihan ratasääneltä joka ei sinänsä haittaa mutta kuuluu, välillä tuo oli kyllä ihan hiljanen mutta palasi taas. Eli en suuremmin vaivaa päätäni koneen osalta, onhan mulla talvellä pari muuta ongelmaa, laatikko ja swingi. Kovaa ajoa....

Kai se jakopäästä tulee, mutta ei vissiin ole ainoastaan shovelissa tuo ääni. Ainakin early shovel ääntelee samalla tavalla ja sen jakopää taitaa olla ihan sama kuin pannussa.

Lyytinen

Kyllä minä sanoisin, että ihan nokan ja pinionin rattaan välisestä kontaktista tuo kuuluu. Pöydällä on shovelin alakerta jossa on uusi nokka ja vimpan päälle valkattu oikeen värinen pinionin ratas ja siitä kuuluu pyörittäessä jonkin sortin ääntä. Ennen purkamista ja osien vaihtamista ei siinä tuommosta vinkunaa ollut, mutta veikkaanpa, että jahka saan pyörän kasaan niin kuuluu. Eli voisiko olla, että yhden pykälän väljä pinion ratas olisi optimi?

HillyMan

On pientä epäilystä että tohon mun vermeeseen ois amerikan pojat nokan vaihtanu mutta sitä ei ole kukaan suomessa tarkastanut. Senhän vois tutkia talvella. Samoin kuin sen laturinkin.

Jensen

#25
Laturi tuskin ääntelee.. Mittaat vain akulta ja jotain 14.5 pitäis pukata.. Toimivaa moottoria ei kannata purkaa.. Gnargillin 1 videolla varmaan jo jotain vikaa kun niin voimakas ulina.. Jos kyse early shovelista niin pannussa ei ainakaa ulinoita ollut ja tuo 1 video kertoo jo jostain viasta.

Alf

Mulla kans öölarin jakopää ulissut kuumana aina. Nyt tarkempien tutkimusten perusteella huomasin että väliratas, idler gear on tiukka sekä jakajan- että laturinrattaaseen. Tehtaan jäljiltähän tuo on, vain nokka ja laturinratas vaihdettu. Välirattaassa värimerkit kelt. tai valk. ja punainen. Löytysköhän jostain pienempää väliratasta, mitähän ton kans nyt tekis? Mitään ei oo rikki se ääni vaan ärsyttää...

Alf

Pienen säätämisen jälkeen alkoi välyksiä löytymään. Suurin syyllinen taiwan laturinratas, orkkisrattaalla homma ok.

Hessu

En tiedä missä vaiheessa tehdas lopetti laturin kiinnittämisen sillä peltipannalla lohkossa olevaa petiä vasten. Vai oliko se generaattoriliohkoissa loppuun asti? Mutta niissä missä se on, tarkoitus on että laturin asemaa passataan ohuilla peltisoiroilla. Niissä se iso reikäkin on vähän soikea. Sinänsä erikoinen tapa, kun kiinnitysruuvit ovat kuitenkin aina olleet senkkikantaiset. Tämä siis sen takia, että saa säädettyä hammaskosketuksen sopivaksi. Tarvikelohkoissa tätä mahdollisuutta ei ole. Melko harva omistaja taitaa mokomaan vaivautua.

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 14 joulukuu 13, 09:52:22
En tiedä missä vaiheessa tehdas lopetti laturin kiinnittämisen sillä peltipannalla lohkossa olevaa petiä vasten. Vai oliko se generaattoriliohkoissa loppuun asti? Mutta niissä missä se on, tarkoitus on että laturin asemaa passataan ohuilla peltisoiroilla. Niissä se iso reikäkin on vähän soikea. Sinänsä erikoinen tapa, kun kiinnitysruuvit ovat kuitenkin aina olleet senkkikantaiset. Tämä siis sen takia, että saa säädettyä hammaskosketuksen sopivaksi. Tarvikelohkoissa tätä mahdollisuutta ei ole. Melko harva omistaja taitaa mokomaan vaivautua.

Eikös isoon-lättään nimenomaan pidä säätää se laturi oikein kohdalleen?
Vois kuvitella että paremminkin se vois olla hyvä kiinnittää, ku pelkästää niillä kahdella 1/4" pultilla.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!